Strona 1 z 2

PostNapisane: 2013-09-06, 08:22
przez Mona
BADIX napisał(a):czy to nie zabije z czasem akumulatora


oczywiście że zabije i o to mogło wszystkim chodzić. Producenci będą mieli większe obroty...

PostNapisane: 2013-09-06, 08:27
przez Bezi
Jest dodatkowy aku służący tylko dla tej funkcji.

PostNapisane: 2013-09-06, 08:47
przez Mona
Bezi napisał(a):Jest dodatkowy aku służący tylko dla tej funkcji.


czy to nie lekkie przegięcie? Elektronika elektroniką, ale coraz nowsze samochody posiadają funkcje które z jednej strony ułatwiają, z drugiej utrudniają a z trzeciej naciągają na coraz większe koszta.

PostNapisane: 2013-09-06, 18:13
przez Rubio
Jeszcze jena sprawa to pałujesz auto na autostradzie potem wjeżdżasz w miasto i na pierwszych światłach system gasi auto :mrgreen:
Dla silników z turbiną to chyba nie zbyt dobra sprawa :-o

PostNapisane: 2013-09-06, 21:20
przez Voytec
Jeździłem chwile ze start-stopem Punto EVO. Powiem wam że trzeba się przyzwyczaić do odpalania silnika sprzęgłem :-D
Jak klima włączona albo paliwo na rezerwie to nie gasł :roll:

PostNapisane: 2013-09-09, 05:48
przez sidewind76
pewnie ten system gasi silnik tylko w określonych warunkach a nie zawsze i pewnie temperatury silnika jak i podzespołów oraz zewnętrzna zostały tu uwzględnione

PostNapisane: 2013-09-09, 05:58
przez Mona
sidewind76 napisał(a):pewnie ten system gasi silnik tylko w określonych warunkach a nie zawsze i pewnie temperatury silnika jak i podzespołów oraz zewnętrzna zostały tu uwzględnione


Ja akurat jak jeździłam Audi A4 z 2012r to działo się tak nawet na w pełni zimnym silniku, po 40sec od odpalenia, a był to marzec przy temperaturach minusowych...

PostNapisane: 2013-09-09, 10:49
przez sidewind76
hmmm
ciężko zrozumieć w tym wypadku jakąkolwiek ekologię przecież procesy spalania w nie pełnych warunkach prowadzą do powstawania jeszcze gorszych trucizn

PostNapisane: 2013-09-13, 09:21
przez Piotruś
sidewind76 napisał(a):pewnie ten system gasi silnik tylko w określonych warunkach a nie zawsze i pewnie temperatury silnika jak i podzespołów oraz zewnętrzna zostały tu uwzględnione


Jest dokładnie tak jak napisałeś - żeby system start-stop aktywnie funkcjonował musi być spełnionych jednocześnie kilka warunków koniecznych.

Od siebie dodam, że jeżeli w chwili działania "funkcji stop" na przykład zmieni się żądana temperatura wnętrza i potrzebne będzie uruchomienie klimatyzacji - silnik zostanie ponownie uruchomiony. Podobnie (ale nie identycznie, bo diesle maja dodatkową nagrzewnicę elektryczną) będzie w przypadku spadku temperatury poniżej zadanej.

Osobiście nie należę do zwolenników systemu strat-stop ale warto zauważyć, że auta wyposażone w ten gadżet cechują się odpowiednio wzmocnionym kołem dwumasowym, rozrusznikiem i wieloma innymi elementami, których zwiększona trwałość może korzystnie wpływać na "całokształt eksploatacji", a sam system start-stop można przecież skutecznie deaktywować :-P ... .

Ja akurat jak jeździłam Audi A4 z 2012r to działo się tak nawet na w pełni zimnym silniku, po 40sec od odpalenia, a był to marzec przy temperaturach minusowych...

Uwierz mi Mona, ze to nie jest normalna (prawidłowa) sytuacja. Coś nie zatrybiło tak jak powinno ... .

PostNapisane: 2013-09-13, 09:39
przez Mona
Piotruś napisał(a):Uwierz mi Mona, ze to nie jest normalna (prawidłowa) sytuacja. Coś nie zatrybiło tak jak powinno ... .


nie wiem, możliwe. Ale przez miesiąc było tak zawsze. Też mnie to dziwiło, no ale ja się nie znam :P stwierdziłam, że zależy im na częstszych uszkodzeniach silnika :P

Re: System Start Stop w samochodach.

