Strona 1 z 1

A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-13, 09:35
przez Jarutis
Może ktoś jeździł oboma lub którymś, może coś powiedzieć o spalaniu realnym (bo internet pokazuje swoje info nie zawsze sprawdzone do końca)
Ja mam 2.8 ale mam możliwość zamiany aut na 2.7 BiTurbo wyposażenie itp ma lepsze nieco, jedyny mankament, że białe wnętrze ale mam swoje dodatkowe na wymianę więc to już nie jest jakiś większy problem znowu, ale interesuje mnie wszystko głównie przy 2.7 i w porównaniach do 2.8 czy warto się przesiadać? Czy któreś będzie dłużej trzymać cenę (gdybym ewentualnie kiedyś chciał sprzedać) jak z awaryjnością, modyfikacjami silnika(bo z tego co wyczytałem to 2.8 nie jest zbyt dobrą bazą do tego) ile można wyciągnąć mocy z 2.7 itp, w skrócie wszystko o tym motorze mile widziane :)

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-13, 09:59
przez nie pamietam 82
Jarutis, coś już chyba pisałem na ten temat: ktory-model-a6-c5-t634.html

Dodam tylko, ze tych motorów raczej nie da sie porównac - łączy je chyba tylko to, ze oba to V6. Ewentualne koszty regeneracji turbin bądz wymiany są ogromne.
Ale... zawsze powtarzam: wszystko zalezy od tego ile chcesz włozyć w auto a nie za ile chcesz kupić. Bo to dwie zupełnie różne rzeczy.

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-13, 22:04
przez Mirooo
tak samo jak nie można - nie da się porównać 2.8 do 2.7T w kwesti osiągów tak samo spalania hehe 2.7 to banan na twarzy ale zapomnij że zejdziesz poniżej 17 litrów.

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-13, 22:38
przez nie pamietam 82
Jarutis, z 2.8 nie wykrzesasz raczej nic więcej niż te 193PS, mozesz ewentualnie wsadzić mu stożek co poprawi tylko dźwięk silnika, mocy na pewno nie przybędzie ... efekt raczej odwrotny. Wywalania katalizatorów nie polecam :| :| :|

Za to zadbane 2.7TT (o które raczej ciezko) to wysmienita podstawa do chip tuningu. Nie wiem czy sie orientujesz ale ... z tego motoru można wycisnąć ... 500PS.

2.7TT z wysokim przebiegiem to skarbonka bez dna :cry: :cry: :cry: Nowe turbiny (dobrej jakosci zamienniki) ponad 2000/szt :-/

BTW Gdybym miał wybierać miedzy silnikami 2.8 vs 2.7TT to ... zdecydowanie wybrałbym 4.2 bo... 2.8 juz miałem :mrgreen:

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-14, 13:43
przez Jarutis
dobra, tym spalaniem mnie przekonaliście najbardziej, chociaż ta moc którą może osiągnąć kusi :D szkoda, że mam Hondę i jestem jej wierny bo gdybym ją sprzedał to bym pewnie wziął się za 2.7 albo 4.2, a tak moje 2.8 z gazem jeździ sobie elegancko ale poprostu chciałem się poradzić, w końcu od tego jest forum :) bo nie miałem okazji prowadzić żadnego Audi poza moim A6 i znajomego które miało 1.9 TDi :P w takim razie raczej zostanę przy moim gruzie w Hondzie będę robił moc a tutaj stylistyke :P

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-15, 09:25
przez Mirooo
kiedyś śmigałem c5 2.7t w manualu i w ośce. to dopiero zabawa była, trakcji brak ale idzie trochę przyoszczędzić na paliwie przez brak napędu na tył.

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-15, 14:16
przez nie pamietam 82
Jarutis, musze sie poprawić.

Wyczytałem własnie na blogu jednego "rezacza", że szykuje sie do montażu... dwóch turbin w 2.8 :-o :-o :-o

Jak mu to wyjdzie i czy będzie to hulać ... zobaczymy. Trzymam rękę na pulsie więc jak coś to dam znać. <okok> <okok> <okok>

Obrazek

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-02-16, 22:21
przez Jarutis
niepamietam 82, oj to byłoby ciekawe :D no i jaki wyszedł by mu wynik na tym :D no i koszta...

