Strona 1 z 2

Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-05-28, 08:59
przez elwarka1
Witam.
Dziś zaświeciła mi się kontrolka zawieszenia, po odczytaniu błędów wyszło:
01769 sensor for vehicle leveling front right G289 57-00 electric circuit failure
Sprawdziłem styki przy czujniku i wszystko ok. Padł czujnik, czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Zawieszenie pracuje zupełnie normalnie, podnosi się i opada normalnie, układ szczelny w 100%.
Dodam, że dzień wczesniej wymieniałem sterownik od LPG, który mam skitrany pod sterownik silnika. Z tego co się orientuję to sterownik ECU współpracuje ze sterownikiem zawieszenia, mogłem tam coś zchrzanić? Choć po tej wymianie zrobiłem jakieś 200 km i wszystko było ok, a dziś po przejechaniu paru km zapaliła się kontrolka. I ostatnie pytanko, czy ten czujnik zawieszenia G289 odpowiada również za poziomowanie xenonów? Wszędzie gdzie wpisuje numery z czujnika to pokazuje mi czujnik poziomowania xenonów. Acha, cy ten czujnik dostępny tylko w ASO, czy kupie go na "wolnym rynku"Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-05-29, 05:23
przez Piotruś
elwarka1 napisał(a):Sprawdziłem styki przy czujniku i wszystko ok. Padł czujnik, czy szukać przyczyny gdzie indziej?

"Statystycznie" nie ma takiej potrzeby ale żeby było zgodnie z zasadami, przed wymianą części instalacja winna zostać przemierzona.
Jednak przy takim zapisie błędu awaria czujnika jest pewna na 99,98% .

elwarka1 napisał(a):Dodam, że dzień wczesniej wymieniałem sterownik od LPG, który mam skitrany pod sterownik silnika. Z tego co się orientuję to sterownik ECU współpracuje ze sterownikiem zawieszenia, mogłem tam coś schrzanić?

Teoretycznie zawsze można coś zchrzanić nawet o tym nie wiedząc ale jest to naprawdę mało prawdopodobne.

elwarka1 napisał(a): czy ten czujnik zawieszenia G289 odpowiada również za poziomowanie xenonów?

Też ale tym się nie sugeruj. Ważny jest numer katalogowy części, którą potrzebujesz na wymianę i w tej sprawie nie ma żadnego pola manewru.

elwarka1 napisał(a):Acha, cy ten czujnik dostępny tylko w ASO, czy kupie go na "wolnym rynku"

Moim zdaniem raczej tylko ASO ... ale świat się zmienia, wiec być może na rynku zamienników pojawiła się jakaś oferta <mysli> :?:

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-05-29, 07:25
przez elwarka1
Dzięki Piotruś, jak zawsze można na Ciebie liczyć.
Tak jak pisałeś czujnik dostępny tylko w Aso, brak na wolnym rynku. Wysłałem już zapytanie do ASO, chyba że znasz może kogoś, kto ma taki czujnik na zbyciu :)

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-05-29, 12:32
przez elwarka1
Czy nr. oryginału jak jest na moim czujniku 8E0907503 musi być identyczny na nowym?
Znalazłem kilka czujników nowych, ale różnią się początkiem numeru typu 1T0, czy 4FO zamiast 8E0, choć chyba to głupie pytanie, bo Piotruś wyraźnie napisał, że nie ma tu pola manewru :)

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-05-30, 05:37
przez Piotruś
elwarka1 napisał(a):Czy nr. oryginału jak jest na moim czujniku 8E0907503 musi być identyczny na nowym?
Znalazłem kilka czujników nowych, ale różnią się początkiem numeru typu 1T0, czy 4FO zamiast 8E0, choć chyba to głupie pytanie, bo Piotruś wyraźnie napisał, że nie ma tu pola manewru :)

Trzeba spojrzeć w ETKĘ, bo BYĆ MOŻE nastąpiła jakaś "unifikacja" i jeden z podanych numerów podpasuje (wyglądają na części od Skody i A6 C6).
Niestety nadaję teraz z prywatnego komputera, więc nie mam tu ETKI ale po weekendzie mogę sprawdzić (jeśli ktoś wcześniej nie pomoże).

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-05-30, 10:27
przez elwarka1
Będę wdzięczny, jeżeli mógł byś sprawdzić.
W ASO podali mi zupełnie inny numer niż mam na części. U mnie jest 8E0 907 503, w ASO podali mi 4Z7 941 286, choć ku mojemu zdziwieniu sami nie byli pewni czy Allroad ma z przodu :-o czujniki od zawieszenia, na początku twierdzili, że tylko z tyłu, a z przodu są od xenonów <mysli>
Nie wiem czy chodzi tu tylko o częstotliwość (Rolada chyba ma te czujniki o częstotliwości 200Hz) Ten 1T0907503 jest od Skody,a wygląda tak samo jak 8E0907503 z Rolady, a jest 5X tańszy. Nie to żebym był sknerą, ale jeżeli to jest to samo, to po co przepłacać :)
I jeszcze ostatnie pytanko, czy czujniki ze strony lewej i prawej są zamienne?

