Strona 1 z 2

a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-05, 23:06
przez Matifcb
Witam,

szukam od kilku miesiecy w kombi c5tke. Nastawilem sie na ekonomiczne 1.8T ale jest ich tak malo ze musze powiekszyc zakres poszukiwan. Wiem ze tez dobry do gazu jest 2.4 V6 ( troche drozszy eksploatacyjnie ale duzo o nim tez czytalem ). Koledzy polecali mi zamiast turbiny kupic jakis wiekszy silnik z V6. Oprocz 2.4 sa tez 2.8 i 3.0. Z tego co czytalem to 2.8 niestety sa tylko stare modele, gdyz ten silnik nie wystepowal po lifcie. Niestety auta sa juz 14-18 letnie a na forach co czytam o silnikach posty sa czesto sprzed 8-12 lat.

Czy moglby ktos mi przyblizyc plusy i minusy silnikow V6 ktore nie maja turbiny. Koledzy podpowiadaja ze turbina i dojazdy do pracy 2km to tez nie jest dobry pomysl.
Wiadomo weekendami na dzialke 40km jezdze. W tygodniu glownie praca/ zakupy i jazda po srednio zakorkowanej Bydgoszczy raczej nie dlugie dystanse. Napewno spalanie bedzie wieksze no ale gaz ktory napewno bede zakladac jakos zniweluje koszta.
Wiem ze pojawiaja sie juz automaty i wyczytalem zeby Tipa szukac nie Multi. Czy po zdjeciach mozna je rozroznic ewentualnie ?
Czy eksploatacja czysta typu plyny/filtry/zawieszenie itp roznia sie duzo miedzy 2.4 a 2.8-3.0 silnikami ?

dziekuje za pomoc mam nadzieje ze pomoga ludzie ktorzy wiedza jak te auta zachowuja sie 1,5 dekady po produkcji :)

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-06, 17:28
przez jackassZSW
ogólnie dojazdy do pracy 2km i duzy silnik to tez nie jest dobre wyjscie bo zawsze bedzie zimny, idealne sa auta miejskie

do gazu to wsumie lepsze 2.4 niz 1.8 co kto lubi, koszta serisu praktycznie takie same

co do czesci to zawiecha jest inna w wersjach Quattro a tak to samo po za ew tarczami w mocniejszych wersjach
3.0 juz ciut bardziej skomplikowane od 2.4

Tip głownie przy w quattro siedzi , w ośkach multi

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-06, 22:10
przez Matifcb
no to fajnie bo chcialbym jak juz te V6stki to jakies Q. 2.8 ludzie chwala ale to juz stare auta sa :( jak rozpoznac wizualnie jak bede przegladac auckje i trafi sie automat ze to Tip a nie Multi ?

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 10:31
przez bendzji
Wybierak Prnd to multi , prnd432 to tip - pisze o 2.4 i 2.8 przed liftem

No i Quattro zawsze tip

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 14:38
przez Matifcb
o dzieki warto wiedziec ze jak jest Q to zawsze bedzie TIP :) bede patrzec iszukac w takim razie wybieraka z cyferkami

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 15:29
przez bendzji
W polifcie juz inaczej troszke bo w tipie jest PRNDS w tipie....ale od 2003 w muti jest tak samo , w razie co wrzucaj bedziemy oceniac

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 15:44
przez Matifcb
ogladam co wieczor rozne aukcje. Nie chcialbym zasmiecac i o kazda sztuke pytac was o ktorej wstepnie mysle :)

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 16:37
przez jackassZSW
kup manual :D no i trwalszy

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 16:43
przez Matifcb
jakies glosy czytalem ze w manualu to gorzej jezdzi. Nie wiem czy to prawda. Jesli sie trafi manual to pewnie ze bede bral pod uwage.

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 19:29
przez jackassZSW
niby czemu ? automat ma ciut gorsze osiagi i wiecej pali, manual lepsza trwałosc , tansze naprawy

wiekszosc asb w A6 c5 jest w srednio/słabym stanie a ewentualny jej remont to kilka tys złotych

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 19:37
przez Piotruś
Na pewno żaden manual nie jeździ gorzej od multi :!:

Z kolei tiptronik jest komfortowym automatem ale odbiera dużo wigoru, bo zanim silnik nafyrlo olej, który dopiero musi napędzić skrzynię, to w manualu już masz jakieś 60 - 80 km/h ;-) ... .

Dla malkontentów ;-) ... OCZYWIŚCIE WIEM co to jest lockup i do czego służy , ale to nie zmienia obiektywnego faktu, że skrzynia hydrokinetyczna swoje starty ma. Akurat ja bym po stokroć wolał leniwego tipa od zwinniejszego manuala ale jeśli rozmawiamy o obiektywnych faktach ... 8-) :-P ...

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-07, 23:39
przez Matifcb
ok dobrze wiedziec dzieki za info. ja tam jakos lubie drazkiem ruszac i nie przeszkadza mi manual :) narazie cos mysle o 2.4 najlepiej w Q poczytac musze jeszcze o 2.8 bo ten 2.7 Biturbo to troche obawa dla mnie..

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-08, 08:11
przez bendzji
2.4 i 2.8 to to samo - róznia się tylko pojemnością

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-08, 12:39
przez Matifcb
2.8 pewnie mocniejsze wiec jepsza frajda podobnym kosztem, szkoda ze robili je kurde do 2001 r...

Re: a6 c5 który silnik V6 ? + i -, koszta i swiadomy wybor

PostNapisane: 2018-02-09, 14:49
przez jackassZSW
2.8 zastąpił 3.0

2.4 to udana trwała , prosta konstrukcja , jest też ich sporo