Strona 1 z 2

dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-01, 08:08
przez Mirooo
Witam. Akumulator ma 4 lata Mool 100Ah 850A , podczas grzania świec wskazówka spada z 12v do następnej kreski czyli pewnie 10V a jak zgaśnie i kręcę jest jeszcze gorzej. Jak jest u Was bo coś mi się wydaje że auk się kończy? ile powinno sie utrzymywać

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-01, 11:00
przez dredan
U mnie przy zaplonie wskazuje 12V. Jak kręcę to spada do tej pierwszej kreski. Aku może być juz na wykończeniu.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-01, 11:49
przez Mirooo
no a jak świece Ci grzeją do spada do 10V ? albo inaczej do tej pierwszej kreski przed 12v ? czy trzyma sie 12V

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-01, 14:05
przez dredan
Jesli trzymam na zaplonie, grzeją się swiece i caly czas aku podaje 12V. Jesli zacznę kręcić rozrusznikiem to napięcie spada do 10v czyli do tej niższej kreski. Jesli odpalisz auto to wskazuje Ci ladownie aku na poziomie 14V?

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-01, 14:07
przez nie pamietam 82
Mam dokładnie tak samo jak Kolega dredan ( przy rocznym akumulatorze Bosch S5 ) ;-) .

Pozdrawiam

Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-01, 19:21
przez Andi
Witam, w trakcie krecenia rozrusznikiem napiecie nie moze spadac ponizej 10V mierzone na klemach akumulatora.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-01, 22:28
przez Mirooo
No to mój akumulator dogorywa . Jak sprawdzałem multimetrem to jak grzeją świece to spada do 10 ale już tak zeszłej zimy mialem a jak zgaśnie kontrolka i kręcę to do 9 spada napięcie.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2014-12-03, 17:29
przez Mirooo
akumulator musiał być mocno niedoładowany. dzisiaj odebrałem go z ładowania i podczas grzania świec napięcie spada o grubość wskazówki z 12V a przed ładowaniem spadało do 10V , przy odpalaniu też niewiele więcej spada. Albo uda się go podratować tym zabiegiem albo będą wiedział że już nic nie da się zrobić.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2017-10-31, 06:47
przez Piotr.Norbert
zanim kręcę rozrusznikiem to mam duży spadek napięcia ,ale to raczej nie świece żarowe bo kontrolka od nich gaśnie wcześniej,
duży spadek napięcia przed odpaleniem,potem słychać cyk i napięcie wraca do normy .

kntrolka świec żarowych gaśnie znacznie wcześniej,cyk jest około 10 sekund później,
podejrzewam że te cyk to od jakiegoś przekażnika,
skąd się bierze taki duży spadek napięcia?

co to może być ?

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2017-10-31, 07:54
przez nie pamietam 82
Masz w panelu podsufitki przyciski SOS i Service ?

Tap.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2017-11-02, 04:50
przez Piotr.Norbert
nie mam przycisku sos i service,
akumulator nowy

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2017-11-02, 17:19
przez nie pamietam 82
Nie mam pewności ale wydaje mi się , że przekaźnik, o którym mówisz jest właśnie od świec .
A to , że kontrolka gaśnie wcześniej nie oznacza , że świece dalej nie dogrzewają komór wirowych .
Dopiero jak słyszysz typowy dźwięk dla przekaźnika, to wiesz , że świece przestały grzać .

Jeżeli jestem w błędzie proszę mnie poprawić .

Tap.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2017-11-03, 07:57
przez Piotr.Norbert
dzięki za odpowiedź,
podejrzewałem że tak może być,jak Pan to opisuje,nie jest to jednak pewne i dlaczego kontrolka gaśnie wcześniej a przekaźnik puszcza później ,chyba tak nie powinno być,
pomyślałem że można próbować odpalić silnik po zgaśnięciu kontrolki i po rozłączeniu w przekaźniku i porównać oba przypadki kiedy pali lepiej,
a po drugie dlaczego świece grzeją latem?
bo to dzieje mi się już od kilku miesięcy tylko nie miałem kiedy się tym zająć.
spróbuję odłączyć świece i sprawdzę czy nadal jest takie duże obciążenie po włączeniu zapłonu.

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2017-11-03, 11:43
przez Piotr.Norbert
obciążenie baterii to nie świece bo gdy czekam do cyknięcia przekaźnika silnik ciężko zapala,a gdy czekam do zgaśnięcia kontrolki świec to pali lepiej.
szukam dalej.
czy to mogą być airbagi?`

Re: dopuszczalny spadek napięcia przy kręceniu rozrusznikiem

PostNapisane: 2017-11-03, 11:49
przez nie pamietam 82
A co pokazuje voltomierz po cyknięciu ?
Wraca na 12V?


btw,
pal go zaraz po tym jak zgaśnie kontrolka świec .

Alarm w aucie jest ?

Tap.