Strona 1 z 2

wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2014-06-26, 22:04
przez waldek
mam wibracje przy 140 od prawego przedniego koła ,które przenoszą drganie na całą karoserie . wymieniłem felgi, opony, przegub na półośi. i dalej jest
czy ktoś może mi pomóc gdzie szukać przyczyny ?

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2014-06-26, 23:03
przez skywalker1977
Jedyne co mi przychodzi do glowy, to czy opony sa odpowiednio osadzone i wywazone do zera koleczka ??? Zbierznosci z geometria tez bym sie z bliska przyjrzal :)
Jak masz kogos kto lata takim wozidlem jak twoje i nie ma tych objawow, to pofatyguj sie i przezuc wszystkie buty na krotki test - na 100% odpowiesz sobie czy kola maja cos do objawow ktore masz.
Pozdro i dobrego !!

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2014-06-28, 08:11
przez waldek
to wszystko już robiłem ,zostały mi jeszcze wachacze

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2014-07-01, 05:18
przez Przemcio
mi wibrowało od łożyska ale dopiero je usłuszałem jak założyłem szerokie opony :-)

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2014-07-01, 08:16
przez Andi
Witam, wpierw trzeba luzy ewentualne wyeliminowac ,a pozniej kola wywazac ale majstrzy od kol na takie przypadlosci powinni szczegolnie zwrocic uwage, w momencie jak klient zglasza sie z taka usterka.
Taki sam rodzaj usterki mial kiedys brat i sie okazalo ze jedna z opon miala malego guza , Po zalozeniu na maszynie bez tej oslony , tak ze cale kolo/opone bylo widac ,mozna bylo przylozyc dlon i to wyczuc,

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2014-07-02, 20:44
przez roberto
Ja obstawiam piastę,u ,mnie wibracje były pomiędzy 100-140 przechodzące na całe auto.Po wymianie piasty wszystko się uspokoiło,dodam że nie było żadnego wycia typowego dla wybitej piasty.

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2014-07-05, 16:34
przez Przemcio
roberto, a własnie masz racje najpierw z tyłu teraz z przodu...

tył dawaj wibracje na bude ale zauważyłem typowe wycie a przód dopiero wpadł mi w ucho jak założyłem szerokie opony po wymianie piast naturalnie spokój i anielska cisza <luzik>

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-10, 21:28
przez dziii
Zadam kolejne pytanie w tym wątku
( po to by nie zakładać nowego tematu )
Mój problem wygląda tak, iż miałem auto na kołach 245/30/20 cali przy 90km/h auto wibrowało jakby koła były nie wyważone pojechałem sprawdzić to do wulkanizacji diagnoza opony do wyrzucenia. W miedzy czasie kiedy szukałem nowych opon zmieniałem koła na zimowie 225/40/18 cali problem ustał auto powyżej 90km nie wibrowało jechało tak jak powinno. Dziś pojechałem założyć opony 235/35/20 cali po przejechaniu się autem jest delikatna poprawa ale nadal koła biją i czuć wibracje powyżej 90km/h powiem szczerze moje pomysły się skończyły gdzie szukać przyczyny tego bicia ? powtarzam, że problemu na kołach zimowych nie tylko na letnich ( 235/35/20 )

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-11, 07:02
przez Piotruś
dziii napisał(a):Dziś pojechałem założyć opony 235/35/20 cali po przejechaniu się autem jest delikatna poprawa ale nadal koła biją i czuć wibracje powyżej 90km/h powiem szczerze moje pomysły się skończyły gdzie szukać przyczyny tego bicia ?

Na początek proponuję zmienić i sprawdzić inną trasę przejazdu i nie jest to żart.
Nie wiem (a poza tym nie jestem żadnym szpecem od opon) jakie nowe gumy założyłeś. Być może, ale to jedynie spekulacje, gdybyś założył jeszcze lepsze problem coraz bardziej by się marginalizował, ale skoro na zimówkach nie trzepie - moim zdaniem sprawca najprawdopodobniej jest dobrze rozpoznany.

Wypowiadam się przede wszystkim na podstawie osobistych doświadczeń.
Z domu do pracy mam najczęściej ok. 70 km. jazdy (15 km. górami, 10 zwykłą krajówką, reszta dwupasmówka z nawierzchnią różnego rodzaju)
i ZAWSZE gdy zmienię auto na nowe / "nowe" pojawia się problem wibracji nadwozia w różnych przedziałach prędkości.
Jest regułą, że im koła większe, profil niższy a samochód większy, cięższy i przede wszystkim dłuższy trzepanie budą ZAWSZE NA TYCH SAMYCH ODCINKACH DROGI staje bardziej nieznośne. Naturalnie wibracje i drżenie pojawia się też na innych jezdniach ale właśnie dzięki "odcinkowi testowemu" praca/dom w drodze kilku prób dobieram najbardziej optymalne zestawy ogumienia "pod konkretne auto", zazwyczaj eliminując problem do zera.
Tobie dziii mogę zasugerować to samo lub nauczyć się żyć z tym irytującym problemem, albo zrezygnować z pięknej felgi na korzyść mniejszej ale bardziej komfortowej i nie tak kosztownymi oponami.