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2014-03-08, 21:11
przez mateo_81
Z opiniami o 2.7 BiT jest różnie, ale zawsze uważałem, że warto posłuchać kogoś kto dany sprzęt (auto z danym silnikiem) użytkuje.
Mam takowy motorek w moim Allroad'ku i jestem z niego bardzo zadowolony.
Trzeba pamiętać, że waga tego wozu to z kierowcą ~2t. Spalanie: trasa 11-20l gazu (10-18 benzyny), miasto - nie wiem - nie miałem okazji wyjeździć zbiornika tylko i wyłącznie w ruchu miejskim.
Awaryjność od momentu zakupu: wymiana czujnika EGT, regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego,
Przebieg aktualny 290kkm.
Silnik BES Moc @300KM 450Nm
Banan na twarzy :)
Wszystko zależy od tego co kupisz.

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2015-06-02, 22:20
przez robert3000
sadzę że to zależy od urzytkowania moje 2.7bi jest całkiem przyjemne spalenie nie przekracza , 12 litrów Pb gaz będę dopiero montował ale jestem narazie na poziomie research gzie jaki i takie tam autem można przyjemnie latać do 140 i cieszyć się niedużym spaleniem ale jak i potrzeba ma fajny potencjał
oczywiście zakładamy że auto jest sprawne w 100% bo każda niesprawność jednostki może mieć wpływ na spalenie u mnie narazie seryjnie 250KM
jeśli ktoś posiada taki w gazie chętnie zamienię z nim parę słówek

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2015-06-02, 23:13
przez elwarka1
robert3000 napisał(a):jeśli ktoś posiada taki w gazie chętnie zamienię z nim parę słówek

Witam, co chcesz wiedzieć na temat LPG w tym motorku?

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2015-06-07, 15:56
przez quattro87
Witam.
Dołącze się do tematu ponieważ mam ten sam dylemat. 2.8 czy 2.7TT?
obecnie mam A4 B5 1.8ADR Q, chce zmienić na A6 C5 avant. będzie z LPG na pewno. Jakie jest spalanie w obu silnikach i jakie są ich koszty utrzymania, co może się nadmiernie zużywać? wolałbym 2.7TT ale nie wiem jak z turbinami? czy to jedyna rzecz która może paść? bo podobno sam silnik to pancerna konstrukcja?
zależy mi żeby nie spalał więćej niż 12-14 litrów LPG w mieście. i żebym nie musiał co jakiś czas zaglądać do warsztatu z wiaderkiem pieniędzy.
Wiadomo że osiągi 2.7TT dużo lepsze ale w porównaniu z moim 1.8 to te 70hp więcej to już będzie ekstra.
2.8 ma skrzynie 5 biegową a 2.7TT 6 biegową prawda? mówie tu o manualu.
A i jak sprawują się automatyczne skrzynie? awaryjne? szybkie czy wolne w zmianie przełożeń?
Proszę o pomoc, to pilna sprawa
Pozdrawiam :)

Re: A6 2.8 vs 2.7 BiTurbo

PostNapisane: 2020-11-19, 13:45
przez artur3888
Spalanie w 2.7T wychodzi w granicach 18L/100km (LPG) BP komp pokazuje 16L jazda po mieście... Gaz aktualnie tankuje po 2 zł to wychodzi 38 zł /100km. Wracając do tematu jak bym miał teraz mieć 2.8 który spali 2-3 litry gazu mniej to raczej bym podziękował za taki interes. Problem z 2.7t polega na tym że jest ich dosłownie kilka sztuk na aukcjach, oczywiście tylko sedan, a nie żaden avant. Więc kupić ładną sztukę to jest nie lada wyczyn, ale mi się udało po 3 tygodniach dłubania.

Ogólnie obydwa silniki są dobre i warte polecenia. Jeżeli ktoś nie potrzebuje nadmiaru mocy to 2.8 będzie wystarczający.