Strona 1 z 3

Allroad C5 - nieudana kalibracja [wydzielony]

PostNapisane: 2017-02-28, 11:41
przez zoran
(...) mam dwie sprawy :
- musiałem zdjąć czujnik poziomowania lewy przód ( ten ulubiony chyba przez wszystkich posiadaczy rolad ) bo wiedziałem ze jest uszkodzone złącze czyli wtyk i wtyczka. I tak w rzeczywistości jest wtyk ma zasniedziało/skorodowany środek i jeden pin juz wypadł na stałe a wtyczka to samo i zapchane dziurki. Szukam terac czujnika i wtyczki komplet ale co teraz z samochodem który z MOJEJ winy ( bo zapomniałem i nie włączyłem trybu podnośnik ), stoi teraz w max podniesionej wersji a moze i wyzej ( 80 cm prawy przód od asfaltu do początku nadkola) a lewy tył na wysokości poziom jeden i tak stoi jak drut, nawet nie drgnie ( 24h już), ale czy w tej sytacji mozna nim po mału pojechac ( bez założonego czujnika ) żeby w serwisie mi go przywrócili do poziomu 2 ? albo może jest jakiś sposób żeby opuścić ten przód bo na przycisk opuszcania obecnie nie reaguje tylko wywala błąd w postacji żółtej kontrolki ( słusznie zapewne) ?
- druga sprawa, zanim to się wydażyło czyli dwa dni temu wracałe z miasta i wszystko było normalnie ( oprócz raz z czasu zapalającej się kontrolki braku poziomowania ksenonów/i żótej od pneumatyki) co było dla mnie oczywiste bo wiedziałem już że ten czujnik jest uszkodzony o czym pisałem na wstępie aż tu z nikąd pojawił się dziwny odgłos, słyszalny po przekroczeniu 60/70 km/h, potem narasa wraz z prędkoscią i zaczyna lekko przenosić się na karoserie w postacji drgań, w pierwszej chwili myślałem że mam gume bo bardzo przypominało ten objaw, więc zjechałem na stacje, kontrola opon i cisnienia wszystko ok, coś jakby obcierało chyba z tyłu. Zgasiłem samochód wrzuciłem na N i popchnołem go troche żeby zobaczyc czy może coś go nie blokuje a tu nic bez większego wysiłku auto dało sie pchać ( byłem sam ), potem ruszyłem bardzo wolno jadą z głową za obrysem pojazd ( to chyba zabronione <lol> , słuchałem o co chodzi, ale poza tym że wydawało mi się że coś jednak gdzies obciera w sposób zgodny z pełnym obrotem koła to nic nie stwierdziłem :-( , pytanie czy możliwe jest ze juz w tym czasie źle wypoziomowany samochód dawał takie odczucia przy szybszej jeździe ?( podobny troche dzwięk i objaw jak przy otwartym szyberdachu na dużej prędkości czasem spotykałem sie z takim dziwnym dzwiekiem lub lekko otwartą tylnia szybą przy szybkiej jeździe ) Dzisaj zdejmę wszystkie koła po kolei i sprawdze jeszcze w ten sposób, rozumiem że w Q jak podniosę jedną strone i skrzynia będzie na N to koła będą obracały sie swobodnie ?
Pozdrawiam
Robert

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-02-28, 15:08
przez Piotruś
zoran napisał(a):ale co teraz z samochodem który z MOJEJ winy ( bo zapomniałem i nie włączyłem trybu podnośnik ), stoi teraz w max podniesionej wersji a moze i wyzej ( 80 cm prawy przód od asfaltu do początku nadkola) a lewy tył na wysokości poziom jeden i tak stoi jak drut, nawet nie drgnie ( 24h już), ale czy w tej sytacji mozna nim po mału pojechac ( bez założonego czujnika ) żeby w serwisie mi go przywrócili do poziomu 2 ? albo może jest jakiś sposób żeby opuścić ten przód bo na przycisk opuszcania obecnie nie reaguje tylko wywala błąd w postacji żółtej kontrolki ( słusznie zapewne) ?

Szczerze mówiąc ja jestem bezradny bo nie znajduję żadnej mniej lub bardziej naciąganej procedury wypoziomowania budy z wykastrowanym czujnikiem.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to odpuszczenie nieco powietrza z najwyżej ustawionego miecha, bo o dopompowaniu w tym stanie nie bardzo jest co marzyć.

