Nie utrzymuje temperatury 90*
Napisane: 2018-02-09, 14:47
Witam drodzy forumowicze!
Jest to moja pierwsza zima z tym silnikiem, manual 2013' 2.0 TDI CR CJCA i mam pytanie czy to normalne że przy temp. zewnętrznej ok -3*C i miejskiej jeździe silnik nie osiągnie wyższej temperatury niż ~70*C? Przegonie go na obwodnicy i temp. wskakuje na 90*C wjadę do miasta w korek, wolne toczenie się i znowu spadek temp. Wcześniej jeździłem 1.9, 2.0 PD i jak już złapało 90 to trzymał silnik. Grzanie w kabinie ustawione na 2 bieg i temperatura 21*C
Poczytałem trochę i niektórzy piszą że to normalne, a inni wymieniają dwa termostaty (zasadniczy 03L121111AD i jakiś mały na wężu 059121113N) i podobno pomaga po czym ktoś inny pisze że wymienił dwa i dalej to samo i że tttm....
Posiadam VCDSa, może jest jakiś tutorial na sprawdzenie termostatów?
Czy ewentualnie zapowietrzony układ może mieć coś do tego? (wymieniałem chłodnicę ale jeszcze wtedy było ciepło)
Z tego co ja się bawiłem VCDS - grupa IDE00025 - temperatura płynu chłodniczego, IDE00192 temperatura płynu na wyjściu z chłodnicy.
W moim przypadku gdy zimny silnik w obu grupach ta sama temperatura (-5*C). Parę minut po rozruchu IDE00025 pokazuje 34*C a IDE00192 17*C
Może ktoś sprawdzić dla porównania te grupy po rozruch na zimnym silniku jak rosną. Bo moim zdaniem temperatura na wyjściu z chłodnicy powinna rosnąć jak termostat dopiero się otworzy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Jest to moja pierwsza zima z tym silnikiem, manual 2013' 2.0 TDI CR CJCA i mam pytanie czy to normalne że przy temp. zewnętrznej ok -3*C i miejskiej jeździe silnik nie osiągnie wyższej temperatury niż ~70*C? Przegonie go na obwodnicy i temp. wskakuje na 90*C wjadę do miasta w korek, wolne toczenie się i znowu spadek temp. Wcześniej jeździłem 1.9, 2.0 PD i jak już złapało 90 to trzymał silnik. Grzanie w kabinie ustawione na 2 bieg i temperatura 21*C
Poczytałem trochę i niektórzy piszą że to normalne, a inni wymieniają dwa termostaty (zasadniczy 03L121111AD i jakiś mały na wężu 059121113N) i podobno pomaga po czym ktoś inny pisze że wymienił dwa i dalej to samo i że tttm....
Posiadam VCDSa, może jest jakiś tutorial na sprawdzenie termostatów?
Czy ewentualnie zapowietrzony układ może mieć coś do tego? (wymieniałem chłodnicę ale jeszcze wtedy było ciepło)
Z tego co ja się bawiłem VCDS - grupa IDE00025 - temperatura płynu chłodniczego, IDE00192 temperatura płynu na wyjściu z chłodnicy.
W moim przypadku gdy zimny silnik w obu grupach ta sama temperatura (-5*C). Parę minut po rozruchu IDE00025 pokazuje 34*C a IDE00192 17*C
Może ktoś sprawdzić dla porównania te grupy po rozruch na zimnym silniku jak rosną. Bo moim zdaniem temperatura na wyjściu z chłodnicy powinna rosnąć jak termostat dopiero się otworzy.
Z góry dziękuję za pomoc.