Strona 1 z 4

Montaż elektrycznej klapy a6 c6 elektryczna klapa A6 C6

PostNapisane: 2014-01-16, 21:43
przez jakos78
Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.





Na samym początku napiszę tylko, że gdyby nie kolega Slaby to było bardzo ciężko :-?

No więc zaczynamy:

1. Kupujemy wszystkie części potrzebne do założenia elektrycznej klapy a więc:

- dwa kompletne silniki do podnoszenia i opuszczania klapy

- dociąg

- przycisk zamykania klapy

- dwa teleskopy o sile 550N

- wiązkę elektryczną klapy


Ja kupiłem takie coś Obrazek

Jak widzicie na zdjęciu brakuje "haka" do lewego silnika i musiałem dokupić :-/


Dalej potrzebujemy:

- wtyczkę do dociągu nr: 535 972 705

- dwa kable z końcówkami które będą potrzebne do listwy z bezpiecznikami ST2 numeru nie znam :-P ( będziemy podłączać trzy bezpieczniki a kable są zakończone z dwóch stron, więc jeden nam zostanie :-P )

- jeden kabel 000 979 038 EA 0,35mm do dociągu

- dwa kable 000 979 131 EA 1,0mm również do dociągu

- jeden kabel 000 979 135 E 1,0mm do wtyczki 8E0 972 710 ( wtyczka 10 pinowa na module komfortu)

- jeden kabel .....( numeru nie znam) 2,5mm również do wtyczki 10 pinowej na module komfortu)

- jeden kabel 000 979 009 E 0,35mm lub 0,50mm do wtyczki 1J0 972 977 H (wtyczka 32 pinowa w module komfortu)

- moduł komfortu 4F0 907 289 z literką B lub K

- dwie śruby N10685501- do przykręcania silnika do zawiasów

- dwie śruby N91055601- do przykręcenia silników do dachu

Jak już wszystko skompletujemy możemy zabrać się do pracy :mrgreen: - mi zeszło jakieś 12-15 godzin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[scroll]
Wszystkie pliki elektryczne i montażowe z Elsy dostępne u mnie po uprzednim PW[/scroll]
<lol>

A więc zaczynamy

1. Demontaż tylnego sufitu - jedyna śruba znajduje się pod środkową lampką

2. Demontaż prawego tylnego słupka- dwie śrubki plus śruba z prawego tylnego boczku aby łatwiej wylazł "słupek"

3. Demontaż dolnej tapicerki klapy

4. Demontaż górnej tapicerki klapy

Wszystkie rysunki posiadam jakby ktoś potrzebował

Po tych czynnościach klapa wygląda mniej więcej tak:

Obrazek Obrazek

To zdjęcie jest już zrobione podczas wymiany wiązek

Obrazek

Zaczynamy od wymiany wiązki elektrycznej- ja wystartowałem od sufitu i jechałem w stronę klapy- wypinałem po kolei każdą wtyczkę a na jej miejsce wpinałem z nowej wiązki ( nie wyciągajcie tych plastików z karoserii co przytrzymują wiązkę tylko po prostu rozcinajcie to i zaciągajcie na nowo Obrazek

(Pierwszy problem dopadł mnie dopiero przy wtyczce od czujnika zbicia szyby- w wiązce którą kupiłem po prostu go nie było więc po zakończeniu wymiany rozciełem starą wiązkę i kabel od czujnika poprowadziłem na nowo)

Po wymianie całej wiązki zostaje nam jedna czerwona wtyczka z 4 kablami nie podłączona
Jest to wtyczka od silników ( dwa kable zasilające i dwa od komunikacji CAN pomarańczowozielony i pomarańczowobrązowy)


Teraz zabieramy się za demontaż listwy bezpieczników ST2 brązowa


Odkręcamy 4 nakrętki od listwy, jedną nakrętkę przytrzymującą mocowanie lewarka i odciągamy trochę do siebie.