PostNapisane: 2015-01-01, 13:49
przez ataman70
Znam hybrydę z Lexusa - i działa to tam bez zarzutu. Jest to inteligentny system, który wie kiedy załączyć i kiedy wyłączyć silnik. Czyli spokojna głowa - z punktu widzenia użytkownika. Inna sprawa - start/stop. Rzeczywiście lepiej by było dla silnika, gdyby pracował w systemie "stand by"- zużycie paliwa na wolnych obrotach śladow.Natomiast korzyści z silnika elektrycznego i odzysk energii z hamulców to IMHO dobra opcja.

Re: System Start Stop w samochodach.

PostNapisane: 2015-01-02, 08:47
przez lyngso
Witam

Mamy ten system w Żony golfie. Silnik 1.2 TSI i jak na razie sprawuje sie dobrze. Musi być spełnione na prawdę wiele warunków zanim silnik zgaśnie. Potrafi nie zgasnąć nawet gdy jest podejrzenie o zaparowanych szybach w samochodzie :-D
W aucie jest też dedykowany do tego akumulator AGM którego wymiana kosztuje tyle samo co w A6 :mrgreen:
Jeśli komuś nie pasuje, to zawsze może go wyłączyć.
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jakoś nie zauważyłem, żeby był nadmiernie irytujący.

Pozdrov

Re: System Start Stop w samochodach.

PostNapisane: 2015-01-02, 10:26
przez jmm
Swego czasu jeździłem Q5 z tym wynalazkiem i nie wroze długiego przebiegu turbinie i rozrusznikowi. Przykład pierwszy z brzegu jazda 180km/h przez dluzszy czas i potem nagle hamowanie przed swiatlami. Silnik oczywiście zgasl. Stanie w korku to już katorga dla komfortu jazdy. Co i rusz gasl i zapalal, a ze bylo to 2.0tdi to kazde odpalenie bylo wyraźnie czuc na budzie.

tap

Re: System Start Stop w samochodach.

PostNapisane: 2015-01-02, 10:32
przez ataman70
w benzynie kulturka - praktycznie nie jest wiadomo czy jest na chodzie czy tez nie

Re: System Start Stop w samochodach.

PostNapisane: 2015-01-02, 11:14
przez lyngso
jmm napisał(a):Swego czasu jeździłem Q5 z tym wynalazkiem i nie wroze długiego przebiegu turbinie i rozrusznikowi. Przykład pierwszy z brzegu jazda 180km/h przez dluzszy czas i potem nagle hamowanie przed swiatlami. Silnik oczywiście zgasl. Stanie w korku to już katorga dla komfortu jazdy. Co i rusz gasl i zapalal, a ze bylo to 2.0tdi to kazde odpalenie bylo wyraźnie czuc na budzie.

tap


Witam

To chyba takie bardzo ekstremalne warunki i nie do końca możliwe do uzyskania <mysli>
Zdaża mi się często podróżować w Niemczech gdzie legalnie można takie prędkości rozwijać i nie spotkałem sie ze sytuacja, żeby zaraz po jeździe 180km/h były światła.
Owszem są ale trzeba zwolnic przed zjazdem, przejechac trochę po normalnej drodze a potem są śwaiatła tyle, że do tego czasu turbina juz powinna zwolnić bo nikt przy normalnej eksploatacji nie zjeżdża z autostrady 180km/h i zatrzymuje sie od razu na światłach. :roll:
W korkach zawsze można użyc przycisku dezaktywującego ten system i po sprawie.
Wg mnie jest to coś z czego trzeba się nauczyc korzystać.
Ilu z nas zapominało o włączaniu świateł mijania w dniu wejściu tego przepisu do kodeksu ? Różne były sposoby od zaplania auta na włączonych światłach poprzez naklejki typu "nie zapomnij o światłach" na desce.
Może tutaj też jest kwestia naklejki typu "wyłącz system start-stop" na desce i wszystko będzie śmigać dłużej bo jak zauważył kolega Piotruś zastosowanie takiego systemu w aucie wymaga zastosowania wzmocnionych elementów pracujących w nim.
Myślę, że gdy nauczy się z tego korzystać, to wcale nie bedzie to taki uciążliwe.

Pozdrov