Odrębną kwestią jest oczywiście porządny gumiarz rozumiejący podstawowe prawa fizyki i swojej roboty.
Ja przez całe swoje motoryzacyjne życie nie miałem szczęścia na takiego trafić, aż w końcu jakieś 3 lata temu się udało i teraz nie mam żadnych wątpliwości, że koła można wyważyć lepiej i bardziej "do zera" niż pokazuje to maszyna i jest to zupełnie "inny świat" niż wcześniej mi znany.
Najlepsze maszyny i "inne huntery" nie są warte nic w porównaniu z gościem, który ma pojęcie o swojej pracy i choćby podstawowy model wyważarki, tyle że prawidłowo i odpowiednio często kalibrowanej :!:

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-11, 23:16
przez dziii
Dziś poświęciłem pół dnia na obadanie dokładnie tematu drgań, przjechałem ok. 40 km i sprawdzałem krok po kroku tak jak mogłem:
Opon od 0km/h do 90 km/h nie czuć i nie syłchać, wszystko zaczyna się dziać od 90km/h zaczyna cała karoseria wibrować najbardziej czuć to na lewarku biegów na siedzeniach przednich ( całe drąż ) oraz kanapa tylna ( drży ) odczucia są takie jakby koła były krzywe. Drgania są aż do prędkości ok. 140km/h później cą coraz mniejsze:
obejrzałem dokładnie opony i wydaje mi się że chyba są wyząbkowane ( nie znam się dokładnie na oponach )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

proszę o ocenę fachowców!

druga sprawa to taka, że ze winę drgań obstawiam pierścień centrujący:

Obrazek

jak widać na zdjęciu owy pierścień ma luzy i to widoczne, sprawdziełem wszystkie koła 4 szt. i na każdym felga jest przesunięta 1mm może trochę więcej. Dokręcenie śrub nie powoduje centrowanie felgi wobec piasty ( sama felga warzy ok. 20 kg ) po włożeniu na piastę widać właśnie jak opada w dół i wytwarza się dzięki temu szczelina na moją głowę myślę, że promień koła jest nie równy i dlatego karoseria podskakuje. Kolejna sprawa to taka że na kołach zimowych pierścieni centrujących nie ma bo oryginalny otwór w feldze jest tego samego rozmiaru co piast, z sprawdzonych informacji to dowiedziałem się iż: ?
piasta ma 57,1mm a felga którą posiadam to 66,6 mm. Na dole podaje jeszcze film żeby pokazać jaki jest luz :


Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-12, 06:09
przez Piotruś
Dziii, przede wszystkim wielkie dzięki za obrazki z konkretnymi dupami, które pojawiają mi się na ekranie tuż się po kliknięciu na Twoje zdjęcia <rotfl> ;) :

Ta chyba najbardziej przypadła mi do gustu (trochę małe cycki ale to tez ma swój urok ;-) ) :

Obrazek

ale i z tą nie jeden weekend chętnie bym zaliczył :

Obrazek

Świetny początek dnia :-P , jeszcze raz dzięki :oops: :mrgreen: ... .

Wracając na ziemię ;) uważam, że jeśli jedynym (??) problemem Twoich opon jest niewielkie wyząbkowanie, to można je podejrzewać ewentualnie o nieprzyjemną dla ucha akustykę ale nie wibracje nadwozia.
NIE MAM ZA TO NAJMNIEJSZYCH WĄTPLIWOŚCI, ŻE JEŚLI NATYCHMIAST NIE ZAŁOŻYSZ PORZĄDNYCH I IDEALNIE DOPASOWANYCH DO AUTA I FELG PIERSCIENI CENTRUJĄCYCH - Z TWOICH OPON W KRÓTKIM CZASIE ZOSTANĄ BEZUŻYTECZNE SZMATY :!: :!:
To co opisałeś i pokazałeś na filmiku woła o pomstę do nieba :| . Naprawdę ... .
Już sama nazwa (pierścienie CENTRUJĄCE) , moim zdaniem, powinna dać Ci do myślenia, a w przypadku tak monstrualnie wielkich i ciężkich felg z "mocno" niskoprofilową oponą to już prawdziwy dramat jest <zalamka> :!:

Moim zdaniem stosowanie pierścieni centrujących powinno być prawnie zakazane (uzasadnienie poniżej), ale skoro nie jest, to przynajmniej bez chwili zwłoki postaraj się o coś porządnego i precyzyjnie dopasowanego z jednej strony do piasty, a z drugiej do felgi.
Rynek oferuje pełna gamę rozmiarową z dokładnością do 0,1 mm więc w tej kwestii nie powinno być problemu.

