Strona 2 z 2

Re: TDI i emisja spalin Euro 6

PostNapisane: 2015-09-30, 09:53
przez mwx
Ale oni doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wszystko co nie-Prius to chleje dużo benzyny i szkodzi niedźwiedziom polarnym. Chodzi głównie o to, że podstawowym argumentem sprzedażowym TDI w USA była czystość i ekonomia, której nie zapewniają popularne duże i słabowite benzyny.
Dla Hamburgerów diesel to jest coś, co jeździ w truckach i lokomotywach, a do auta osobowego leje się benzynę. Diesel jest droższy niż benzyna na stacji. Tymczasem przyszedł ktoś, kto naobiecywał że będzie można zaoszczędzić na paliwie, że to nie odbędzie się kosztem środowiska ani mocy. Stąd nieprzychylne opinie amerykańców na temat VW. My znamy diesle od lat i nikt z nas nie wierzy w dane z katalogów więc średnio nas to wszystko rusza - prędzej pozbylibyśmy się całego tego eko-śmiecia z auta niż obrażali się na to, że z rury nie wylatuje Nałęczowianka w fazie lotnej.

Wbrew temu co wszyscy myślą USA zwraca uwagę na emsje - w wielu stanach to jest jedyny parametr sprawdzany podczas badania okresowego. W kalifornii możesz przyjechać na badanie furą wygiętą w banan z drzwiami na ducktape, ale ważne jest to, żeby nie było błędów w ECU i emisja się zgadzała. Oczywiście wielu amerykańskich wielbicieli V8 i ostrego tuningu też kombinuje i przed badaniem zmienia ustawienia silnika albo nawet za skromną opłatą oddaje furę na jedzn dzień "specjaliście", który wie jak przejść te badania. Są i tacy, którzy swapują silnik przed badaniem na oryginalny, mały, ekologiczny <rotfl>

Re: TDI i emisja spalin Euro 6

PostNapisane: 2015-11-19, 11:28
przez malboro
Są konkretne dane :


Re: TDI i emisja spalin Euro 6

PostNapisane: 2015-11-19, 12:53
przez mwx
Pan Horn zasugerował, że w autach wyposażonych już we wtrysk AdBlue naprawa polegać będzie na aktualizacji oprogramowania w taki sposób, aby wtryskiwać mocznika więcej niż dotychczas - to nie będzie trudne a sporo osób oleje temat żeby nie płacić tych kilku baksów za dodatkowy AdBlue.

Auta bez AdBlue prawdopodobnie zostaną doposażone w ten system. Brzmi drogo, skomplikowanie i odlegle w czasie ;-) Ciekawe kto zdecyduje się na taką przebudowę auta.

Re: TDI i emisja spalin Euro 5

PostNapisane: 2015-11-26, 15:33
przez Piotruś
W topiku trochę nam się mieszają zagadnienia dotyczące normy EURO 5 pod kątem zawartości tlenków azotu (NoX'y) oraz problem nadmiernej emisji CO2 w silnikach z normą EURO 6.

W każdym razie, dla wszystkich zainteresowanych "Aferą spalinową VW" są pierwsze (choć od dawna znane) konkrety, czyli :
- silniki 1,6 TDi otrzymają specjalnie opracowany regulator przepływu powietrza przed przepływomierzem oraz aktualizację oprogramowania
- silniki 2.0 TDi otrzymają zaktualizowane oprogramowanie
Producent zapewnia, że planowane zmiany nie spowodują utraty parametrów silnika.

Konkrety:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/volkwag ... lem/jqpefx
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Volks ... omosc.html

Re: TDI i emisja spalin Euro 5

PostNapisane: 2015-11-26, 16:11
przez mwx
Na prawdę wystarczyło wstawić siateczkę w dolot zamiast oszukiwać na badaniach emisji? :-P

Re: TDI i emisja spalin Euro 5

PostNapisane: 2015-11-27, 00:38
przez tx-didi
oprogramowanie bedzie sprytniejsze i wykryje rowniez testy drogowe ;)

Re: TDI i emisja spalin Euro 5

PostNapisane: 2017-04-20, 22:13
przez dan
Wlasnie,przy okazji przegladu,wgrali mi nowe oprogramowanie.
Brak zmian w mocy i zachowaniu auta,ba,nawet pali 0,1-0,2 mniej :D

takze mozna smialo wgrywac