Strona 1 z 3

A6 C6 2005r 2.4 Problemy z silnikiem, klekotanie, trzesienie

PostNapisane: 2013-11-23, 16:11
przez MarcoPolo
Witam serdecznie. Mam problem z klekotaniem w silniku, trzesie lekko i lekko przygasa oświetlenie, przykra sprawa zwłaszcza przed świętami :( Zaczęło się 3 dni temu o 5.30 rano gdy wsiadałem do samochodu było -1 stopni (to bez znaczenia w sumie). Odpaliłem i bardzo nierówno pracował plus przygaszające oświetlenie, wyłączyłem silnik włączyłem i dalej ten sam problem. Pojechałem do pracy gdy wróciłem podłączyłem pod komputer... pozwoliłem sobie nagrać filmik jak pracuje silnik.


VCDS:

Sunday,05,May,2013,17:39:06:59305
VCDS Version: Beta 12.10.3

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 0105000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 326BDC35ADC8C8FC9FE136
7 Faults Found:

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 -- 006 -- Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:23:27

Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 179.9 mg/str
Temperature: 42.0°C
Idle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h

000770 - Cylinder 2
P0302 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31

Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h

000784 - Cylinder 10
P0310 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31

Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h

000772 - Cylinder 4
P0304 -- 006 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 10
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:27:31

Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h

000031 - Unknown Error Code
P001F -- 008 -- - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:28:40

Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 40.5°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 112.79°

000021 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0015 -- 008 -- Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:36:47

Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
Mass Air / Rev.: 288.9 mg/str
Temperature: 67.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 01000000
Steering Angle: 103.12°

000784 - Cylinder 10
P0310 -- 009 -- Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:37:07

Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h


Readiness: 0000 0000

U mechanika na komputerze pokazało parę błędów, usunął je, włączył silnik i znów z czytał i został tylko jeden właśnie ten czujnik położenia walku rozrządu.

Kupiłem dziś czujnik ale niestety problem dalej ten sam... auto stoi cały czas u mechanika, prosiłbym o opinie, jakieś pomysły ? Będę wdzięczny.

PostNapisane: 2013-11-24, 07:00
przez Piotruś
MarcoPolo, osobiście nie mam koncepcji jakim cudem w "ulubionym" przeze mnie silniku 2,4 V6 zapisują się błędy 10 cylindra ale zanim jakiś nadgorliwiec wmówi Ci przeskoczony rozrząd (wykluczyć się nie da) i rozbebeszy (być może niepotrzebnie) silnik - ja propnowałbym najpierw :
- upewnić się ponad wszelką wątpliwość czy Twoje autko nie stało się przedmiotem ataku kuny, łaski albo jeszcze innego sierściucha ;-)
- upewnić się czy nie obluzował się przewód masowy silnika
- zajrzeć do obudowy sterownika czy nie pływa w wodzie
- zweryfokować każdy odcinek wiązki silnika, który mógłby powodować zakłócenia
- pozamieniać miejscami cewki zapłonowe, ponieważ nawet tylko częściowo uszkodzone mogą zakłócać sugnały czujników położenia wałków rozrządu

Oczywiście istnieje obawa, że łańcuch przeskoczył na zębatkach rozrządu ale nie od razu trzeba myśleć o najgorszym ... .

PostNapisane: 2013-11-26, 16:10
przez MarcoPolo
Mechanik dzwonil i mowil ze jest rozrząd do wymiany :/ zalamka ;(

PostNapisane: 2013-11-27, 04:36
przez sosna
O kurde,

[ Dodano: 2013-11-27, 04:36 ]
O kurde, tego się tez obawiam

PostNapisane: 2013-11-27, 08:48
przez Wyrwiząb
sosna napisał(a):O kurde,

[ Dodano: 2013-11-27, 04:36 ]
O kurde, tego się tez obawiam


Ile to kosztuje? Przecież nie robi się tego co miesiąc, tylko będziecie mieli spokój na parę lat. No chyba, że jest to powyżej 10000zł to jakoś mogę zrozumieć. Uszy do góry koledzy, auta będą uzdrowione na wiele kilometrów!!

PostNapisane: 2013-11-27, 10:51
przez sosna
Około 5 tys z tego co wiem, ja się obawiam nie ze względu na koszta chociaż nie są tez niskie tylko o to ze często jeżdżę na trasie DE / PL i nie chciał bym przeżyć takowej awari np gdzies na CPNie np. Ale jak na razie smigam bez problemowo, kolego marcopolo wrzuc krótki opis jak przebiegła wymiana rozrzadu a my milo poczytamy na pewno

PostNapisane: 2013-11-27, 15:01
przez MarcoPolo
Witam, wstępnie tak, w serwisie Audi wymiana łańcucha napinaczy wszystko razem kompletny rozrząd tu w Niemczech kosztuje 4500 euro :/ hihih Znalazlem mechanika od 25 lat na rynku sprawdzil i mowi tylko prawa strona, rozkreci zagladnie doglebniej da mi znac co i jak szczegolowo. Zaproponowal zrobienie jednej strony bo mialobyc taniej niz w Audi ;) Zrobienie 2 stron okolo 2 tys euro moze troszke ponad. Czyli duzo taniej jak w Serwisie Audi ;) Bede dawal znak co i jak.... auto wstepnie do odebrania za 8 dni...

