Strona 1 z 1

3.0 ASN uszkodzony wariator?

PostNapisane: 2017-10-17, 09:43
przez mefjiu
Witam.
Ostatnio udało mi się kupić A6 C5 3.0 ASN w dość bogatej wersji, za dobre pieniądze. Auto miało być z uszkodzoną panewką. 2 tygodnie temu przy zakupie je odpaliłem, rzeczywiście coś stukało, ale nie przysłuchiwałem się. W tą sobotę poszedłem z myślą sprawdzenia akumulatora, auto odpaliło i co dziwne silnik chwilę chodził jak zegarek, niestety jak tylko dałem lekko gazu (do ok. 1800 obr.) znów zaczęło stukać, więc auto zgasiłem i od tamtej pory stoi.
Przeszukałem youtube, wszelkie fora, itp., w skutek czego podpiąłem auto pod kompa i wywaliło błąd wariatora:
16399 - Bank 1 Camshaft B (Exhaust): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)

A TERAZ PYTANIE:
Czy z tego błędu ktoś mógłby mi powiedzieć który wariator jest walnięty? Wiem tylko, że wydechowy, ale nie wiem na której głowicy...

Jako że sam jeżdżę prawie taką samą A6-tką, to trochę gratów się nazbierało, wariatory też, więc w wolny weekend bym wymienił ten rzekomo uszkodzony.

Byłbym wdzięczny za pomoc!

Re: 3.0 ASN uszkodzony wariator?

PostNapisane: 2017-10-17, 11:35
przez mefjiu
Uwaga! Z tego co się dowiedziałem błąd dotyczy czujnika położenia wałka rozrządu wydechowego B (czyli jeden z dwóch).
Czy jest możliwe żeby przez uszkodzony czujnik coś w silniku stukało?

Re: 3.0 ASN uszkodzony wariator?

PostNapisane: 2017-10-17, 12:48
przez bendzji
Nie do końca czujnika - błąd ten oznacza że pozycja walka żądana przez ECU nie została osiągnięta - teraz pytanie czy wariator nie daje rady , ciśnienie oleju , czy czujnik źle pokazuje ( najmniej prawdopodbne)

Co do wariatora z ASN to jest zakład który to regeneruje i ponoć bardzo dobrze to działa

Re: 3.0 ASN uszkodzony wariator?

PostNapisane: 2017-10-17, 18:24
przez mefjiu
Co do części silnika, to nie ma problemu, bo kupiłem kiedyś na zapas z pewnego źródła, więc wszystko mam.

Czujnik tylny jutro podmienię, zobaczymy jaka będzie reakcja samochodu. Jak to nie pomoże, to w tym tygodniu zrzucę pokrywy zaworów, zobaczę czy tam wszystko jest na miejscu w przyszłym tygodniu będę zmieniał wariator i fazator.

Z ciśnieniem oleju z tego co wiem był problem przez zawalony smok jakimś syfem (nie było metalu). Dolna miska została zrzucona, smok wyczyszczony i ponoć ciśnienie było OK. Ponoć- czyli jak nie pomoże zmiana czujnika jutro, to i michę trzeba będzie mi zrzucić sprawdzić smoka.

Ewentualnie jest opcja, że filtr oleju jest tak "zapaćkany", że nie ma ciśnienia?

Re: 3.0 ASN uszkodzony wariator?

PostNapisane: 2019-05-08, 09:44
przez Artenol
Hej, mam podobny problem tylko jest to wariator A. Mógłbyś mi powiedzieć jak skończyła się ta sytuacja? :)