Strona 1 z 1

2.7T vs 2.8

PostNapisane: 2016-05-16, 10:44
przez Mefiu
Cześć wszystkim,
Mam do Was zasadnicze pytanie :) które dotyczy dwóch silników z a6 mianowicie 2.7 biturbo i 2.8.
Jakim wałem silnik o praktycznie tej samej pojemności, ale doładowany AŻ dwiema turbinami ma tylko 40KM więcej od wolnossącego 2.8? Na pewno ograniczyli go programowo, ale po co? XD gdzie tu sens, gdzie logika :p

I czym się różni wersja 230KM od wersji 250KM ? Była jakaś modernizacja silnika/osprzętu?

Ile można wytargać bezpiecznej mocy z takiego 2.7 ?

Re: 2.7T vs 2.8

PostNapisane: 2016-05-16, 10:50
przez nie pamietam 82
Hej.

350Nm dostępnych już od 1800rpm przy 2.7TT a 280Nm ( w 2.8 ) dostępnych dopiero od 3200rpm chyba robi wystarczającą różnicę ;) .

Re: 2.7T vs 2.8

PostNapisane: 2016-05-16, 14:08
przez Mefiu
Masz rację nie pamietam 82, ale nie wierzę, że dwie turbiny zacznie podnoszą moment,a moc taka"licha" xD

Re: 2.7T vs 2.8

PostNapisane: 2016-05-16, 14:32
przez bendzji
Na seryjnym osprzęcie z tego co się orientuję okolice 330 km są realne po programie.

W polifcie gdzie były 250 był inny osprzęt troszkę , 4 sondy ,inne ECU itd.

W przedlifcie 230 km silnik był podobny jak w s4 ( 265 km )


Różnice wynikają pewno z innego przeznaczenia auta S4 to nie C5 , dodatkowo trzeba spełniać normy spalin itd.

Re: 2.7T vs 2.8

PostNapisane: 2016-05-16, 19:48
przez Mefiu
Dzięki Panowie :-D to już wiem jaki będzie następny silnik :-D

Re: 2.7T vs 2.8

PostNapisane: 2016-10-12, 14:17
przez HQ-Automotive
Nie ma nawet do czego porównywać mimo iz to" tylko" 40km różnicy na plus dla 2.7bi turbo, ale właśnie te dwie turbiny robią swoje. Warto nawet przed kupnem przejechać się jednym jak i drugim A6 z tym silnikiem i samemu się o tym przekonać. Inna sprawa że w przypadku awarii 2.7bt koszty też są zdecydowanie wyższe jeżeli chodzi o serwisowanie.