Mandi, sorry
Nie wiem co mnie tak zasugerowało, ale wczoraj odpisywałem na Twojego posta z absolutnym przekonaniem, że odpowiadam posiadaczowi zwykłego A6 z 1998 roku z układem samopoziomowania tylnej osi ...
.
Być może wcześniej patrzałem na profil innego użytkownika naszego Forum, a być może Twój profil był błędny i to wprowadziło mnie w błąd ... .
W każdym razie jeszcze raz przepraszam, bo skoro rozmawiamy o Allroadzie to oczywiście przekładka na zwykły zawias nie jest najlepszym rozwiązaniem
... .
Wracając zatem jeszcze raz do Twojego pytania:
mandi napisał(a):Byłem u mechanika i jego komputer wyświetlił błąd 1397 czyli zawór powietrza wtłaczanego systemu poziomowania.Koleś twierdzi że trzeba wymienić zespół zaworów(rozdzielacz zawieszenia jakoś tak) czy ma rację?
odpowiedzi są następujące:
Po pierwsze facet używa jakiegoś dziwnego diagnozera, ponieważ zawór N111 (którego dotyczy błąd 01397) NIE jest zaworem powietrza wtłaczanego, tylko jest ZAWOREM UPUSTOWYM, a to dosyć istotna różnica.
Po drugie elektryczny zawór N111 NIE JEST (jak twierdzi Twój koleś) częścią kosztownego zespołu zaworów, tylko wraz z zaworem pneumatycznym jest zabudowany wprost na kompresorze (za osuszaczem).
Po trzecie zawór N111 nie występuje jako część zamienna ale też awariom ulega niezwykle rzadko, zaś nader często koroduje wiązka elektryczna kompresora, którą W PEIRWSZEJ KOLEJNOŚCI powinien prześwietlić kumaty elektryk, koniecznie zanim wydasz kasę czy chociażby tylko rozpoczniesz poszukiwania nowego/używanego zawora N111 .
Zespół zaworów pneumatycznych, na który wadliwie wskazał Twój "koleś", kosztuje ponad 1000 zł.-, a jego ewentualna wymiana nie zbliżyłaby Cię do usunięcia usterki nawet o krok
Reasumując:
- najpierw PORZĄDNY I WART ZAUFANIA ELEKTRYK powinien prześwietlić całą wiązkę kompresora
- dopiero po wykluczeniu skorodowanych przewodów możesz zacząć poszukiwania "nowego" zawora N111, bo wcześniej nie warto