Witam wszystkich forumowiczów ! Naczytałem się tutaj sporo o sposobach napraw zamków i jestem świeżo po naprawie wkładki zamka drzwi kierowcy w audi A6 C5 powierzonym mi przez znajomego do naprawy zamka. Postanowiłem opisać swoje spostrzeżenia i doświadczenia żeby nie być tylko tym który pobiera "rozumki" -- ale i dzieli się swoimi. Otóż w tym egzemplarzu zamek miał uszkodzony mikrostyk zamka i "wysypaną" "płetewkę" wkładki zamka. Mikrostyk zamontowałem nieoryginalny - ale wiercąc świeże otworki w miejscu mocowania mikrostyku, przykręciłem nowy maleńkimi śrubkami. Części wkładki leżały na dnie drzwi -- ale oprócz sprężyny powrotnej wkładki. Przypuszczam że wcześniej ktoś nieumiejętnie złożył wkładkę bez sprężyny powrotnej i to działało - dopóki się nie rozsypało. Zamek udało mi się wyjąć z drzwi nie zdejmując szkieletu z szybą --- ale tylko dlatego, że nie było już płetewki w zamku ! Pomocnym w całej naprawie był post któregoś z forumowiczów mówiący o tym kołku zabezpieczającym w klamce, który trzeba zdemontować do wyjęcia klamki z drzwi. Po oględzinach gdzie znajduje się ten kołek uniemożliwiający wyjęcie klamki (a znajduje się on za plastykowym zabezpieczeniem cięgna od dźwigienki klamki do zamka), postanowiłem że odkręcenie czterech śrub mocujących cały napęd szyby nie przedstawia żadnego problemu i tak zrobiłem. Po złożeniu i sprawdzeniu działania wkładki zamka przystąpiłem do montażu. Zamek miał wspomniany wcześniej "daszek" nad wejściem płetewki, więc przed zamontowaniem zamka w drzwiach zlikwidowałem daszek (moim zdaniem nikomu niepotrzebny) szlifierką kątową. Klamkę zamontowałem wstępnie w swoim miejscu bo montaż zamka musiałem robić na luźnej klamce. Jeśli klamka była przymocowana już na sztywno, to zamka nie potrafiłem wsunąć w płetewkę -- mimo braku daszka
Na luźnej klamce udało się to bez większych problemów. Ogólnie stwierdzam że lepiej odkręcić kilka śrub i mieć komfort dostępu do dalszej pracy niż kombinacje "alpejskie" wykonywać które nie zawsze są łatwe i prowadzą do upragnionego celu. Myślę że ktoś skorzysta z moich doświadczeń. Życzę powodzenia w naprawach i o ile będę potrafił w czymś pomóc to proszę pisać na moją pocztę emilową.
Pozdrawiam wszystkich !