Strona 2 z 3

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-07, 20:20
przez marcin27
Pozostałe błędy to Address 6D Trunk Elect. ale jest napisane No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication errer occurred.Następny to : Address 61 Battery Regul; 5 Faults Found: 02272 -Quiescent Current Stage 1
000---Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency:5

Następny. Address 46 Central Conv.
01699-Motor for Central Locking;Hatch/Trunk(V53)
Freeze Frame:
Fault Status:00101001
Fault Priority:3
Fault Frequency:2

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-07, 21:26
przez marcin27
Piotrze,nieszczelność układu raczej bym wykluczył ponieważ auto po 3 lub czterech dniach normalnego użytkowania nie opada i sprawdzałem przy tym różne poziomy zawieszenia a czasami opada co noc i znów 3 czy 4 dni spokoju :( Następna kwestia to to czy przy wadliwym zespole zaworów podczs jazdy może włączać się żółta kontrolka zawieszenia i po 10 czy 15 minutowym postoju ponownie znika?? W każdym razie zamówie jutro ten zespół zaworów i ten czujnik przyspieszenia w którymś z ASO,jeżeli to nie pomoże będę wymieniał wszystko po kolei aż do skutku ;) Tylko czy po wymianie tychże zaworów i tego nieszczęsnego czujnika trzeba zrobić jakąś adaptację i czy potrzebne jest coś ekstra jakiś przekaźnik czy tp.? Czy po prostu wyjmuję stary wrzucam nowy i tyle?

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-07, 21:51
przez Piotruś
Moja rekomendacja - niczego nie kupuj na pałę :!: :!:
Może być bardzo ciężko wycelować w sedno problemu.
Znacznie taniej jest zamienić końcówki wężyków prawy z lewym i poobserwować skutki ... .

Desperacja, znużenie i niecierpliwość są w tej sprawie najgorszymi doradcami.
Wierz mi, bo akurat w tej kwestii jestem wyjątkowo silnie przekonany o słuszności swoich argumentów.

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-08, 11:11
przez marcin27
Ok. Więc w weekend zrobię tak jak mówisz. Dam znać jaki będzie efekt. Jeszcze raz dziękuję.

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-08, 21:42
przez piter_eg
Ja tez powracam.Wlasnie wrocilem z auta.Zero bledow :(
A auto siedzialo na oponach :/

Sprawdzilem bloki pomiarowe,w bloku 002 byly dwie pozycje opisane "cisnienie". Pierwsza byla na 8,2-8,3bara, druga bez odpalonego silnika 0bara po odpaleniu i podnoszeniu auta (swiecila sie zielona kontrolka) bylo 5-8bara,po podniesieniu (brak kontrolki) 1bar.
Oczywiscie byly rozne wskazania polozenia auta,tyl mial wartosci na "-",przod ~342. Po podniesieniu wszystkie wartosci byly podobne ~340-344

Rece opadaja tak jak i to auto.Nie wiem gdzie szukac :(

Dodam,ze mam vcds 15

P.S. Czy macie moze schemat calego ukladu poziomowania.Chodzi mi gdzie jest kompresor,zespol zaworow,przewody,miechy. Oczywiscie wiekszosc wiadomo gdzie jest (zwlaszcza miechy) ale chcialbym palcem jechac po schemacie,a reka po instalacji

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-08, 22:21
przez Don_Masters
zamień tył z przodem przy kompresorze to zobaczysz czy kompresor szczelny :D jak się da tak zrobić ale logiczne mi się to wydaje reszta powinna być już prostsza, będziesz wiedział gdzie szukać. Ja bym także kupił piankę i do kanału albo podnośnik i sprawdzać szczelność węży.

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-09, 08:37
przez Piotruś
marcin27 napisał(a):Piotrze tak dla ścisłości przy przemianie tych przewodów, auto w stan podnośnika, odłączony akumulator. Teraz jakie kolory przewodów są na tylnych miechach bo przód to zielony i czerwony, a tylnych nie widzę. )

Piszę z pamięci ale miejmy nadzieję, że w zgodzie z faktami :
- żółty: kompresor
- fioletowy: zbiornik ciśnienia
- czerwony: lewy przód
- zielony: prawy przód
- czarny: tył lewy\
- niebieski: tył prawy
Osobiście sugerowałbym dorobienie jakiegoś bajpasu żeby "zamianę" zrobić "gdzieś na złączkach" a nie bezpośrednio "na zaworach", bo akurat w tym miejscu rurki są przykręcane i nie jest tak łatwo nimi "żonglować".

