2.7T AJK problem z przepływomierzem
Napisane: 2017-12-05, 18:22
Witam wszystkich.
Specjalnie założyłem konto, żeby móc poszukać pomocy na problem, który mam w swoim Audi.
1999 Audi A6 silnik AJK 2.7T 230km, tiptronic, quattro.
Jakiś już czas temu miewałem problem z przepływomierzem. Obroty falowały. Auto gasło. Przy dodaniu gazu, po dojściu do ponad 2000 obr/min odcina zapłon i strzela z wydechu.
Po odłączeniu wtyczki przepływomierza auto jedzie w miare normalnie, ma mniej mocy ale jedzie. Lecz palą się żarówki ESP i ABS.
Przyczyne znalazłem.
Okazało się, że wtyczka była w środku troche połamana i styki nie łączyły.
Kupiłem nową wtyczke z kablem, uciąłem starą wraz z około 20cm kabli. Połączyłem kable. Zamontowałem nową wtyczke (tak samo jak starą).
Kupiłem nowy oryginalny przepływomierz Boscha, z serwisu Audi w Niemczech. (sprawdzony, działający)
Wszystko podłączyłem i dalej to samo.
VAG pokazuje 2 błędy: (przy podłączonej wtyczce)
16487 Przepływomierz - za wysokie napięcie
18265 Błędna wiadomość z ECU
-Po odłączeniu wtyczki
16486 Przepływomierz - za niskie napięcie.
Sprawdziłem kompresorem szczelność dolotu. Wszystko trzyma mocno.
Sprawdziłem kable do wtyczki przepływomierza miernikiem:
PIN 2 + dotknięcie gdzieś masy, mam napięcie takie jak na akumulatorze. Około 13,8V
PIN 4 + dotknięcie masy, mam około 5,00V
PIN 5 tutaj napięcie rośnie wraz z dodawaniem gazu.
PIN 3 jest masą
Wiąc zbadałem miernikiem napięcie między
Pinami 2 i 3, a także 4 i 3
W obydwu przypadkach brak reakcji, tj. 0V
Wiem, że w tym przypadku powinno być napięcie akumulatora a w drugim około 5 V.
Wychodzi na to, że z kablem numer 3 (MASA) coś jest nie tak.
Wszystkie Bezpieczniki sprawdzone, brak problemów.
Gdzie szukać przyczyny tego problemu? Może jakiś przekaźnik? Proszę o poradę albo pomysły. Może ktoś też już tak miał.
Dziękuje za wczasu.
Michał
Specjalnie założyłem konto, żeby móc poszukać pomocy na problem, który mam w swoim Audi.
1999 Audi A6 silnik AJK 2.7T 230km, tiptronic, quattro.
Jakiś już czas temu miewałem problem z przepływomierzem. Obroty falowały. Auto gasło. Przy dodaniu gazu, po dojściu do ponad 2000 obr/min odcina zapłon i strzela z wydechu.
Po odłączeniu wtyczki przepływomierza auto jedzie w miare normalnie, ma mniej mocy ale jedzie. Lecz palą się żarówki ESP i ABS.
Przyczyne znalazłem.
Okazało się, że wtyczka była w środku troche połamana i styki nie łączyły.
Kupiłem nową wtyczke z kablem, uciąłem starą wraz z około 20cm kabli. Połączyłem kable. Zamontowałem nową wtyczke (tak samo jak starą).
Kupiłem nowy oryginalny przepływomierz Boscha, z serwisu Audi w Niemczech. (sprawdzony, działający)
Wszystko podłączyłem i dalej to samo.
VAG pokazuje 2 błędy: (przy podłączonej wtyczce)
16487 Przepływomierz - za wysokie napięcie
18265 Błędna wiadomość z ECU
-Po odłączeniu wtyczki
16486 Przepływomierz - za niskie napięcie.
Sprawdziłem kompresorem szczelność dolotu. Wszystko trzyma mocno.
Sprawdziłem kable do wtyczki przepływomierza miernikiem:
PIN 2 + dotknięcie gdzieś masy, mam napięcie takie jak na akumulatorze. Około 13,8V
PIN 4 + dotknięcie masy, mam około 5,00V
PIN 5 tutaj napięcie rośnie wraz z dodawaniem gazu.
PIN 3 jest masą
Wiąc zbadałem miernikiem napięcie między
Pinami 2 i 3, a także 4 i 3
W obydwu przypadkach brak reakcji, tj. 0V
Wiem, że w tym przypadku powinno być napięcie akumulatora a w drugim około 5 V.
Wychodzi na to, że z kablem numer 3 (MASA) coś jest nie tak.
Wszystkie Bezpieczniki sprawdzone, brak problemów.
Gdzie szukać przyczyny tego problemu? Może jakiś przekaźnik? Proszę o poradę albo pomysły. Może ktoś też już tak miał.
Dziękuje za wczasu.
Michał