Strona 1 z 1

A6 C5 2.7 BiT Quattro - problem 16730 - Camshaft Pos Sensor

PostNapisane: 2019-04-14, 11:50
przez gti69
Witam wszystkich,

Prosze o porade/pomoc dotyczaca problemu jaki mam z moim Audi A6 C5 2.7 Avant BiTurbo Quattro.

Auto sprowadzilem dla siebie jakis czas temu z Niemiec. Zrobilem serwis olejowy, wymienilem uszczelki pod pokrywami zaworow, zmienilem przewody odmy na silikonowe, zmienilem wiskoze oraz czujniki temperatur oleju i wody. Auto jak dla mnie chodzi w porzadku. Jako ze potrzebowalem gotowki wystawilem je na sprzedaz. Przyjechalo dwoch panow i podczas ogledzin podlaczyli go do kompa, kory wykazal blad czujnika polozenia walu. Auta w koncu nie kupili a ja narazie stwierdzilem ze go zostawiam. W zwiazku z tym bledem sam zaczalem diagnostyke za pomoca vaga i tak, pojawia sie blad:
16730 - Camshaft Position Sensor (G163) Implausible Signal
P0346 - 35-10 - - - Intermittent

Zaczalem googlowac i w wiekszosci opisywanych sytuacji, w przypadku tego silnika problem byl ze zle ustawionym rozrzadem. Auto mialo zmieniany rozrzad w niemczech okolo 10 tys km temu, wg naklejki w komorze silnika.

Oddalem go do znajomego mechanika aby sprawdzic ustawienie i ten po zalozeniu blokad stwierdzil ze rozrzad nie jest przestawiony i wszytskie znaki sie zgadzaja.

Szukajac dalej pada na lancuszki walkow badz tez na napinacze lancuszkow. Grupy 90 i 93 zaraz po odpaleniu samochodu przedstawiaja sie nastepujaco:

Grupa 90
Pozycja 3 wacha sie miedzy 12 / 14 / 15
Pozycja 4 wacha sie miedzy -13 / -14

Grupa 93
Pozycja 3 stoi na -14
Pozycja 4 stoi na -1

Czy da sie na podstawie powyzszego okreslic co jest nie tak i gdzie szukac problemu?

Czy beda to lanuszki a moze same napinacze badz tez napinacz, a jesli jeden to ktory?
Czy wymiana napinacza i/lub walka wiaze sie z rozpinaniem calego rozrzadu czy mozna zrobic to po zdjeciu pokrywy zaworow?
Czy mozecie polecic kogos w woj opolskim kto ogarnalby to profesjonalnie?

Dziekuje za sugestie.

Pozdrawiam