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-02, 20:51
przez elwarka1
Czujnik wymieniony na taki jaki był. Wszystko działa, błąd zgasł. Mam tylko pytanko, czy po wymianie tego czujnika niezbędna jest kalibracja zawieszenia?

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-03, 14:58
przez Piotruś
elwarka1 napisał(a):Czujnik wymieniony na taki jaki był.

Bardzo dobrze. Sorry, że nie dotrzymałem terminu weryfikacji w ETKA ale nie zapomniałem, tylko ten cholernie nierozciągliwy czas ... . Przepraszam !!

elwarka1 napisał(a):Mam tylko pytanko, czy po wymianie tego czujnika niezbędna jest kalibracja zawieszenia

Bezwarunkowo i bezapelacyjnie tak. Powinieneś wykonać kalibrację, ale też nic się nie stanie (nie popsuje / nie ucierpi) gdy zrobisz to dopiero w dogodnej dla siebie chwili. Na spokojnie ale koniecznie tak.

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-03, 16:39
przez elwarka1
Dzięki wielkie.
Czy jak zrobię to tak jak tu https://www.youtube.com/watch?v=o2aeQ6bhu-Y
będzie dobrze? Jak rozumiem wpisujemy wartości takie jakie faktycznie zmierzymy tak?

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-03, 17:41
przez Piotruś
elwarka1 napisał(a):będzie dobrze?

Teoretycznie tak, będzie :-D . Praktycznie zależy od Twojej staranności <figielek> ... :mrgreen: .

elwarka1 napisał(a):Jak rozumiem wpisujemy wartości takie jakie faktycznie zmierzymy tak?

Tak. Ale co nie jest wystarczająco "uwypuklone" na filmie - liczone od geometrycznego środka koła. Dlatego ja na przykład, żeby uniknąć nieprecyzyjnych pomiarów, sprawdzam odległość od najniższego punktu felgi ale z odczytanej wielkości odejmuję wielkość promienia (czyli połowy wysokości) felgi.
Zamotałem :-x :?: Sorry ale chciałem udzielić wyczerpującej odpowiedzi :roll: :lol:

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-23, 08:09
przez Mach
Tak zeby uscislic dla pewnosci to ta adaptacja tak jak na filmiku i te pomiary trzeba zrobic na normalnym 2 poziomie zawieszenia ???

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-23, 08:21
przez Piotruś
Mach napisał(a):te pomiary trzeba zrobic na normalnym 2 poziomie zawieszenia ?

Tak "mówi" procedura i należy ją stosować.
Z praktycznego punktu widzenia nie ma to większego znaczenia ponieważ już samo uruchomienie adaptacji i tak skutkuje "wypoziomowaniem" nadwozia do pozycji serwisowej (trwa to dość długą chwilę), a dopiero potem można dokonywać pomiarów i wprowadzać zmierzone wartości.

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-23, 17:54
przez Mach
Ok, dzieki. Tak zrobie. Tylko musze gdzies dotwac pelnego vcds'a bo innymi sprzetami mi nie idzie. Niemniej same wartosci odczytalem i nie sa rowne

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2015-06-24, 06:05
przez Piotruś
Mach napisał(a):Niemniej same wartosci odczytalem i nie sa rowne

Nigdy nie będą równe, bo nigdy żadne podłoże nie jest idealne (oprócz specjalnych stanowisk do napraw i pomiarów nadwozi).

Ważne co pokazują bloki wartości mierzonych, czyli o ile mm dane koło jest ugięte lub "odprężone".
Dopiero porównanie tych wielkości z pomiarami fizycznymi daje obraz na ile wartości adaptacyjne pokrywają się z rzeczywistością i czy ponowna adaptacja jest potrzebna.
Jeżeli zatem przykładowo z pomiaru przedniego lewego koła "wyjdzie" Ci 398 mm, ale w blokach odczytasz uchylenie koła - 4 mm to będzie znaczyło, że wartość adaptacyjna tego koła jest zaprogramowana mega-idealnie.
Gdybyś przykładowo zmierzył z natury 408 mm ale z VCDS'a odczytasz -10 mm będzie to znaczyło, że adaptacja rozjeżdża się z rzeczywistością o całe 16mm i bezwzględnie należy to poprawić (w tym przypadkowo prawidłowo powinno pokazać +6mm).

Re: Allroad C5 błąd 01769

PostNapisane: 2017-02-25, 21:06
przez Michal750
Panowie
Nie mogę znaleźć sterownika od zawieszenia w Allraoad C5
Wyczytałem że w lewym boczku w bagażniku ale tam widzę tylko navi, zmieniarkę CD i podręczne narzędzia i głębiej akumulator ciśnienia.
Ktoś potrafi mi pomóc?
I kolejne pytanie: jakie powinno być utrzymywane ciśnienie w akumulatorze ciśnienia?
Pzdr