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-15, 17:02
przez marcin27
Ok Piotruś zrobię tak jak napisałeś. Tylko gdzie się znajdują te łączki i do których będzie najlepszy i najłatwiejszy dostęp? ? Rozebrałem przednie prawe nadkole dostając się tym samym do zaworów i kompresora. Sprawdziłem połączenia kostek, szczelność przewodów no i wygląda na to ,że jest ok. Rzeczywiście zamiana na krućcach może być uciążliwa lecz jest wykonalna i jeżeli nie znajdę innego sposobu to będę musiał spróbować. Teraz tylko czy podstawiać pod tył koziołki bo siłą rzeczy auto opadnie po rozłączeniu przewodów, czy poprostu pozwolić mu opaść i czy nic się nie stanie skoro będzie na trybie podnośnika?

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-17, 08:26
przez Piotruś
marcin27 napisał(a):Rzeczywiście zamiana na krućcach może być uciążliwa lecz jest wykonalna

Skoro dasz radę na króćcach to tak zrób.

marcin27 napisał(a):Teraz tylko czy podstawiać pod tył koziołki bo siłą rzeczy auto opadnie po rozłączeniu przewodów, czy poprostu pozwolić mu opaść i czy nic się nie stanie skoro będzie na trybie podnośnika?

Nic się nie stanie ale z kilku powodów będzie zdecydowanie lepiej jeśli jednak te koziołki podłożysz.

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-24, 07:47
przez piter_eg
No i temat rozwiazany (w moim przypadku)

Wymiana tylnego miecha pomogla.Na alle... kupiony miech za 820 (24m gwarancji) + 100zl wymiana i auto stoi jak koza ;)

Dla potomnych,nawet jak opada caly tyl to na vag'u sprawdzamy cisnienia we wszystkich miechach - u mnie trzy miech mialy 7-8bar a jeden (tylny prawy) mial >1bar. Sprawdzona szczelnosc wszystkich przewodow - decyzja wymiana miech - 100% dobra decyzja,po rozebraniu starego miech i wsadzeniu w wode,naladowane 1bar powietrza, i "bulbonki" z kilku miejsc.

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-24, 07:59
przez Piotruś
Niestety chyba najwyższa pora bym zweryfikował swoje dotychczasowe poglądy na sprawę tylnych poduszek w modelu C6, bo jak się okazuje jednak nie są takie pancerne jak dotychczas mi się zdawało.

Między innymi przekonuje mnie o tym zarówno powyższy przykład piter_eg, ale też przypadek innego Allroada (produkcja 2009), w którym przy przebiegu ok. 110 tyś.km. ASO wymieniało oba tylne miechy.

Jakby coraz częściej spotykam się też z wadliwym "okablowaniem" pneumatyki, co na swój sposób też mnie dziwi. W tym przypadku jednak nic nie opada tylko pojawiają się okresowe zwisy pneumatyki, żółta kontrolka na liczniku oraz zapisy błędów nie znajdujące potwierdzenia w weryfikacji czujników czy tez elementów wykonawczych.

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-03-24, 19:52
przez piter_eg
Tyle,ze moje a6 ma 340tys przebiegu ;)
I niestety wydaje mi sie,ze moze byc to problem tego,ze auto pare razy zostalo podniesione na podnosniku bez "trybu serwisowego zawieszenia" - ale nie mam pewnoaci wiec nikogo nie winie.

I jeden drobiazg dla innych - po wymianie miecha konieczna jest adaptacja ;)

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-07-04, 11:41
przez marcin27
Witam. U mnie proble też już rozwiązany :] Przyczyna-prawy tylny miech dzurawy przy samej górnej krawędzi. Wymienione dwa na wszelki wielki ;) Autko stoi jak surykatka <lol> Pozdrawiam.

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2016-07-27, 20:31
przez piter_eg
Panowie...minelo pare miesiecy i kolejny miech wymieniony - tym razem lewy. Niestety,nic nie jest wieczne :(

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

PostNapisane: 2017-01-11, 23:39
przez Wojtek_el
Witam.
piter_eg, gdzie robiłeś wymianę? U mnie też pojawił się problem kucaniem prawego tyłu.

pozdrawiam
Wojtek