Strona 1 z 3

Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2013-06-23, 15:27
przez Krzysztof1967
Witam, od pewnego czasu mam problem z klimą, mianowicie w czasie jazdy elegancko dmucha zimne powietrze, natomiast w trakcie postoju zaczyna dmuchać zdecydowanie cieplejszym. Zaznaczam że we wrześniu 2012 była nabijana klima i wymieniony został osuszacz. Jedna z rurek klimy wchodząca pod podszybie na postoju jest gorąca jak cholera, dotykając ją można się poparzyć. Co może być problemem ?

PostNapisane: 2013-06-23, 15:44
przez Krzysztof1967
Pracuje. Nawet dość długo po zgaszeniu silnika zasuwa.

PostNapisane: 2013-06-23, 18:16
przez Piotruś
Witaj Krzysiek ;-) ,

a druga rurka, wtedy gdy z nawiewu leci ciepłe powietrze jaką ma temperaturę ?

Nastawy klap klimatronika robiłeś ? Błędy "jakieś" zczytane ??

PostNapisane: 2013-06-23, 18:35
przez Krzysztof1967
Piotruś napisał(a):Witaj Krzysiek ;-) ,

a druga rurka, wtedy gdy z nawiewu leci ciepłe powietrze jaką ma temperaturę ?

Nastawy klap klimatronika robiłeś ? Błędy "jakieś" zczytane ??


Witaj MISTRZU :mrgreen: , rurka jest zimna, lecz jaką ma temperaturę "zabij a nie powiem" nie wiem co to są nastawy climatronica, błędów nie sprawdzałem, jak sprawdzę to napiszę. Myślałem że może pada sprężarka ?

PostNapisane: 2013-06-23, 18:44
przez Krzysztof1967
adamze27 napisał(a):Krzysztof1967, oczywiscie przyjmujemy ze czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje prawidłowe wartosci :?:

Jeśli chodzi Ci o dane na Fisie to tak.

PostNapisane: 2013-06-23, 18:56
przez Krzysztof1967
Ok, przy okazji sprawdzę błędy i oczywiście napiszę.

PostNapisane: 2013-06-23, 19:00
przez Piotruś
Krzysztof1967 napisał(a):rurka jest zimna, lecz jaką ma temperaturę "zabij a nie powiem"


Krzychu, jeżeli ta grubsza rurka jest ewidentnie zimna (zimniejsza od powietrza z nawiewów), to znaczy, że z układem klimatyzacji wszystko jest ok, a problem lokuje się wyłacznie w prawidłowym ustawieniu klap sterowanych silniczkami krokowymi.

Jeżeli nie wykonywałeś nastaw podstawowych to :
- odczytaj i zapisz pamięć błedów
- wykasuj błedy (o ile jakieś są)
- wykonaj procedurę nastaw podstawowych, opis poniżej
- ponownie sprawdź błędy

Wprowadzenie nastaw podstawowych jest dziecinnie łatwe, podpinasz VAG'a, łączysz się z klimą i wciskasz guzik z numerm 04 (nastawy podstawowe, basic settig).
W okienku wyboru wpisujesz kanał 01 i zatwierdzasz (idź, go).
Powinno się pojawić (jeśli dobrze pamiętam) 10 okienek, choć nie wszystkie będą wykorzystane. Najpierw będą tam trzycyfrowe wartości (pozycja poszczególnych klap), które po chwili powinny zmierzać do zera (będziesz słyszał i odczuwał zmiany nawiewu z poszczególnych kratek). Gdy wszystko ustawi się na zero procedurę możesz uznać za zakończoną.
Po wyjściu z nastaw podstawowych odpalasz kontrolnie pamięć błędów i sprawdzasz czy ewentualne błędy wracają (oby nie).
Przy odrobinie szczęścia będzie to koniec Twoich kłopotów.

Teraz ruch po Twojej stronie :-P ... .

PostNapisane: 2013-06-24, 09:14
przez Piotruś
adamze27 napisał(a):jak wyglada sprawa awaryjnosci klimatronica w C5 i passacie B5 odnosnie zacinających sie klap??czy to prawda ze są tam zastosowane plastykowe zębatki do zmiany połozenia klap??


