Strona 1 z 1

z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-13, 19:41
przez składnik
witam. mam problem poniewaz moj zawias troszke za bardzo kuca jak zapne kemping i zapakuje rodzine z bagazem do auta. wiem, ze jest po sezonie alewole sie przygotowac bo od wiosny startujemy. jest na to jakis sposob zeby uniknać wymiany zawiasu? kiedys, w malaczach stosowano gumy, ktore wciskano w uzwojenie sprezyn ale to chyba lipton pakowac to w zawas A6 :-| . jakies porady?
pozdawieam - Wojtek

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-13, 22:43
przez mwx
Gum nie wtykaj - to pewne.
Popraw technikę załadunku towaru do przyczepy - środek ciężkości powinien być jaknajbliżej osi. Może za dużo pakujesz na przód. Powinna bardzo delikatnie pochylać się na dyszel ale tak, żebyś bez duzego wysiłku mógł go podnieść.

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-14, 09:36
przez bendzji
Można jeszcze poszukać sprężyn z wyższej kategorii wagowej i wymienić.

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-14, 12:29
przez RomanS
bendzji napisał(a):Można jeszcze poszukać sprężyn z wyższej kategorii wagowej i wymienić.


Tak przeczytałem i ....nie wiem co miałeś na myśli :roll:

Kolega ma auto z silnikiem AKE, quattro, z zawieszeniem 1BE (utwardzone) to co może być wyższą kategoria wagową w tym przypadku ???

Chyba, ze masz na myśli wersję opancerzoną, ale to raczej trudno do takiej znalezć cokolwiek :roll:

Można by dać sprężyny od 1BA, są wyższe ale za to bardziej miękkie. Albo od wersji na złe drogi (nie pamiętam oznaczenia)- też są wyższe i mniemam, że twardsze od 1BA ale tu to tylko gdybam, nigdy takich nie "macałem" :-D

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-14, 16:08
przez mwx
Gwint? :mrgreen:

A tak na poważnie to nowe sprężynki i gumy pod nie. Na pewno będą mniej siadały niż 13-letnie.

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-14, 18:41
przez składnik
czyli tak jak przypuszczałem od samego poczatku. czeka mnie wymiana sprezyn. dzwnic i pytac w aso czy sa jakies polecane zamienniki,które bez problemu bede mógł użytkować? no i jednak gumy ale nie takie wciskane w uzwojenie tylko zakladane pod sprezyne. rozumiem. ma to swoje plusy i minusy. minusem na pewno jest brak mozliwosci szybkiego demontazu w celu popraiwenia komfortu jak nie targam kempingu.
no to jeszcze prosze o podpowiedz co do tych sprezyn tzn, ich zamiennikow i juz bede praktycznie wszytko wiedzial. dziekuje - Wojtek.

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-14, 18:52
przez bendzji
RomanS napisał(a):
bendzji napisał(a):Można jeszcze poszukać sprężyn z wyższej kategorii wagowej i wymienić.


Tak przeczytałem i ....nie wiem co miałeś na myśli :roll:

Kolega ma auto z silnikiem AKE, quattro, z zawieszeniem 1BE (utwardzone) to co może być wyższą kategoria wagową w tym przypadku ???

Chyba, ze masz na myśli wersję opancerzoną, ale to raczej trudno do takiej znalezć cokolwiek :roll:

Można by dać sprężyny od 1BA, są wyższe ale za to bardziej miękkie. Albo od wersji na złe drogi (nie pamiętam oznaczenia)- też są wyższe i mniemam, że twardsze od 1BA ale tu to tylko gdybam, nigdy takich nie "macałem" :-D

Nie widzę profilów bo piszę z Tapatalk - stąd moja propozycja , ale skoro ma quattro i ake to większa kat.wagowa będzie miał może 4.2v8 ( taka luźna myśl )

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-14, 19:01
przez RomanS
bendzji napisał(a):Nie widzę profilów bo piszę z Tapatalk - stąd moja propozycja


Ok, rozumiem :-)

Tak czy siak, jeśli ma 1BE to ma "utwardzone i obniżone". Utwardzać bardziej nie ma sensu, więc założyłbym po prostu grubsze gumy pod sprężyny. Koszt niewielki, jakby było za mało to można kombinować dalej :-D

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-15, 07:32
przez mwx
składnik napisał(a): i jednak gumy ale nie takie wciskane w uzwojenie tylko zakladane pod sprezyne. rozumiem. ma to swoje plusy i minusy. minusem na pewno jest brak mozliwosci szybkiego demontazu w celu popraiwenia komfortu jak nie targam kempingu.


Miałem na myśli standardowe gumy, tyle że nowe - nie wygniecione.
Niewykluczone, że nowe sprężyny+nowe gumy wystarczą i nie będzie trzeba nic rzeźbić.

W zamiennikach jest bałagan - w oryginale masz sprężynę dopasowaną pod konkretną konfigurację auta (masa,nadwozie,wysokość,wersja zawieszenia) i jest tych rodzajów multum. Wśród zamienników nie ma tylu rodzajów i zawsze jest ryzyko, że auto będzie stało niżej/wyżej.
Jak dla mnie - jeśli wymieniać na zamiennik to wszystkie 4.
Podzwoń do różnych ASO - może akurat będą mieli gdzieś jakieś leżaki których chętnie się pozbędą. (mi się udało tak wyrwać półoś z przegubami za 1/10 ceny).

Wersja LIGHT - kup na razie same gumy i przetestuj.

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-10-25, 12:21
przez oli80
W Quattro na tyle da sie z amortyzatora zdjąć podstawę sprężyny i dorobić u tokarza pierścień dystansowy pod nią,w tani sposób da się podratować ori sprężyny
Obrazek
zdjęcie przedstawia amortyzator przedni ale z tyłu da sie zrobić to samo

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-11-03, 20:19
przez składnik
oli80, a jakies wymiary tego pierscienia podasz? pomysł w sumie fajny i moze okazac sie zbawienny.

Re: z kempingiem za bardzo siada tył w 1BE

PostNapisane: 2015-11-03, 22:32
przez oli80
Niestety nie posiadam luzem tylnego amortyzatora z Q,musisz zdemontować amora,zdjąć sprężynę i zbić podstawe z amora.Następnie udajesz sie z tym do tokarza,podajesz jaką chcesz szerokość i będzie git.Zwruć mu tylko uwage że ten pierścień w środku jest do stożka ;)