Jak już mamy trochę "luzu" to po prostu wyciągamy listwę ST2 na "wierzch"- ściągamy tylne zabezpieczenie i odblokowujemy listwę tak aby wpiąć 3 kabelki do 2, 3, i 4 miejsca na bezpieczniki Obrazek

Do bezpieczników 1 i 2 podpinamy kabelki które zostały nam z nowej wiązki ( zasilanie silników)

Do 3 bezpiecznika podpinamy kabelek który będzie nam potrzebny do dociągu

Bezpiecznik 1 i 2 to 30A natomiast bezpiecznik nr 3 ( odpowiadający za dociąg) to 25A


Następnie podłączamy kable od komunikacji CAN pomarańczowozielony i pomarańczowobrązowy- W tym celu znajdujemy kable takiego samego koloru na wtyczce 32 pinowej podłączonej do modułu komfortu- "obieramy" je ostrożnie a następnie podłączamy na "skrętkę" kolor do koloru i izolujemy




Obrazek

Jeżeli wtyczkę mamy już na "wierzchu" to możemy od razu podłączyć kabelki 000 979 009 E 0,35mm do pinu 29 i 31 w tym celu ściągamy fioletowe zabezpieczenie i "wyjeżdżamy" z wtyczką z obudowy- wpinamy kabelek, przecinamy na pół i możemy składać wtyczkę

Następnie wyciągamy wtyczkę 10 pinową- odblokowujemy i wpinamy potrzebne nam kable:

-pin 4 i 9 kabelek 2,5mm

-pin 5 i 10 kabelek 000 979 135 E 1,0mm
Przecinamy na pół i możemy włożyć wtyczki na swoje miejsce :-P


2/3 roboty za nami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Możemy zabrać się za wycinanie dziury w dolnej osłonie klapy wg wymiarów
[scroll]Wszystkie pliki elektryczne i montażowe z Elsy dostępne u mnie po uprzednim PW
[/scroll]

Obrazek


Zabieramy się za robienie wiązki potrzebnej do wtyczki do dociągu


Do tego potrzebujemy wtyczki 535 972 705 i kabli 000 979 038 EA 0,35mm 1 sztuka i 000 979 131 EA 1,0mm i dwie sztuki

Wpinamy kabel 0,35mm do pinu 3 i do pinu 5, kabel 1,00mm wpinamy do pinu 1,2 i do pinu 4.


Jak już mamy gotową wiązkę do dociągu możemy jechać do dilera Audi aby ściągnąć ochronę komponentu ( chyba, że mamy już w swoim autko moduł komfortu z literką B lub K


Ja wymieniałem komfort pod salonem Audi, chwilę przed ściągnięciem ochrony aby uniknąć niepotrzebnych problemów ze światłami lub czymś podobnym ( chociaż niczego takiego nie zauważyłem :-P )

Aby wymienić moduł komfortu 4F0 907 289 trzeba odblokować dwa zatrzaski znajdujące się w obudowie po lewej i prawej stronie i delikatnie wyciągać go do dołu

Przed wymianą spiszcie sobie swoje kodowanie aby później się nie głowić jakie ma być


Po ściągnięciu ochrony wracamy do domu zadowoleni :mrgreen: i zabieramy się do końcowego etapu modyfikacji

Do tego będziemy dodatkowo potrzebować VAS lub VCDS

Demontujemy dolną listwę aluminiową (jest przymocowana na 4 śrubkach)
Wszystkie pliki elektryczne i montażowe z Elsy dostępne u mnie po uprzednim PW


Demontujemy stary zatrzask i w jego miejsce montujemy dociąg

Podpinamy wtyczkę i prowadzimy kable w kierunku modułu komfortu- podłączamy i łączymy kabelki, które wcześniej sobie zamontowaliśmy

- 1 pin wtyczki dociągu -kabel 1,0mm do 5 pinu we wtyczce 10 pinowej w module komfortu