Gdy zdobędziesz już nowy czujnik możesz go bez ograniczeń zabudować oraz podłączyć do samochodu (koniecznie na wyłączonym zapłonie).
Po uruchomieniu silnika auto "samo" się wypoziomuje i zacznie normalnie jeździć, jednak do pełni szczęścia będziesz musiał wykonać na nowo kalibrację pneumatyki (żaden problem).

Co do drugiego problemu bardzo staram się zrozumieć Twój opis ale czegoś nie kapuję albo te dwie sprawy nie mają ze sobą związku.
Wiem o jakim dźwięku mniej więcej mówisz ale skąd to "trzepotanie" przy pozamykanych oknach - pojęcia nie mam.
Na chybił trafił (i prawdopodobnie bardziej jednak chybił) wydaje mi się, że może to być ewentualna wada opon lub jeździłeś po terenie i coś się nakleiło po wewnętrznej stronie felg(-i) :shock: .
Albo źle interpretuję to co napisałeś ........

Quattro (torsen) w Twoim modelu jest dyfrem otwartym więc masz całkowitą rację, że koła znajdujące się "w powietrzu" będą się swobodnie obracały.

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-02-28, 17:49
przez zoran
Dzieki Piotruś za szybką odpowiedź, narazie twardo szukam tego czujnika ale widze że chyba bez ASO się nie uda ( jest multum czujników na tył i do Avanta C5 a mojego ani niuniu... :-( ), więc jak na tą chwile skoro jestem inż elektronikiem <radocha> to spróbuje naprawic to złącze bo jak się domyślam to sam czujnik bezstykowy pewnie jest sprawny ale piny odpadły. Jak już będe miał ten czujnik to oczywiście zrobie tak jak napisałes.
a co do drugiej sprawy to sorry pewnie za bardzo zamotałem, chodziło mi o to że odgłos który wydaje obecnie auto jest troche podobny jak kiedy jedziesz z jedną uchyloną szybą z tyłu z duża prędkością ( takie dudnienie....).
A teraz pytanie z cyklu ''idiot'' , zdjąłem dzisaj wszystkie koła, oglądałem czy coś nie obciera, czy nie ma czegoś od wewnętrznej strony felgi i nic.
Jako ostatnie zdejmowałem lewe przednie koło , miałem problem potem z trafieniem w dziurke po śrubie i wziąłem do ręki tarcze żeby sobie pomóc, ku mojemu zdziwieniu tarcza na piaście bez śrub od koła rusza się swobodnie kilka mm w góre i na boki :-o , myślałem zawsze że piasta ją trzyma, sprawdziłem czy może piasta odkręcona ale nie nakrętka od pisty nawet nie drgnie, czy to normalne ???, oczywiście jak przykręciłem całe koło to sie nic nie rusza.

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-02-28, 19:25
przez Piotruś
Przednia tarcza hamulcowa w modelach z czetroklockowymi zaciskami rzeczywiście nie jest "przykręcana" żadną śrubką ustalającą do piasty koła i dociska ją dopiero tarcza felgi.
Każdy z tych elementów (piasta i tarcza hamulcowa) cechuje się niewielkim biciem, które w trakcie eksploatacji "jakoś tam" wzajemnie się "docierają" / dopasowują względem siebie i dzięki temu nie ma bicia/kopania w pedał hamulca najbardziej odczuwalnego miedzy 120 a 90 km/h.
Z tego powodu podczas każdorazowego demontażu/wymiany koła warto zadbać by nie nastąpiło obrócenie tarczy hamulcowej względem piasty.
Dopóki koło pozostaje zdemontowane można się zabezpieczyć wkręceniem jednej śruby lub wykorzystać specjalnie do tego celu przystosowany bolec znajdujący się w fabrycznym zestawie narzędzi.

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-02-28, 20:43
przez marpop81
Oczywiście ze BARDZO miło ale wiesz jak jest - kumpli wielu a wątroba raptem jedna na całe życie .... :-P .
Przyjeżdżali niemal z całej PL, a także z GB i DE (zagranica szczególnie z silnikami BDG i BDH) ale czasy się zmieniają i NIESTETY z niektórych obszarów działalności musiałem się wycofać.