Pozwolę sobie jednak "ogólnie" zauważyć, że nawet najlepiej dopasowane pierścienie centrujące (a plastikowe już całkiem <glupek> ) to jedna wielka porażka i masakra jest :[ .
Przecież zamysłem konstruktorów jest, że praktycznie wszystkie siły występujące "pomiędzy" kołem i "resztą auta" powinny być przenoszone przez centralny otwór felgi idealnie dopasowany średnicy piasty, zaś rola śrub sprowadza się WYŁACZNIE do stabilnego i pewnego trzymania felgi do tarczy koła :!:
W tej sytuacji nawet najlepiej dopasowany plastikowy pierścień centrujący nie ma najmniejszych szans pełnić swojej roli na poziomie porównywalnym do felgi z idealnie dopasowaną średnicą centralnego otworu :!: :!:
Zaś sytuacja jak powyżej, przepraszam, ale moim zdaniem jest KARYGODNA <nerwus> .
Ile "przy okazji" musi (całkiem niepotrzebnie) wycierpieć zawieszenie auta, ale też elementy karoserii (np. nieustannie drżące drzwi, tapicerki, etc.) - trudno oszacować.

Dziii, chyba wszystko jest już jasne <luzik> ... .

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-12, 07:31
przez nie pamietam 82
Witam.

Prawidłowo dobrany pierścionek centrujący powinien z trudem ale dać się osadzić zarówno w feldze jak i na piaście .

I nie kupuj goowna z allegro za 3,5zł/szt. ;-) .

<luzik>

Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-12, 09:31
przez dziii
Piotruś,

a czy po kliknięciu w zdjęcie nie pojawia się to zdjęcie co dodałem tylko takie laski wyskakują? ( jeśli tak to przepraszam )

Opony huczą od 60km/h i to słuchać na prostej drodze znam ten temat z wcześniejszego auta. Wiem, że akustyka będzie coraz gorsza aż nie do zniesienia :/

Czyli muszę oddać opony i zakupić nowe z gwarancją ! innej opcji nie ma bo widzę, że używane ciągle będą miały jakieś problemy i nigdy nie dojdę do tego co jest faktycznie problemem. Druga sprawa to zakupienie pierścieni centrujących i tutaj myślę, że jedynym trafnym wyborem będzie zakupienie aluminiowych. Dopiero po założeniu nowych opon i założeniu nowych pierścieni będzie coś wiadomo czy to było problemem czy też coś innego. Na pewno będę musiał, też jechać na zbieżność oraz kąty kół, bo widzę, że opony zimowe zbierają się po wewnętrznej stronie koła. Ostatnia sprawa to dziś zmieniłem ponownie koła na zimowe ( 22/40/18 ) i cisza oraz zero drgań ( może coś tam jest, ale wydaje już mi się, że trochę szukam na siłę ogólnie buda kierowanica oraz żadny inny element nie wpada w rezonans ) na upartego można byłoby się trochę doczepić, że coś wyczuć można. No chyba że zmiana kół na mniejsze tłumi aż tak mocno jakieś inne nie domagania ( zawieszenie wał itp ) że po zmianie na 235/35/20 wszystko wydobywa się mocniej !

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-12, 10:12
przez Piotruś
dziii napisał(a):czy po kliknięciu w zdjęcie nie pojawia się to zdjęcie co dodałem tylko takie laski wyskakują?

Nie. Teraz (niestety :!: :!: ) zaczęli się też pojawiać faceci <uoee> .
Przykładowy skrin z mojego monitora:

Obrazek

chociaż ta myszka na samej górze jest całkiem niezła i ma fajne bimbały :-P .

dziii napisał(a):( jeśli tak to przepraszam )

No co Ty <wysmiewacz> ... . Mi się podobają :-P . Tym bardziej z samego rana :) .

dziii napisał(a):Druga sprawa to zakupienie pierścieni centrujących i tutaj myślę, że jedynym trafnym wyborem będzie zakupienie aluminiowych.

Ja myślę, że takim najtrafniejszym z najtrafniejszych wyborów byłoby założenie oryginalnych felg CCCO bez zbędnego gówna miedzy piastą a kołem, które prędzej czy później i tak straci funkcjonalność.

dziii napisał(a):Dopiero po założeniu nowych opon i założeniu nowych pierścieni będzie coś wiadomo czy to było problemem czy też coś innego.

To co pokazałeś na filmie NA PEWNO jest problemem. Prawdopodobnie najważniejszym. Czy jeszcze coś zależy od stanu zawieszenia (które mogło już konkretnie dostać w dupę) i regulacji zawieszenia ale te sprawy są powiązane i w każdym jednym przypadku powinny być doprowadzone do absolutnej perfekcji. I to będzie koniec wibracji, rezonansów i drgawek nadwozia pod warunkiem porządnej i prawidłowo wyważonej gumy.

<luzik>

Re: wibracje od prawego przedniego koła

PostNapisane: 2016-06-12, 11:16
przez dziii
Felga pochodzi z Q5 wymiary 20*8,5 otwór centrujący to 66,6mm zdjęcia :

Obrazek

Obrazek

Rozumiem, że zmiana felg byłaby najbardziej trafna, lecz puki co chciałbym rozwiązać problem tego który jest a nie zmieniać felg na oryginalny otwór centrujący 57,1mm. ( wzór felg bardzo mi się podoba i nie chce zmieniać na inne, proszę o uszanowanie tego )