Strona 1 z 2

Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-04, 09:15
przez zaszh
Witam.

Od niedawna przesiadłem się z prawdziwego samochodu do audi 1.8t avant i niestety komfort jazdy obniżył się drastycznie.
Z tego co się orientuję to zawias jest oryginalny ale założone są koła 17" z oponą 225/45.
Wystarczy zmienić koło i będzie lepiej czy trzeba z zawiasie grzebać?

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-04, 09:27
przez nie pamietam 82
Witam.

Zobacz na wlepce we wnęce koła zapasowego czy masz tam 1BA (komfortowe) czy 1BE ("sportowe") .

Na uparciocha możesz wrzucić 16" z oponą 205 lub 215 na 55 - różnica w komforcie znacznie się poprawi.

btw,
a cóż to za "prawdziwy samochód" wcześniej Cię woził?

Pozdrawiam.


Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-04, 09:36
przez zaszh
Na razie auto jest u elektryka bo się ładowanie skończyło ale sprawdzę jak najszybciej.
Jeśli jest 1BE to co trzeba by zmienić żeby mieć 1BA?

nie pamietam 82 napisał(a):a cóż to za "prawdziwy samochód" wcześniej Cię woził?


Mercedes W124 230TE

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-04, 09:39
przez nie pamietam 82
Inne amory, sprężyny i stabilizator (chyba też) ;-).

Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-04, 09:44
przez zaszh
Kurka rurka to sporo trochę
A jeśli jest 1BA to co wtedy? Koła do wymiany? Troszkę by było szkoda bo felgi są od RS6.

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-04, 09:52
przez nie pamietam 82
No raczej tylko to Ci pozostaje.
Ewentualnie sprawdź swoje amortyzatory (może już się kończą).

Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-04, 19:18
przez zaszh
Jak by się amory kończyły to auto by "pływało" a drogi trzyma się znakomicie tylko trzęsie jak wóz drabiniasty :->
Ale pewnie takie wrażenie po przesiadce z "klina".

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-06, 06:32
przez nie pamietam 82
Jest jeszcze opcja, że przegiąłeś z ciśnieniem w oponach. Dlaczego tak sądzę - moim zdaniem akurat C5 jest dość komfortowym powozem (i to niezależnie od rodzaju fabrycznego zawieszenia).
No ale odczucia z jazdy to bardzo indywidualna sprawa także ciężko w tym temacie w ogóle dyskutować.
Pozostaje też druga kwestia - mianowicie dróg po jakich najczęściej się poruszasz i w jakim stopniu reagujesz na widok ich uszkodzenia (mniejszego lub większego).

Powiem tak - przy całkowicie sprawnym zawiasie (1BA) z kołem 16" ciężko jest pobić baaardzo komfortowe warunki/odczucia z jazdy (IMO) ;-) .

No nic - czekamy na wieści z Twojej wlepki :-) .

Pzdr'a <luzik> .

Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-06, 07:43
przez Piotruś
Zaszh, coś za coś, bo moim zdaniem nie istnieje nawet skala, którą można by porównać prowadzenie (się) A6 C5 do W124, bez względu na wersję auta i zawieszenia.

Mercedes jest jak żaglówka na środku oceanu podczas sztormu w pełnej skali ... . Jeszcze gorzej gdy trafią się nawet niewielkie koleiny, bo wtedy Merawka już zupełnie traci kontakt z podłożem.

A6/C5 to całkiem inna bajka, bo nawet w najbardziej komfortowej konfiguracji zawieszenia oraz rozmiaru opon, trzyma się jezdni jak przyklejony praktycznie w każdych warunkach ale za to jest znacznie (przyjemnie) sztywniejszy od W124.

Nie wolno też zapominać, że pierwsze W124 pojawiły się na drogach w 1984 roku, zaś A6 C5 o 13 lat później i między innymi również dlatego te samochody są z różnych epok, chociaż akurat w mojej ocenie kolejne generacje Mercedesa (po W124) wciąż bardziej przypominają żaglówkę niż auto.

Zaszh, podsumowując, moim zdaniem najłatwiej będzie Ci przestawić przyzwyczajenia zamiast (ewentualnie) inwestować w nowe zawieszenia czy nawet tylko w "miększe" koła 16" (choć oczywiście Kolega nie pamietam 82 ma całkowitą rację, że taka zamiana byłaby wyraźnie odczuwalna).
Myślę, że jak już trochę pojeździsz nowym nabytkiem, to szybko polubisz przyjemną sztywność i rewelacyjną trakcję swojego A6.
Chyba, że mieszkasz (np. jak ja) na kompletnym zadupiu i z dala od cywilizacji, to warto przemyśleć wymianę zawieszenia na typ "złe drogi" (wciąż będzie twardo ale wyraźnie wyżej).