... a szweda nie miales ? <rotfl> <rotfl>
zoran naprawde serdecznie polecam lekture manuala.to auto jest poprostu....inne
dzisiaj sam mialem panike w oczach jak sie choinka zapalila i juz chcialem dzwonic do sprzedawcy ze mu auto odstawiam bo sa bledy. try glebokie wdechy i zajrzale do ksiazki....ale bys sie wyglupil <wysmiewacz> a ubezbieczalnia tez by mi dej lawety nie odpuscila <nerwus>

tak se siedze i czytam i analizuje i mysle <wysmiewacz>
zapowiadajace sie problemy z silnikiem powinny miec odzwierciedlenie w spalinach-czy sie myle?po przegladach widze ze spaliny ciagle sa na takim samym poziomie od wielu lat.
pozatym te przeglady to ,,czyste kartki" jedyny zapis od kilku dobrych lat to w 2014 w rubryce-dobrze wiedziec- uszkodzona guma prawego przeguba.
mam nadzieje ze teraz nie zacznie sie wszystko sypac.

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-02-28, 23:47
przez zoran
Dzieki Piotruś, tak też zrobiłem ( wkreciłem plastikowy bolec) bo sie przestraszyłem ze już nie założe tego koła, pomijam że bez tego bolca nie wyobrażam sobie załozenia koła jak wszystko się rusza a na dodatek są jeszcze jakieś dystanse na piaste :-o .
Wracając do sprawy ''wykastrowanego'' czujnika, taka mała reflekcja - jestem pod wrazeniem mysli technicznej inzynierów z Ingolstadt ale żeby zasrany czujnik poziomowania był w stanie praktycznie weliminować samochód z dalszej jazdy, to troche nie przemyslana sprawa, nie sądzisz ?? a co w trasie to przecież element plastikowy ( może sie złamać/urwać ) a my w Grecji na wakacjach i co wtedy ( trzeba wozic komplet czujników ze sobą ;-) ). Tak czy innaczej pozdrawiam wszystkich bo za 15 min juz marzec, czyli wiosna tuż tuż a wtedy bede mógł pojeździc na swoim motorku <radocha> <radocha> <radocha>
pozdrawiam
Robert

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-01, 19:32
przez zoran
Ok, naprawiłem czujnik poziomowania ( nawet popełniłem dzisaj post z instrukcja co i jak zrobic dla potomnych, jestem b. dumny :] ), podpiałem naprawiony do instalacji w aucie i :
czujnik poziomowania xenonów działa, na FIS brak powiadomień, jest żółta kontrolka ''OK''
zgasła kontrolka będu poziomowania auta, zapaliły się dwie zielone diody na wskażniku wysokości auta, ale się nie wypoziomował :-/ , przód stoi wysoko tył nisko
, po przejechaniu kilkuset metrów zapala sie żółta lampka poziomowania na tablicy, nie mozna go obnizyć ani podnieść, jest cały czas na drugim poziomie. Jak wyłącze zapłon i włącze ponownie to sytacja powraca do stanu poprzedniego, na tablicy brak ostrzeżeń, poziom dwa zapalony ale jak chce go obnizyc to prubuje kilkanaście sekund i zaczyna migac kontrolkka poziomowania na tablicy a potem zapala się na stałe. Pewnie jak Piotruś sugerował teraz trzeba zrobic procedurę adaptacji zawieszenia. Przyszedł dzisaj kabel z firmy Viaken OBD intreface, muszę tylko sciągnąć VAG com z netu i tu pytanie jaki program obecnie jest ok bo czytam różne opinie na forum ( że polskie wersje to nie a to że tak.... ) i gdzie go można ściągnąć ?.
Pozdrawiam
Robert

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-02, 08:46
przez Piotruś
marpop81 napisał(a):... a szweda nie miales ?

U siebie nie ale na "osobiste konsultacje" też już jeździłem daaalekie kilometry swego czasu :) .

marpop81 napisał(a):zapowiadajace sie problemy z silnikiem powinny miec odzwierciedlenie w spalinach-czy sie myle?po przegladach widze ze spaliny ciagle sa na takim samym poziomie od wielu lat.