- 2 pin wtyczki dociągu -kabel 1,0mm do 10 pinu we wtyczce 10 pinowej w module komfortu


- 3 pin wtyczki dociągu -kabel 0,35mm do 31 pinu we wtyczce 32 pinowej w module komfortu

- 4 pin (masa) wtyczki dociągu do masy :mrgreen: - ja podłączyłem bezpośrednio do akumulatora bo jest blisko :-P


- 5 pin wtyczki dociągu do 29 pinu wtyczki 32 pinowej w module komfortu
[scroll]
Wszystkie pliki elektryczne i montażowe z Elsy dostępne u mnie po uprzednim PW[/scroll]


Teraz łączymy kabelek z pinu 4 z 10 pinowej kostki w module komfortu kabelkiem który wcześniej podłączyliśmy do 3 bezpiecznika 25A w listwie bezpieczników ST2 ( brązowa listwa)

Kabelek z 9 pinu masa kostki 10 pinowej łączymy z kabelkiem z pinu 7 tej samej kostki (również masa )- w tym celu również musimy "obrać" kawałek kabelka z pinu 7 i podłączyć na "skrętkę"




Mamy gotowe podłączenie dociągu :mrgreen: więc już nam naprawdę niewiele zostało

Montujemy silniki pod sufit :mrgreen:

- wkręcamy śrubę N91055601 od strony sufitu w kątownik 4F9 827 603, do którego będzie przymocowany silnik- to samo robimy z drugiej strony

-zakładamy silniki na zawiasy i nad kątownik, który przed chwila zamontowaliśmy i przykręcamy śrubą N10 685 501 do zawiasu, śrubą N91 096 701(powinna być w zestawie, który kupimy) mocujemy silniki aby nam się nie "telepały"





Mamy wszystko gotowe, więc czas odpalić komputer i ustawić prawidłowe kodowanie

Ja opiszę kodowanie VCDS, bo tak robiłem- jak VAS-em?- nie wiem :mrgreen:

A więc wchodzimy w moduł komfortu [46]- kodowanie i dodajemy do naszego kodowania:

- 1048576 - obsługa dociągu klapy bagażnika

- 2097152 - obsługa elektrycznej klapy bagażnika

Po zsumowaniu kodowania, akceptujemy i wychodzimy z modułu komfortu.





Po tej czynności możemy w końcu sprawdzić czy nasza klapa działa jak :mrgreen: należy :mrgreen:

Jeżeli dociąg nie pracuje tak jakbyśmy sobie tego życzyli trzeba po prostu wyregulować go na śrubach




Jeżeli wszystko jest ok, to zostaje nam tylko przyjemność przy adaptowaniu wysokości otwierania klapy :mrgreen:



Robimy to następująco:

- odpalamy VCDS

- wchodzimy w CAN Gateway [19]

- lista urządzeń - i tam dodajemy elektryczną klapę bagażnika [6D]

- po dodaniu nowego sterownika, wychodzimy z CAN Gateway[19] i wchodzimy w elektrykę klapy [6D]

- w sterowniku [6D] wchodzimy w adaptację kanał 01 i wpisujemy wartość (wysokość) jaką chcemy uzyskać ( ja mam 345)

- po tej czynności powinno być wszystko ok :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:





Po tej czynności cieszymy się jak dziecko z waty cukrowej w :mrgreen: latach 80 i bawimy się klapą- otwieramy, zamykamy, nagrywamy filmiki, wrzucamy je do youtube itd itp :lol: :-D :-P :mrgreen: a na końcu idziemy na zasłużonego browara bo naprawdę nam się należy i nie tylko nam ale przede wszystkim koledze Slaby!!!!!




