Strona 2 z 3

PostNapisane: 2013-06-26, 05:16
przez sidewind76
Krzysztof1967 a może kabelek który masz jest tylko vag i nie ma szyny can
wtedy będzie się tak działo że połączysz się z silnikiem natomiast inne podzespoły nie będą odpowiadać

PostNapisane: 2013-06-26, 22:25
przez SYLJED
Jak chcesz sprawdzić na moim Vag-u,to zapraszam do Boguchwałowic koło Siewierza,mój odczytuje klimę :-P .

PostNapisane: 2013-06-28, 15:08
przez Krzysztof1967
Dzięki SYLJED jak będę luźniejszy na pewno się odezwę.

[ Dodano: 2013-09-27, 12:44 ]
Sprawa się wyjaśniła, mianowicie był uszkodzony oring na rurce klimatyzacji. Czynnik uciekał, stąd słabe chłodzenie na postoju. Wszystkim dziękuję za pomocne uwagi, a szczególnie Piotrowi.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-11, 18:50
przez lukidb
w związku ze zbliżającymi się upałami, aby nie zakładać nowego tematu, odgrzebię stary.
Problem mam podobny jak autor tematu, Podczas jazdy z klimą wszystko jest ok. Kiedy tylko zatrzymam samochód po około minucie, może dwóch z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Dodatkowo klima jakby "zmulała" silnik, spadają nieznacznie obroty a zza konsoli słychać jakby delikatne "rzężenie". problem pojawił się jeszcze podczas zeszłych wakacji, ale nie miałem czasu na zajęcie się tematem. Podobnie jak autor miałem problem z połączeniem się z panelem klimy, ale pomogło zmniejszenie opóźnienia w ustawieniach portu z 16 na 8 ;). Przy basic setings jest tak jak pisze Piotruś. Wartości stopniowo spadają do 000 poza ostatnią - 10 kolumną, tam pozostaje wartość 054.
Dodatkowo po pierwszym uruchomieniu kanał 01 w basic setings i odczytaniu błędów pojawiło się:

Kod: Zaznacz cały
Control Module Part Number: 4B0 820 043 S 
  Component and/or Version: A6-Klimavollautomat D62
           Software Coding: 00060
            Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent


po skasowaniu błąd nie pojawia się ponownie.
proszę o pomoc w diagnozie usterki.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-11, 20:31
przez sztukens
Mogę pomóc jedynie tyle że chodzi o:

01810-silnik nastawczy klapy temperatury -prawy(v159)

Pozdrawiam

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-12, 08:57
przez Piotruś
Wprowadź nową adaptację klap klimatronika.
Nastawy podstawowe (Basic Setting) > Grupa 01
Sprawdź czy błąd wrócił.

Oprócz tego - włącz klimę na biegu jałowym i po kilku chwilach sprawdź czy na rurkach przy ścianie grodziowej odczuwa się wyraźną różnicę temperatur (wąska winna być ciepła/gorąca, szeroka zimna (wyraźnie zimna).

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-12, 18:04
przez lukidb
Piotruś, błąd nie powraca, natomiast z rurkami jest źle :-| . Grubsza, jest lodowata, cieńsza niestety ledwo letnia. Nie nagrzała się nawet po dłuższej, ok 100km jeździe, za to grubsza, była pokryta lodowatymi kroplami wody

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-12, 18:12
przez Piotruś
Lukidb, letnia/ciepła to pojęcia bliskoznaczne. Z tego co opisujesz wydaje się, że układ klimatyzacji funkcjonuje prawidłowo.
Skoro błąd nie powraca być może wprowadzenie parametrów nastawnych klap klimatronika wystarczy <mysli> :?:
No oby, bo dostęp do tych silniczków delikatnie mówiąc nie jest łatwy ... :roll: .

W temacie rurek zimna/ciepła sprawdź czy podobna różnica temperatur jest osiągalna na obrotach biegu jałowego, a nie po dłuższej jeździe, bo właśnie o to mi chodziło czy układ jest wydajny zawsze, a nie tylko przy podwyższonych/wysokich obrotach silnika ... :?: :?:
I to też jedynie poglądowo, bo nawet jeżeli w dalszym ciągu wszystko będzie prawidłowo to wiosenny przegląd klimatyzacji "raczej" jest wskazany tak czy tak ... .