Jeśli masz na myśli wałki rozrządu i hydraulikę zaworową to się mylisz. Dopóki sytuacja nie jest jeszcze całkiem tragiczna - jedynym zewnętrznym symptomem zużycia jest nasilająca się utrata witalności/wigoru silnika (bez kopcenia, itd.).
Jednak jest to proces postępujący na tyle powoli, że dla użytkownika praktycznie niedostrzegalny.

zoran napisał(a):Ok, naprawiłem czujnik poziomowania ( nawet popełniłem dzisaj post z instrukcja co i jak zrobic dla potomnych, jestem b. dumny ), podpiałem naprawiony do instalacji w aucie i :czujnik poziomowania xenonów działa, na FIS brak powiadomień, jest żółta kontrolka ''OK''zgasła kontrolka będu poziomowania auta, zapaliły się dwie zielone diody na wskażniku wysokości auta, ale się nie wypoziomował , przód stoi wysoko tył nisko

Twoja instrukcję widziałem i myślę, że z czasem będzie bardzo przydatny dla wielu użytkowników szczególnie dlatego, że dotyczy nie tylko Allroadów ale też wszystkich innych modeli nawet bez pneumatyki ale z ksenonami :-D :!:
BRAWO :] !!

Dziwi natomiast fakt, że auto dalej "stoi krzywo". Gdy uruchomisz kabelek (niestety w tej kwestii ja Ci nie pomogę) koniecznie odczytaj i zapisz błędy, a potem uruchom sekcję pomiarową (klawisz nr 08) i sprawdź jak sterownik widzi wysokość poszczególnych miechów/kół i szczególnie czy lewy przód reaguje na zmiany (najlepiej podczas jazdy, na przykład wjeżdżając i zjeżdżając z krawężnika).

Brak nowej adaptacji nie powinien skutkować aż takimi problemami. Co najwyżej mógłby stać lekko nierówno ale nie wyprężony do góry jak wiosenne dildo :shock: :roll: ... .

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-03, 03:33
przez zoran
Piotruś napisał''
Twoja instrukcję widziałem i myślę, że z czasem będzie bardzo przydatny dla wielu użytkowników szczególnie dlatego, że dotyczy nie tylko Allroadów ale też wszystkich innych modeli nawet bez pneumatyki ale z ksenonami :-D :!:
BRAWO :] !!


Dziekuje bardzo za twoje słowa, ale wiem że to była taka rzeżba z mojej strony a ty po prostu jested miły ;-) , ale nie mogłem kupic uzywki a 650 pln w ASO za czujnik do auta za kilkanascie tys zł to troche przesada.

Piotruś napisał;
Dziwi natomiast fakt, że auto dalej "stoi krzywo". Gdy uruchomisz kabelek (niestety w tej kwestii ja Ci nie pomogę) koniecznie odczytaj i zapisz błędy, a potem uruchom sekcję pomiarową (klawisz nr 08) i sprawdź jak sterownik widzi wysokość poszczególnych miechów/kół i szczególnie czy lewy przód reaguje na zmiany (najlepiej podczas jazdy, na przykład wjeżdżając i zjeżdżając z krawężnika).

Narazie mam problem z diagnostyką grupy 08, sprawdzam co i jak i kto jest winnien ( kabel czy software ) jak będe wiedział to oczywiście zwróce się do ciebie bo na tym etapie nie chce ci zawracać głowy.

Piotruś napisał;
Brak nowej adaptacji nie powinien skutkować aż takimi problemami. Co najwyżej mógłby stać lekko nierówno ale nie wyprężony do góry jak wiosenne dildo :shock: :roll: ... .[/quote]

Tak, też był niechciał żeby tak ciągle stał ,....w szczególności mój samochód :mrgreen: , po podłączenie kabla słychac tylko z tyłu przez chwile jakby załączał sie kompresor a po kilku sekundach słychac takie ''bum/trach'' i cisza... :-(

Pozdrawiam
Robert

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-04, 15:53
przez zoran
coż, z wypoziomowanie bez zmian, coraz bardziej mam wrażenie że lewy tył miech sie zyebał, auto nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczenie, palą sie dwie zielone diody, zaczyna migac kontrolka poziomowania potem zapala się na stałe, każdorazowo jak podłącze kabel słysze cicha prace komptesora przez jakieś 5 sekund i potem taki dzwięk trach/bum jakby to cisnienie które w tym krótkim czasie napompował wyleciało :-(
nareszcie udało mi się podłączyc Vag i pokazał taki błąd w module 08:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158 )
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
foto 1
zrobiłe też grupy 001 do 015 na postoju
foto 2, 3, 4,5,6 al nie mam pojęcia co to ma znaczyć ale może ktoś będzie wiedział ?
podjechałem też do serwisu obok żeby na podnośniku zobaczyć co tak wali/drży bo po mału cała buda lata w poprzek jak by miała sie rozpaść za chwile , myślałem że to przegób bo objaw jest już taki jakbym jechał na kompletnym flaku z tyłu a tu niespodzianka pod spodem wszystko wygląda normalnie przeguby ok, osłony całe ogólnie przy takim na szybko oglądzie wygląda ok, więc zgłupiałem i będe próbował przez vag obnizyc ten przód bo stoi ja ch..j a ty leży.
Mam dwa tygodnie to auto ale jeszcze nigdy nie miałem tylu problemów co do tychczas z żadnym samochodem, ale walcze nadal.
Pozdrawiam
Robert

