Strona 1 z 1

A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-01, 14:41
przez Diesel Serwis
Koledzy wyjaśnijcie mi: czy C6 posiadała pełną fukcję Auto Hold? Przycisku jako takiego nie ma, przeglądałem tez program aso i nie widzę takowego przycisku, tzn jest tylko sam przycisk hamulca postojowego. W dotychczasowym pasku b6 miałem auto hold i to mega przydatna rzecz w korkach wg mnie.

przycisk podwójny czyli hamulec i auto hold widzę dopiero w C7.

Widzę teraz że w złym miejscu umieściłem wątek. Proszę o przeniesienie

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-01, 20:17
przez Piotruś
Moim zdaniem w C6 autoholda (ani żadnego innego hill holdera i tym podobnych) nie było.

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-01, 23:47
przez bendzji
auto hold nie ma ale - przynajmniej w moim manualu po zaciągnięciu ręcznego gdy stoimy pod gorkę przy próbie ruszenia ręczny jest automatycznie zwalniany 0 nie wiem czy to można hill hold nazwać ;)

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-01, 23:53
przez Piotruś
Nie można. To zwykła funkcja elektrycznego hamulca pomocniczego (tzw.ręcznego), że "sam się zwalnia" podczas ruszania.
Skąd inąd w mojej ocenie wszystkie "ułatwiacze" tego rodzaju są "zabójcze" dla żywotności koła dwumasowego, zarówno w "manuałach" jak i dwusprzęgłowych S-tronicach.

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-02, 07:06
przez kkgg
Czy jesteś pewny że jest to funkcja hamulca ręcznego/parkingowego?
Moim zdaniem auto hold podtrzymuje jedynie ciśnienie w układzie hamulcowym do czasu gdy ruszamy. Gdzieś tak czytałem. Inna sprawa że słychać by było silniczki od ręcznego a nic takiego nie zauważyłem (a używam auto hold namiętnie).

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-02, 10:11
przez Piotruś
Krzysiek,

zawsze istnieje realne prawdopodobieństwo, że czegoś nie wiem i mogę się mylić, jednak do czasu gdy rozmowa dotyczyła tylko modelu C6 jestem pewny swoich racji niemal w 100%. W tych autach jedynym hamulcem oprócz nożnego jest elektryczny "ręczny", który można "zaciągnąć" tylko i wyłącznie klawiszem na konsoli. Zwalniać też powinno się tym samym klawiszem ale pod kilkoma warunkami (zdaje się, że nawet pasy muszą być zapięte) da się go popuścić "na siłę" podczas ruszania. Wtedy sam "odskakuje" jednak odbywa się to ze znaczną zwłoką powodującą ogromne naprężenia w układzie tylnej osi i jej hamulcach, a co za tym idzie siłą rzeczy poważnie odbija się na trwałości dwumasy.

Ty z kolei odnosisz się do modelu C7, w którym można znaleźć (między innymi) HHC (tak się to chyba nazywa). Faktycznie uruchamia się automatycznie na wzniesieniach (czerpiąc sygnały z czujnika przyspieszenia wzdłużnego) i tak jak mówisz - odbywa się to za pomocą pompy ABS i ciśnienia układu hydraulicznego.

Ale w serii C6 czegoś takiego nie uświadczysz.

PS:
Ja osobiście akurat bym te wszystkie wspomagacze najchętniej wypierd@lił w kosmos, a jak ktoś ma problemy z ruszaniem na wzniesieniu to znaczy, że prawdopodobnie wielu innych czynności też nie ogarnia i najlepiej niech se kupi "automata" lub korzysta z MZK.

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-02, 11:41
przez Diesel Serwis
Czyli nie ma i zgadza się to z tym co jest w opisie aso. Ciekawe, że w średnio wyposażonym pasku i tiguanie mam Auto Hold a A6 półka wyżej tego nie ma.
Kwestia korzystania to jak kto chce i jak woli. Akurat przy jeździe w korku jest to przydatne. W automacie Auto Hold nie potrzebny jest do ruszania pod górę bo i tka skrzynia trzyma auto ( jesli jest w dobrym stanie). Dzięki za odpowiedzi.

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-02, 11:54
przez Piotruś
Ciekawe, że w średnio wyposażonym pasku i tiguanie mam Auto Hold a A6 półka wyżej tego nie ma.

Bo to bardziej zależy od głównych podzespołów przynależnych do rodzaju i wieku platformy, na której zbudowano dany model niż od klasy auta.

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-03, 10:43
przez bendzji
Piotruś napisał(a):Nie można. To zwykła funkcja elektrycznego hamulca pomocniczego (tzw.ręcznego), że "sam się zwalnia" podczas ruszania.
Skąd inąd w mojej ocenie wszystkie "ułatwiacze" tego rodzaju są "zabójcze" dla żywotności koła dwumasowego, zarówno w "manuałach" jak i dwusprzęgłowych S-tronicach.
No ja z tego nie korzystam , nawet nie pomyślałem że może to nadmiernie obciążać układ napędowy

Re: A6 C6 Auto Hold Hold ASSIST

PostNapisane: 2019-03-04, 19:21
przez Piotruś
nawet nie pomyślałem że może to nadmiernie obciążać układ napędowy


Michał,

Obciąża i to bardzo, bo działa tak samo jakbyś chciał odjechać autem z ręcznym "ręcznym" :-D zaciągniętym na maksa.
Dwumasa oparta o maksimum, wszystkie elementy gumowo metalowe przeniesienia napędu naprężone jak plandeka na żuku, po czym "wszystko to odskakuje" nadzwyczaj gwałtownie z "efektownym" walnięciem.

Przy "hydraulicznym" HHC jest podobnie, bo jeśli nie odczekasz aż ciśnienie w hamulcach samo zaniknie, to "efekt" walnięcia po naprężonych na maksa elementach przeniesienia napędu jest podobnie "agresywny" i "drastyczny" jak we wcześniejszym przypadku.

Jedynie ten cały Auto Hold (w C7 i MQB uruchamiany odrębnym gzikiem) jest w miarę przyjazny, bo zaciąga się "sam" ale i odpuszcza bezpośrednio po cofnięciu stopy z pedału hamulca ...

... jednak jak wcześniej mówiłem, akurat dla mnie te wszystkie gówniane gadżety są jednym wielkim nieporozumieniem. Ale to inna, subiektywna sprawa.