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-13, 09:30
przez lukidb
Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca). Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym, oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-13, 09:47
przez Piotruś
lukidb napisał(a):Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca).

No dobrze. Tak czy tak świadczy to, że kompresor działa. Wydajności układu dotykaniem rurek (jakkolwiek by to nie zabrzmiało :mrgreen: ) i tak nie ustalimy, ale raczej już wiadomo, że ewentualny serwis klimatyzacji ograniczy się do przefiltrowania i uzupełnienia czynnika oraz oleju.
Ja bym jeszcze zachęcał do czyszczenia zaworu rozprężnego ale nie wszyscy chcą to robić, a szkoda.

lukidb napisał(a):Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym,

Ciężko tak na odległość ale można przypuszczać, ze słyszysz pracujący silniczek klap klimatronika. Skoro błąd nie wraca (?) niekoniecznie jest to powód do jakiegokolwiek zmartwienia. Jest normalne, że sterownik dostosowuje klapy do bieżących ustawień i warunków pracy.

lukidb napisał(a): oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.

Jeżeli masz na myśli krótkotrwałe wahniecie obrotów po włączeniu kompresora klimy to spoko. Chwilowe obciążenie jest potężne i nie ma się co dziwić, że silnik potrzebuje krótkiej chwili na "odzyskanie równowagi". Gdybym ja Ci zarzucił worek kartofli na ramię podczas marszu - też byś się zachwiał i skorygował krok ... ;-) .

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-08-08, 21:35
przez MaRcInEs
Do tych co mają problemy z nie wydajnością klimatyzacji jeżeli sprężarka ma swoje parametry wydajne ( a to wyjdzie na maszynie która ściąga i nabija czynnik wraz z olejem ) to skupcie sie na osuzaczu on tez potrafi narobić blokade jak nikt go nie wymieniał, osuszacz zuzyty potrafi dojść do rozpadu a wtedy caly rozpad leci w obieg i robi sie sieczka w sprężarce,i nastepny krok to dysza rozprężna znajdująca się w rurce zaraz przy zaworze od serwisu klimatyzacji naprawde warto ją wymienic to koszt 10zł za dysze a efekt piorukujący klima zaczyna funkcionować jak należy :]

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-08-17, 14:47
przez jcsft
Też mam problem z cieplejszym powietrzem z klimatyzacji w trakcie postoju / jazda w korku. Na dodatek u mnie na nierównościach słychać takie klepanie, stukanie jakby jakieś właśnie klapki po prawej stronie za schowkiem luźno się tłukły. Takie same odgłosy są kiedy zmieniam ustawienia nawiewów np. tylko na szybę albo tylko do kabiny.

PYTANIE: gdzie znaleźć opis tego co pokazuje ukryte menu Climatronic? Rozpiska która wszedzie znajduje w internecie nijak nie pokrywa sie z wartosciami ktore ja odczytuje z mojego climatronica. np. kanał 17 - prędkość pojazdu u mnie wyświetla wartość 27 podczas gdy auto stoi z wyłaczonym silnikiem. Pozostale wartości też sa rozne z tego co jest w opisach w necie.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-08-18, 05:42
przez Piotruś
Jcsft, ukryte menu nie rozwiąże Twoich problemów.

Po pierwsze koniecznie wypadałoby co najmniej ustalić które konkretnie klapy stukają na nierównościach i z jakiego powodu.
Jeśli coś jest źle zmontowane żadnym komputerem ani żadną adaptacją problemu na pewno nie usuniesz..

Po drugie należy przeprowadzić diagnostykę oraz adaptację klap klimatronika (VAGiem, VASSem, VCDS'em), co zajmuje do 5 minut czasu.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2016-07-28, 19:42
przez mandi
Witam podepnę się pod temat.Jak zrobić nastawy podstawowe za pomocą Polski VAG 4.9 tylko ten program łączy mi się ze sterownikiem od klimy.Pomocy!!!

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2016-07-31, 22:11
przez mandi
:[ :[ :[ :[ pomoże ktoś ??