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-06, 11:38
przez mwx
zaszh napisał(a):Troszkę by było szkoda bo felgi są od RS6.


Nic nie szkoda. Skoro mają 17" to są to niewiele warte chińskie podróby.
Oryginale Ronale we wzorze RS6 Występowały wyłącznie w rozmiarach 18" i 19"

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-06, 17:18
przez zaszh
Piotruś napisał(a):Mercedes jest jak żaglówka na środku oceanu podczas sztormu w pełnej skali ... . Jeszcze gorzej gdy trafią się nawet niewielkie koleiny, bo wtedy Merawka już zupełnie traci kontakt z podłożem.


Nie wiem jakimi w124 jeździłeś ale Twoja opinia jest całkowicie niezgodna z prawdą. Moja Mercedes jechała jak po szynach ale bardzo komfortowo. Owszem się na zakrętach wykładała ale nic poza tym.
No chyba, że w tym 124 miałeś wywalone zawieszenie, szczególnie tył, to wtedy faktycznie ciężko gada na jednym pasie utrzymać.

Ja a właściwie moja luba potrzebuje komfortu, trakcja jest na 2 miejscu.
Czyli szukam 16".

mwx napisał(a): RS6 Występowały wyłącznie w rozmiarach 18" i 19"


Może są to od S6, nie słuchałem dokładnie poprzedniego właściciela.
Jak auto wróci od elektryka to wrzucę fotę koła

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-06, 20:40
przez Piotruś
zaszh napisał(a):Nie wiem jakimi w124 jeździłeś ale Twoja opinia jest całkowicie niezgodna z prawdą.

Nie będziemy się licytować :-D . Niech będzie, że wszystkie moje Merawki były wytłuczonymi szrotami :mrgreen: ... .
Co nie zmienia faktu, że utrzymanie prostego kierunku jazdy (poza autobahn) nawet znacznie młodszymi egzemplarzami od W124, szczególnie na tle A6/C5 W MOJEJ OSOBISTEJ OCENIE graniczy z cudem ... <zalamka> .

zaszh napisał(a):Owszem się na zakrętach wykładała ale nic poza tym.

:] ... . Każdy ma swoje priorytety <luzik> ... .

zaszh napisał(a):Ja a właściwie moja luba potrzebuje komfortu, trakcja jest na 2 miejscu.Czyli szukam 16".

Polecam Ci do tego zestawu ContiPremiumContact5 (najlepiej z rantem ochronnym felgi). Nadzwyczajnie komfortowa, cicha i wolna od wibracji opona w rozmiarze 205/55/16.

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-07, 20:27
przez wlmi
Nie wiem czy moja wypowiedź komuś pomoże ,ale ja też walczyłem u siebie z komfortem , wymieniłem też 2-razy całe zawieszenie , bo myślałem ,że to jego wina ,że szybko się wybiło , ale ku mojemu zdziwieniu , po założeniu nowego nic się nie poprawiło -jeśli chodzi o komfort, bo stare jednak było wybite-Master Sport. Później wymieniłem sprężyny , ale też nic się nie poprawiło ,więc wróciłem do swoich oryginalnych , poźniej byłem na diagnostyce sprawdzić amortyzatory miały po 73% ,oczywiście też sprawdzone przeze mnie podczas wymiany spręzyn-OK . Teraz zmieniłem dla testu amortyzatory [używane sachs ] i powiem szczerze ,że jest lepiej , miałem komplet bilstein gazowe , które moim zdaniem są bardzo sztywne . Zostały mi jeszcze na tyle .
Podpowiem tylko ,że na Blisteinach nie mogłem ugiąć auta , takie sztywne było , nadmienię tylko,że szwagier ma takie same auto tylko w 2,4 ~1BE i jest komfort super wg. mojego :->

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-08, 13:33
przez zaszh
Piotruś napisał(a):Niech będzie, że wszystkie moje Merawki były wytłuczonymi szrotami

A gdzie ja napisałem, że twoje były wytłuczonymi szrotami :?:
Ja jak kupiłem moją mercedes to też miałem problem z jazdą ale było wywalone zawieszenie z tyłu a dokładniej poduchy wózka i 1 pas to było czasami mało :-o

Audi są autami zawieszonymi dużo twardziej niż Mercedes i pewnie trzeba się przyzwyczaić. Znajomy mechanik też zaleca wymianę kół na 16". Zresztą zima blisko to założę 195/65/15 i się zobaczy :mrgreen:

Re: Zwiększenie komfortu jazdy

PostNapisane: 2015-10-09, 15:23
przez zaszh
No niestety zawias 1BE
Moja felga Obrazek
Jak ktoś chętny to zamienię na 16 <lol>