PostNapisane: 2013-11-27, 22:03
przez Przemcio
MarcoPolo, A nie możesz tego zrobić w PL? pewnie wyjdzie 1000 jurków z lawetą :-(

PostNapisane: 2013-11-27, 22:58
przez MarcoPolo
Duzo zabawy laweta pozniej odebrac auto... Brak urlopu i nie chce juz kolejnego stresu sobie robic. Zrobie tu i zobaczymy czy problem minie ;) Mam nadzieje...

PostNapisane: 2013-11-28, 08:11
przez Wyrwiząb
MarcoPolo napisał(a):Duzo zabawy laweta pozniej odebrac auto... Brak urlopu i nie chce juz kolejnego stresu sobie robic. Zrobie tu i zobaczymy czy problem minie ;) Mam nadzieje...


Będzie dobrze, nie martw się. Ja bez chwili namysłu w tym przypadku zleciłbym robotę drugiej strony też. Domyślam się, że koszty generuje w dużej mierze robocizna, a nie części. Zatem jak już raz silnik wyciągnięty (chyba, że się go nie wyciąga) to zasadne będzie moim zdaniem zrobienie wszystkiego. U siebie prosiłem o wymianę wszystkiego co będzie nosiło jakiekolwiek ślady zużycia, nie pamiętam ile dałem, ale około 3000zł i jak widziałem ile to roboty to twierdze że koszt jest niski. Teraz mam święty spokój na 7 lat. Mam nadzieję :)

PostNapisane: 2013-12-02, 20:16
przez MarcoPolo
Mam nadzieje ze rozrzad to będzie ta przyczyna, i po wymianie będzie śmigał jak przedtem. Tyle kasy do wydania :/ Wiele ludzi mowi co innego, ze to rozrzad nastepni ze wtryskiwacze, cewki, popychacze, itd sam juz nie wiem kto ma racje... juz sie nie moge doczekac telefonu od mechanika, mam podjechac i obgadac co bedzie dokladnie robione. Planowany tel w poniedzialek ale znajac zycie sie przeciagnie o pare dni.


EDIT

:-o Witam ponownie, a wiec decyzja sie zmieniła, jednak to nie rozrząd, został sprawdzony i jest w najlepszym porządku. Teraz będzie sprawdzał wszystko po kolei. Jak nie znajdzie to dopiero będzie ciekawie, slychac na filmiku wyraźnie ze coś jest nie tak :/

PostNapisane: 2013-12-02, 22:47
przez Piotruś
MarcoPolo napisał(a):Witam ponownie, a wiec decyzja sie zmieniła, jednak to nie rozrząd, został sprawdzony i jest w najlepszym porządku. Teraz będzie sprawdzał wszystko po kolei.


Dziwny jakiś ten Twój fachowiec :roll: . Bez ironii - może zawczasu poszukaj bardziej kumatego, bo o tym,, że diagnostykę zaczynamy od spraw najprostszych, by nie powiedzieć banalnych - sygnalizowałem Ci już z 8 dni temu ... :shock: :

ja propnowałbym najpierw :
- upewnić się ponad wszelką wątpliwość czy Twoje autko nie stało się przedmiotem ataku kuny, łaski albo jeszcze innego sierściucha ;-)
- upewnić się czy nie obluzował się przewód masowy silnika
- zajrzeć do obudowy sterownika czy nie pływa w wodzie
- zweryfokować każdy odcinek wiązki silnika, który mógłby powodować zakłócenia
- pozamieniać miejscami cewki zapłonowe, ponieważ nawet tylko częściowo uszkodzone mogą zakłócać sugnały czujników położenia wałków rozrządu

PostNapisane: 2013-12-02, 22:58
przez MarcoPolo
Jutro ma zadzwonic dac znac moze cos mu sie uda zdiagnozować, mysle ze zabiore auto i pojade do Audi, w niemczech nie ma czarodziei jak w pl...a szkoda, tu od razu chca wymieniać :/

PostNapisane: 2013-12-03, 06:20
przez sosna
Dokładnie ja już tez się przekonałem, wszystko najlepiej na nowe wymienić heh a jak im coś doradzilem zeby na coś popatrzyli to gapili się na mnie jak na jakiegoś idiotę heh dlatego staram się wszelkie remonty w PL robić

PostNapisane: 2013-12-05, 15:27
przez MarcoPolo
Auto zabrałem dziś od mechanika - poddał sie niestety. Wymienil olej, sensor walu korbowego i sensor walu rozrządu niestety bez efektu. Nie mial juz pomysłów. Dzis pojechalem do serwisu Boscha, zobaczymy co oni powiedza czekam na telefon od nich

EDIT:

******* A wiec moi drodzy, dzwonili z serwisu Boscha i niestety lipa.
Przestawiony rozrząd o 22 stopnie :/
Wyjąć trzeba skrzynie i się bawić wiec maja dużo pracy co wiąże się z duuuuzym kosztem ;/
Bedzie mnie informował co i jak jak już wyciągną skrzynie biegów.