Strona 1 z 1

Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-29, 16:55
przez heuk
Witam mój problem pojawił się dziś.Podczas jazdy usłyszałem wycie przy skręcie. Domyślam się że problem może leżeć po stronie pompy lub magla.
W zbiorniczku płyn od wspomagania nie pieni się, poziom jest taki sam i czy przy skręcie czy nie nie widać pracy tegoż płynu.
Koledzy jak możecie rozwiejcie moje wątpliwości. Pacjent to Moje A6 C5 2,5 Tdi 150km 2000rok. Z góry wszystkim dziękuje

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-29, 17:01
przez nie pamietam 82
Cześć.

A kiedy i na jaki płyn zmieniałeś ?

pzdr'a

Wysłane dzięki Tapatalk.

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-29, 17:03
przez heuk
zmieniłem go pół roku temu czyli jakieś 10tyś km hym na jaki ciężko powiedzieć bo robił to mechanik.

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-29, 18:07
przez heuk
Dodam że wycie nasila się wraz ze wzrostem obrotów.

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-29, 19:22
przez Andi
heuk napisał(a):Dodam że wycie nasila się wraz ze wzrostem obrotów.

Witam , musisz sprawdzic czy pasek sie nie slizga bo napinacz juz nie daje rady , lub z innych powodow sa wieksze opory.

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-29, 22:17
przez RomanS
Andi napisał(a):
heuk napisał(a):Dodam że wycie nasila się wraz ze wzrostem obrotów.

Witam , musisz sprawdzic czy pasek sie nie slizga bo napinacz juz nie daje rady , lub z innych powodow sa wieksze opory.


W 2,5 TDI ??? No chyba, że to nie wycie a przerazliwy świst połączony ze zmrodem palonego paska :roll: No ale to raczej nie okresliłbym jako "wycie" :roll:

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-30, 08:35
przez heuk
właśnie nie jest to jakiś przeraźliwy pisk ani nic w tym stylu. nasila się to wraz ze wzrostem obrotów

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-30, 10:24
przez RomanS
heuk, dopytuję tak, bo ja osobiście wyraxnie rozróżniam pisk paska od wycia pompy, ale rozumiem, ze nie każdy juz to przerabiał i może odbierać to identycznie (np. moja żona :-D ).

U mnie wycie pojawiło sie jakieś dwa lata temu. Postanowiłem wymienić płyn, nie wiem jaki miałem stary ale był bardzo ciemny. Mimo, iż nie miałem wielkich nadziei na poprawę to okazało się że pomogło :-)
Płyn wymieniłem cały, kręcąc kierownicą na postoju przy niepracującym silniku (opisy sa na forum, ja tez zdaje sie to opisywałem). Nowy płyn miałem z ASO (taki jak teraz stosują- nie wnikajmy czy minerał czy syntetyk bo nie o to chodzi). Nowy był wyraznie rzadszy od starego. Pomogło, juz 2 lata jest cicho :-)
Piszesz, że miałeś zmieniany ale... no właśnie nie wiadomo na co i nie wiadomo jaką metoda, może tylko odessanie ze zbiorniczka i dolanie nowego ? :roll:

Re: Wycie przy skręcaniu

PostNapisane: 2015-03-31, 10:55
przez mwx
Potwierdzam - staranna wymiana oliwy w układzie wycisza pompkę i ułatwia pracę kierowcy.