Strona 1 z 1

AFN po kolizji tłoka z zaworem

PostNapisane: 2013-07-17, 18:14
przez Witia
Wiadomo jak ma się coś wysr...ać to znajdzie na to najmniej odpowiedni czas. Poniedziałek 4.10 rano w drodze do roboty co by odwieźć gości na samolot. Coś szarpnęło telepnęło, choinka kontrolek na liczniku i silnik nie pracuje :evil: Z braku czasu nawet maski nie podnosiłem tylko biegiem w poszukiwaniu taryfy.

Po pracy na spokojnie zdjąłem dekiel zaworowy i znalazłem takie cusik :

silnik Nr. 1



Obrazek

Obrazek

a tu wygląd wałka rozrządu

Obrazek


Obrazek

A wczoraj zerwałem głowicę ...armagedon normalnie

Obrazek

Obrazek

a tu tłok (jakość zdjęć kiepska bo już noc była)


Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 2013-07-17, 18:21
przez pastaldo
No no niezly sajgon. Doszedłes co było przyczyną? Przeskoczył rozrząd?

PostNapisane: 2013-07-17, 18:58
przez Witia
pastaldo napisał(a):Doszedłes co było przyczyną? Przeskoczył rozrząd?


Nie to nie wina rozrządu, prawdopodobnie szklanka dała ciała.

PostNapisane: 2013-07-17, 19:00
przez pastaldo
Witia napisał(a):
pastaldo napisał(a):Doszedłes co było przyczyną? Przeskoczył rozrząd?


Nie to nie wina rozrządu, prawdopodobnie szklanka dała ciała.


No może faktycznie bo jakby rozrząd to pewnie byo by wiecej kolizji

PostNapisane: 2013-07-18, 12:06
przez Piotruś
Ojć :-| . SchĂśne Scheiße :roll: :evil: ... .

I co zamierzasz z tym dalej począć ?!
Sugerowałbym wymianę całego motora ... .

PostNapisane: 2013-07-18, 14:28
przez Witia
Piotruś napisał(a):Sugerowałbym wymianę całego motora ... .


Takowy mam zamiar.
Przy okazji czy mogę kupić słupek AHU i zmontować z moim osprzętem ? Bo znalazłem dość fajne AHU lub AHJ :-o gość zabardzo nie mógł doczytać.

PostNapisane: 2013-07-18, 15:18
przez Piotruś
Witia napisał(a):Przy okazji czy mogę kupić słupek AHU i zmontować z moim osprzętem ?

Przyznam szczerze, że nigdy nie ćwiczyłem takiej konfiguracji ale myślę, że tak.
Niemniej postaram się z wieczorka poszperać głębiej w papierach żeby jakoś usystematyzować problem ... . Dam znać ... .

PostNapisane: 2013-07-18, 18:30
przez Witia
Piotruś napisał(a):
Witia napisał(a):Przy okazji czy mogę kupić słupek AHU i zmontować z moim osprzętem ?

Przyznam szczerze, że nigdy nie ćwiczyłem takiej konfiguracji ale myślę, że tak.
Niemniej postaram się z wieczorka poszperać głębiej w papierach żeby jakoś usystematyzować problem ... . Dam znać ... .


Będę wdzięczny za jakieś info. Bo silnika AHJ to chyba raczej nie było albo ja nie mogę znaleźć w necie nic o nim.

PostNapisane: 2013-07-18, 22:27
przez Piotruś
Witia napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Witia napisał(a):Przy okazji czy mogę kupić słupek AHU i zmontować z moim osprzętem ?

Przyznam szczerze, że nigdy nie ćwiczyłem takiej konfiguracji ale myślę, że tak.
Niemniej postaram się z wieczorka poszperać głębiej w papierach żeby jakoś usystematyzować problem ... . Dam znać ... .


Będę wdzięczny za jakieś info. Bo silnika AHJ to chyba raczej nie było albo ja nie mogę znaleźć w necie nic o nim.


Witia porównałem z grubsza istotne elementy i myślę, że pomimo kilku róznic powinno to zafungować ;-) .
Stopień sprężania, średnica i skok tłoka są identyczne. Osprzęt (np. uchwyt filtra oleju) trochę się rózni.
Głowice nie sa takie same ale ta w AFN jest naturalnym następcą tej z AHU, więc drastycznych różnic bym się nie spodziewał.

Reasumując powiem tak - nigdy takiej przekładki nie uskuteczniałem ale ja bym na pewno podjął to działanie jeżeli tylko cena AHU (i jego formalna oraz techniczna wiarygodność) są warte ceny.

Koniecznie informuj o postępach :-P ... . Powodzenia.

PS:
AHU to taki trochę "protoplasta" AFN'a i AVG., więc chyba powinno być dobrze

PostNapisane: 2013-07-18, 22:39
przez Witia
Dzięki Piotruś. Też mi się wydaje że taka konfiguracja zagra.Mam jeszcze jedną zagwośstkę bo rzeczone AHU ma jednomasę a u mnie jest dwumas i chyba złożę na jednomasie.

PostNapisane: 2013-07-19, 05:21
przez Piotruś
Witia, dwumasa nie jest dla "dla silnika", tylko jest "dla skrzyni biegów" i pozostałych elementów przeniesienia napędu, a także dla komfortu.
Jeżeli Twoja jest w stanie idealnym ... żebyś potem nie żałował błędnej decyzji ... ;-) .

PostNapisane: 2013-07-19, 07:35
przez Witia
Czy jest w stanie idealnym? Nie wiem. Nie telepało samochodem na wolnych. Przemyślę temacik. Strata na komforcie to chyba nie będzie za duża biorąąc pod uwagę kulturę pracy AFNa ;-)

[ Dodano: 2013-07-19, 12:42 ]
Dobra po głębszym zastanowieniu nastąpiła zmiana planów i zainstalowany będzie silniczek taki z jakim wyszedł z fabryki czyli AFN. Wszystko już dograne więcej nie szukam. :lol:

Nie ma co kombinować jak koń pod górę :mrgreen:

[ Dodano: 2013-07-19, 12:45 ]
Jak wszystko ogarnę to zdam relację co i jak. :-P

[ Dodano: 2013-07-29, 22:14 ]
No dobra sprawa zamknięta.
Silnik został zmieniony na taki sam czyli AFN.
Do kosztów silnika i wymiany musiałem doliczyć wynajem autolawety i paliwa bo operacja została przeprowadzona w Częstochowie. Na silnik mam 6-ścio miesięczną pisemną gwarancję. Lata pięknie nie wiem czy nie lepiej jak mój przy kupnie :lol:

PostNapisane: 2013-11-09, 19:55
przez Edin
Jaki koszt silnika i wymiany? Jeśli możesz daj namiary na firmę która to organizował.

PostNapisane: 2013-11-09, 20:54
przez Witia
Edin napisał(a):Jaki koszt silnika i wymiany?


Silnik (goły słupek)- 1000. Wymiana- 600.

Edin napisał(a):Jeśli możesz daj namiary na firmę która to organizował


poszło P.W

<okok>

Re: AFN po kolizji tłoka z zaworem

PostNapisane: 2015-04-16, 19:52
przez Witia
Mały update :evil:
silnik Nr. 2

Silnik zrobił całe 30 000 (trzydzieści tysięcy) km. przez okres 1,5 roku. Po roku nagle zaczął wciągać i przepalać znaczne ilości oleju. Doszedł do poziomu 0,7l na tysiąc km . A tu fotka winowajcy i sprawcy armagedonu w silniku . <zly> <zly>

Obrazek

Obrazek
:[

c.d.n.