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-05, 09:14
przez Piotruś
Robert, jesteś świeżakiem w diagnostyce i prawdopodobnie dlatego mylą Ci się jeszcze niektóre pojęcia/nazewnictwo.

Ogrom starań, który włożyłeś w powyższego posta dotyczy ... klimatronika :-P .
Po prostu mylisz adres sterownika (08) z blokami pomiarowymi dostępnymi pod klawiszem nr 8 gdy już jesteś połączony (to akurat zrobiłeś prawidłowo co widać na powyższych skrinach).

Dlatego żeby dowiedzieć się czegokolwiek wiążącego całą operację musisz powtórzyć jak powyżej, ale tym razem łącząc się ze sterownikiem nr 34 LEVEL CONTROL.
Tutaj świetny filmik instruktażowy:

tapatalki: http://www.youtube.com/watch?v=o2aeQ6bhu-Y

... ale dla Ciebie przydatny mniej więcej TYLKO do 45 sekundy.
Wtedy właśnie masz wcisnąć klawisz 08 widoczny w dolnym lewym rogu i przejść przez kolejne grupy pomiarowe celem zebrania potrzebnych informacji.

Szkoda, że nie wyjaśniliśmy sobie tego wcześniej bo czułem przez skórę, że robisz coś nie tak ... ale teraz mam nadzieje dowiemy się wszystkiego co trzeba żeby ruszyć z tematem dalej :>

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-06, 18:01
przez zoran
Witam, Piotruś, zrobiłem wg twojego zalecenia ( mam nadzieje że teraz dobrze :-D ) i załączam screeny:

Pozdrawiam
Robert

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-07, 16:37
przez Piotruś
Robert - sprawdzałeś czy przy odpalonych blokach pomiarowych 004 i 005 (trzeci skrin od góry) czujniki prawidłowo reagują na ruchy karoserii :?:
(czyli to co pisałem wyżej o wjeżdżaniu i zjeżdżaniu z krawężnika z jednoczesną obserwacją wskazań)

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-07, 17:17
przez zoran
Ok, działam z blokami 004 i 005, dam znać co i jak a ten dzwięk co na kilka sekund sie włączał to nastepuje doładowanie zbiornika cisnienia do 19,2 bar

Re: Allroad C5 pytanie

PostNapisane: 2017-03-07, 19:50
przez zoran
Zrobiłam próby z wjeżdżaniem na krawężnik, wszystkie pozycje w grupie 004 i 005 zmieniają sie o kilka minimetrów ( od 3-7 mn max ), zrobiłem tez log ( pierwszy raz <radocha> ) i chciałem go skonwertować na bardziej czytelny za pomocą programu VAGLOG al nie udało się bo otrzymuje info '' unsupported file type''
co jest trochę dziwne bo te pliki maja rozszerzenie csv i wszystko powinno byc ok ?, tym bardziej że w programie Vaglog napisane jest jak krowie na rowie że TYLKO pliki z rozszerzeniem ''csv'' są odsługiwane przez ten program :-o :-o , tak więc chciałem wrzucić go w postacji nie uporządkowanej ( sorry :-/ ), ale na naszym forum tez nie mogę wstawic pliku z rozszerzeniem ''csv'' - teraz tu już naprawdę zgłupiałem :-( , zrobiłem z tego pliku źródłowego plik zwykły excel ale tez nie akceptuje go nasze forum, hm to jak go przesłac w takim razie....? , ok , zrobiłem zdjęcie i tak wstawiłem ( co za rzeźba ...)

z błędów w module 34 wyrzuca cały czas to samo czyli 01400.
Sorry Piotruś, mam nadzieje że coś wyczytasz z tych moich wypocin :-/
Pozdrawiam
Robert