Strona 3 z 3

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-13, 09:30
przez lukidb
Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca). Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym, oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-04-13, 09:47
przez Piotruś
lukidb napisał(a):Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca).

No dobrze. Tak czy tak świadczy to, że kompresor działa. Wydajności układu dotykaniem rurek (jakkolwiek by to nie zabrzmiało :mrgreen: ) i tak nie ustalimy, ale raczej już wiadomo, że ewentualny serwis klimatyzacji ograniczy się do przefiltrowania i uzupełnienia czynnika oraz oleju.
Ja bym jeszcze zachęcał do czyszczenia zaworu rozprężnego ale nie wszyscy chcą to robić, a szkoda.

lukidb napisał(a):Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym,

Ciężko tak na odległość ale można przypuszczać, ze słyszysz pracujący silniczek klap klimatronika. Skoro błąd nie wraca (?) niekoniecznie jest to powód do jakiegokolwiek zmartwienia. Jest normalne, że sterownik dostosowuje klapy do bieżących ustawień i warunków pracy.

lukidb napisał(a): oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.

Jeżeli masz na myśli krótkotrwałe wahniecie obrotów po włączeniu kompresora klimy to spoko. Chwilowe obciążenie jest potężne i nie ma się co dziwić, że silnik potrzebuje krótkiej chwili na "odzyskanie równowagi". Gdybym ja Ci zarzucił worek kartofli na ramię podczas marszu - też byś się zachwiał i skorygował krok ... ;-) .

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-08-08, 21:35
przez MaRcInEs
Do tych co mają problemy z nie wydajnością klimatyzacji jeżeli sprężarka ma swoje parametry wydajne ( a to wyjdzie na maszynie która ściąga i nabija czynnik wraz z olejem ) to skupcie sie na osuzaczu on tez potrafi narobić blokade jak nikt go nie wymieniał, osuszacz zuzyty potrafi dojść do rozpadu a wtedy caly rozpad leci w obieg i robi sie sieczka w sprężarce,i nastepny krok to dysza rozprężna znajdująca się w rurce zaraz przy zaworze od serwisu klimatyzacji naprawde warto ją wymienic to koszt 10zł za dysze a efekt piorukujący klima zaczyna funkcionować jak należy :]

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-08-17, 14:47
przez jcsft
Też mam problem z cieplejszym powietrzem z klimatyzacji w trakcie postoju / jazda w korku. Na dodatek u mnie na nierównościach słychać takie klepanie, stukanie jakby jakieś właśnie klapki po prawej stronie za schowkiem luźno się tłukły. Takie same odgłosy są kiedy zmieniam ustawienia nawiewów np. tylko na szybę albo tylko do kabiny.

PYTANIE: gdzie znaleźć opis tego co pokazuje ukryte menu Climatronic? Rozpiska która wszedzie znajduje w internecie nijak nie pokrywa sie z wartosciami ktore ja odczytuje z mojego climatronica. np. kanał 17 - prędkość pojazdu u mnie wyświetla wartość 27 podczas gdy auto stoi z wyłaczonym silnikiem. Pozostale wartości też sa rozne z tego co jest w opisach w necie.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2015-08-18, 05:42
przez Piotruś
Jcsft, ukryte menu nie rozwiąże Twoich problemów.

Po pierwsze koniecznie wypadałoby co najmniej ustalić które konkretnie klapy stukają na nierównościach i z jakiego powodu.
Jeśli coś jest źle zmontowane żadnym komputerem ani żadną adaptacją problemu na pewno nie usuniesz..

Po drugie należy przeprowadzić diagnostykę oraz adaptację klap klimatronika (VAGiem, VASSem, VCDS'em), co zajmuje do 5 minut czasu.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2016-07-28, 19:42
przez mandi
Witam podepnę się pod temat.Jak zrobić nastawy podstawowe za pomocą Polski VAG 4.9 tylko ten program łączy mi się ze sterownikiem od klimy.Pomocy!!!

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2016-07-31, 22:11
przez mandi
:[ :[ :[ :[ pomoże ktoś ??

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

PostNapisane: 2016-08-01, 11:15
przez jakjak7222
Piotruś to pisał w 7 poscie od góry, radzę kolego uważniej czytać bo admini mogą nie być tacy mili :D
Jeżeli nie wykonywałeś nastaw podstawowych to :
- odczytaj i zapisz pamięć błedów
- wykasuj błedy (o ile jakieś są)
- wykonaj procedurę nastaw podstawowych, opis poniżej
- ponownie sprawdź błędy

Wprowadzenie nastaw podstawowych jest dziecinnie łatwe, podpinasz VAG'a, łączysz się z klimą i wciskasz guzik z numerm 04 (nastawy podstawowe, basic settig).
W okienku wyboru wpisujesz kanał 01 i zatwierdzasz (idź, go).
Powinno się pojawić (jeśli dobrze pamiętam) 10 okienek, choć nie wszystkie będą wykorzystane. Najpierw będą tam trzycyfrowe wartości (pozycja poszczególnych klap), które po chwili powinny zmierzać do zera (będziesz słyszał i odczuwał zmiany nawiewu z poszczególnych kratek). Gdy wszystko ustawi się na zero procedurę możesz uznać za zakończoną.
Po wyjściu z nastaw podstawowych odpalasz kontrolnie pamięć błędów i sprawdzasz czy ewentualne błędy wracają (oby nie).