Strona 1 z 4

Jakie tarcze i klocki hamulcowe ?

PostNapisane: 2013-06-10, 17:44
przez zibi06
Witam
Zbliża się czas wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Jakiego producenta możecie polecić ?
Interesuje mnie średnia półka cenowa.

PostNapisane: 2013-06-11, 07:37
przez Bartek_530xD
Optymalnie było by kompletne ATE, choć ja powiem szczerze że zestaw tarcze zimmerman + klocki ferodo też są dobrą alternatywą:)

PostNapisane: 2013-06-11, 08:11
przez krzysztofput
ja kupowałem z tąd byłem bardzo zadowolony Obrazek

PostNapisane: 2013-06-11, 08:11
przez Bartek_530xD
krzysztofput, co to za firma bo pierwszy raz mam do czynienia z nimi?

PostNapisane: 2013-06-11, 08:15
przez krzysztofput
Bartek_530xD, tak ma w opisie
zestaw tarcze wiercone i nacinane serii GTR + klocki hamulcowe firmy Tomex.

Zestaw na przód, tarcze wentylowane. Klocki z czujnikiem zużycia
po wymianie na te tarcze i klocki ( tylko klocki zamówiłem u niego ATE ) bo kupowałem cały komplet przód i tył moja audiczka w końcu normalnie zaczęła hamować z prędkości ponad 150km/h

PostNapisane: 2013-06-12, 01:02
przez zibi06
Bartek_530xD napisał(a):Optymalnie było by kompletne ATE, choć ja powiem szczerze że zestaw tarcze zimmerman + klocki ferodo też są dobrą alternatywą:)

Tak na szybko znalazłem tarcze przód
ATE 24.0125-0145.1 od 165 pln/ szt
ZIMMERMANN 600.3221.20 od 145 pln/szt
Czyli różnica powiedzmy do przyjęcia. Nie sprawdzałem w kwestii klocków

krzysztofput, z linku komplecik z klockami w cenie ok 380 pln, dobra alternatywa..
krzysztofput napisał(a):po wymianie na te tarcze i klocki ( tylko klocki zamówiłem u niego ATE )

Jakiś powód że inne klocki ?
W sumie szybko nie jeżdżę (bo za bardzo nie mam gdzie) hmmm... No to mam "gwoździa"
Czy przez to że są nacinane szybciej sie zużywają ?

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe ?

PostNapisane: 2013-06-12, 05:51
przez Andi
zibi06 napisał(a):Witam
Zbliża się czas wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Jakiego producenta możecie polecić ?
Interesuje mnie średnia półka cenowa.

Polecam tarcze i klocki TRW moze do sredniej polki nie naleza , ....ale po 80 tys km widze brak zuzycia tarcz , klocki minimalnie (z przodu gdzie sily hamowania sa wieksze)
Reasumujac tarcze starcza mi na bank do 200 tys km klocki do 120 tys km
Moim zdaniem jak wymienic: to raz a dobrze ;-)

PostNapisane: 2013-06-12, 06:50
przez Bartek_530xD
Andi napisał(a):Polecam tarcze i klocki TRW moze do sredniej polki nie naleza , ....ale po 80 tys km widze brak zuzycia tarcz , klocki minimalnie (z przodu gdzie sily hamowania sa wieksze)
Reasumujac tarcze starcza mi na bank do 200 tys km klocki do 120 tys km
Moim zdaniem jak wymienic: to raz a dobrze ;-)


Przy mojej jeździe nie ma szans na takie zużycia: Klocki ok 30-40 tyś, tarcze ok 100 tyś

PostNapisane: 2013-06-13, 16:17
przez Andi

PostNapisane: 2013-06-15, 12:49
przez zibi06
Andi napisał(a):Polecam wszystko ladnie opisane w artykulach

Andi, dzięki.Tylko że otwierają się główne strony (przynajmniej ja tak mam). Coś tam szukałem w zakładkach ale.... może jest to dla mnie zbyt trudne ;-)
No chyba że mam tam się przenieść "na jakiś czas" ;-)

PostNapisane: 2013-06-15, 20:10
przez Andi

PostNapisane: 2013-06-15, 20:30
przez zibi06
Andi napisał(a):mozna korzystac z ich wyszukiwarki , moze to co nieco wyjasni ;-)

No tak ;-) . Proste ale nie pomyślałem :oops:. Sorki i dzięki za wyjaśnienie.

PostNapisane: 2013-06-17, 22:47
przez citrin
Klocki ATE po przebiegu 4 m-cy tzn ok. 4 tys km. Koszt klocków około 350pln na przód do tarcz 312mm.
Ja wiem że powiecie że były źle założone, że gdzieś trzymała strona jarzma , ale naprawdę nie! Gumki na jarzmie były dosmarowane, chodziło elegancko, a w ogóle przed wymianą miałem nie takie hamulce jakbym sobie życzył, po wymianie, myślę sobie ATE będzie ok tym bardziej że okazało się że tarcze są 312 a nie 288. Nawet VIN mówił że 288.
Hamulce miały być żyleta a tu kicha, kicha .
Wymieniłem na FOMAK produkowane w Pruszczu Gdańskim i co? W końcu mam hamulce żyleta i jestem zadowolony i za 1/3 ceny ATE. Tarcze zostały ATE.
Ot co konkluzja.

PostNapisane: 2013-06-23, 20:38
przez pawelk600
citrin napisał(a):Gumki na jarzmie były dosmarowane


I własnie źle!

Te gumki (zdjęcie poniżej) mają w środku takie garby, lamele (jak zwał tak zwał) garby mają zapobiegać ocieraniu klocków o tarcze gdy hamulec nie jest zwolniony, warunkiem prawidłowej pracy tych garbów brak smaru i brudu, a więc gumka i prowadnica muszą być suche.

Obrazek


Smar za to powinien być stosowany w takich gumkach:

Obrazek

które w środku są gładkie a dodatkowo mają wkładki teflonowe, ale one były stosowane głównie w golfach, polówkach itp.

PostNapisane: 2013-06-23, 21:16
przez Przemcio
Można kupić kompletne zestawy naprawcze do zacisków ATE i TRW sam je kupywałem super sprawa na tył 16 euro komplet na dwa koła