Na moje oko zarówno w Passatach jak i A6-tkach pojawia się cała masa innych, zdecydowanie bardziej awaryjnych (niż klimatronik) podzespołów, lecz i tutaj zdarzają się przykre niespodzianki.
Przykre przede wszystkim dlatego, ze zarówno ceny silniczków sterujących klapami są drakońsko wysokie, jak i dostęp w razie wymiany po prostu tragiczny.

Zgodnie z tym co napisałeś, niektóre klapy sterowane są za pośrednictwem plastikowych zębatek, niektóre za pomocą plastikowych "bolczyków" popychanych "plastikowymi wahadełkami" na stałe przytwierdzonymi do ośki silniczka krokowego ... .

Kończąc warto wspomnieć, że (przynajmniej według mojej opinii tak jest) najwięcej awarii związanych z uszkodzeniem klap klimatronika jest skutkiem przymarzania "gąbczastych" uszczelek do obudowy poszczególnych kanałów.
Jednak nie wszystkie uszkodzenia są pochodną warunków atmosferycznych - "samoistne" awarie niestety też się zdarzają.

PostNapisane: 2013-06-25, 18:47
przez Krzysztof1967
No i dupa, mój VAG (mam kabelek kupiony od viaken'a w 2008 roku za 89,99) niestety nie chce się połączyć z klimą. Błędów żadnych nie ma. Może "KTOŚ" z blisko mieszkających mógłby pomóc? Piotruś grubsza rurka jest mocno zimna, natomiast cieńsza jest mocno gorąca.

PostNapisane: 2013-06-25, 19:06
przez Piotruś
Krzysztof1967, nie rozumiem, skoro nie łączysz się z "klimą" to skąd wiesz, że nie ma błędów ?? Czegoś nie kapuję, proszę wyjaśnij czego ... :shock: ... .

Krzysztof1967 napisał(a):Piotruś grubsza rurka jest mocno zimna, natomiast cieńsza jest mocno gorąca.

Więc układ klimatyzacji na 99% działa prawidłowo, a problemem są klapy (ich nastawy).

PostNapisane: 2013-06-25, 19:33
przez Krzysztof1967
Piotrek VAG łączy się z silnikiem, ale z klimą już nie, wywala błąd połączenia.

PostNapisane: 2013-06-25, 19:38
przez Piotruś
Krzysztof1967 napisał(a):Piotrek VAG łączy się z silnikiem, ale z klimą już nie, wywala błąd połączenia.


Hmmm. Nie chcę niczego przesądzać ale nie wydaje mi się żeby winny był Twój kabelek. Problem raczej (ale tylko raczej ... ) leży po stronie auta.
Podejrzewam, że był taki czas kiedy łączyłeś się z klimą bez problemów ?!

PostNapisane: 2013-06-25, 19:44
przez Krzysztof1967
Piotrek, nie pamiętam żebym kiedykolwiek łączył się z klimą, takie robótki wykonuje mój syn, ostatnio przestawiał mi okres między przeglądowy, i też były kłopoty z połączeniem VAG'a.

PostNapisane: 2013-06-25, 19:58
przez Krzysztof1967
adamze27 szczerze nie wiem z czym się jeszcze łączy, syn próbował z silnikiem było OK, i z klimą "kapa" przy okazji spróbuje jeszcze z innymi rzeczami i nie omieszkam o tym napisać.

PostNapisane: 2013-06-25, 20:12
przez Piotruś
Krzychu, nie ulega wątpliwości, że u mnie (lat temu kilka ... ) Twój sterownik klimy łączył się z VCDS'em bez żadnych problemów ale tak samo obiektywny jest fakt, że nie jesteś pierwszym, który raportuje problem tego typu (podobnie kłopotliwe bywa dla niektórych łączenie się ze sterownikiem pneumatyki, szczególnie w Allroadach C5).
Myślę, ze faktycznie najlepszą opcją byłaby próba nawiązania komunikacji z innego diagnozera.
Jeżeli problem będzie się powtarzał, to wizyta u zmyślnego elektronika raczej Cię nie ominie, co wcale nie musi oznaczać wielkich wydatków ... .