To chyba wszystko i niczego nie zapomniałem :-P . Jak czegoś zapomniałem lub źle opisałem po prostu napiszcie w temacie.
Wszystkie sugestie mile widziane




[scroll]Wszystkie pliki elektryczne i montażowe z Elsy dostępne u mnie po uprzednim PW[/scroll]







Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

PostNapisane: 2014-01-17, 21:10
przez jakos78
Ynos666, silniki które są widoczne na pierwszym zdjęciu ;-)

PostNapisane: 2014-01-18, 10:00
przez Andi
jakos78, <brawo> kawal dobrej roboty ,przy tak przejrzystym i dokladnym " fotostory " nie jeden posiadacz audi sam moze sobie przerobic , teraz to normalnie pheaton ;-)

PostNapisane: 2014-01-18, 10:13
przez jakos78
Andi napisał(a):przy tak przejrzystym i dokladnym " fotostory "


Starałem się heheh

PostNapisane: 2014-01-18, 12:38
przez jakos78
Silniki a dokładnie ich "łapki" sa na stałe przykrecone do zawiasow i to one napędzają klapę

PostNapisane: 2014-01-18, 14:17
przez anusiak
Jakos78 super mod jak zwykle można było liczyć na kolegę Tomka pytanko czy to samo będzie chodzi mi o części pasowało do sedana Pozdro :-P

PostNapisane: 2014-01-18, 15:20
przez jakos78
anusiak napisał(a):pasowało do sedana


W sedanie chyba nie było zamykania :-P

PostNapisane: 2014-01-18, 17:08
przez anusiak
I tu się mylisz była a może inaczej można adoptować z A8 :-P

PostNapisane: 2014-01-18, 17:29
przez Przemcio
anusiak napisał(a):I tu się mylisz była a może inaczej można adoptować z A8 :-P
czekamy na opis bardzo chętnie zamontoje u siebie

PostNapisane: 2014-01-18, 17:58
przez jakos78
anusiak napisał(a):I tu się mylisz była

czyli nie było :mrgreen:

Z zresztą nie wiem- nie mam już sedana :-P

Re: Montaż elektrycznej klapy a6 c6 elektryczna klapa A6 C6

PostNapisane: 2014-08-24, 21:05
przez PiochuPGT
Witam
Przymierzam sie do montazu elektrycznie otwieranej klapy tylnej w mojej a6, w ktoryms z postow oferowales pomoc na Pw ale niestety jestem za krotko na forum i nie moge napisac pw jak bym mogl prosic o pomoc, bylo by to mozliwe?

Re: Montaż elektrycznej klapy a6 c6 elektryczna klapa A6 C6

PostNapisane: 2014-11-11, 15:22
przez zbyszek88
jakos78,
Witam. Zamontowalem elektryczna klape ale sie nie zamyka. Otwierac sie otwiera. Dodam ze zostawilem stary modul komfortu z literka g. Prosze o pomoc

Re: Montaż elektrycznej klapy a6 c6 elektryczna klapa A6 C6

PostNapisane: 2014-11-12, 21:38
przez PiochuPGT
Zbyszek88 dzisiaj rowniez odpalilem mojego moda z klapa , i tak samo klapa otwiera sie ale z klawisza nie zamyka[SMIRKING FACE] rowniez mam jeszcze stary komfort z "F" i przeoczylem bezpiecznik nr4 ktory podaje zasilanie na komfort do dociagacza j on tez nie wykonuje swojego zadania

Re: Montaż elektrycznej klapy a6 c6 elektryczna klapa A6 C6

PostNapisane: 2014-11-15, 18:08
przez zbyszek88
Piochu PGT Czytalem ze modul komfortu tylko z literka b lub k obsluguje dociag mi tez nie dziala i pewnie musimy wymienic moduly wtedy bedzie zamykac. Daj znac kolego jak wymienisz modul komfortu czy zaczelo dzialac

Re: Montaż elektrycznej klapy a6 c6 elektryczna klapa A6 C6

PostNapisane: 2014-11-25, 18:46
przez zbyszek88
Modul komfortu wymieniony na literke B i klapa smiga <radocha>