Pękł pasek rozrządu AAT 2.5 TDI
Napisane: 2013-12-27, 16:06
Dzisiaj w garażu na obrotach jałowych po zaledwie 35 tys. strzelił pasek rozrządu
I chyba zdarzyło się to co musiało się zdarzyć.
Pytanie jest czy pasek pękł sam z siebie czy coś zablokowało silnik.
Oto sprawca całego wydarzenia. Gates
wałek rozrządu kręci się i nie ma problemów. Ciekawostka że odrkręcone był koło napędzające pompę.
Sam wał można przekręcić do pewnego momentu.
1 cylinder - jak widać popychacz stoi w miejscu.
3 - cylinder popychacz podnosi się tylko do pewnego momentu
I co teraz
Oddać do mechanika czy naprawiać samemu
Znajdę gdzieś w necie instrukcję jak rozbierać w jakiej kolejności, bądź z jaką siła dokręcać . Istnieje coś takiego
Wylistowałęm z ojcem części jakie pewno będzie trzeba wymienić
Pasek rozrządu Contitech - 88
zawór wydechowy - 5 x 30
zawór ssący - 5 x 31,2
uszczelniacze - 10 x 2
prowadnice ssące - 5 x 7
prowadnice wydechowe - 5 x 12
uszczelniacze wałka rozrządu - 2 x 12
śruby głowicy - 1 kpl(12 śrub) 42 czy to konieczne
uszczelka kolektora wydechowego - 5 x 3
uszczelka kolektora ssącego - 15
Uszczelka głowicy - 125
Uszczelka pod pokrywę zaworów - 40
I chyba zdarzyło się to co musiało się zdarzyć.
Pytanie jest czy pasek pękł sam z siebie czy coś zablokowało silnik.
Oto sprawca całego wydarzenia. Gates
wałek rozrządu kręci się i nie ma problemów. Ciekawostka że odrkręcone był koło napędzające pompę.
Sam wał można przekręcić do pewnego momentu.
1 cylinder - jak widać popychacz stoi w miejscu.
3 - cylinder popychacz podnosi się tylko do pewnego momentu
I co teraz
Oddać do mechanika czy naprawiać samemu
Znajdę gdzieś w necie instrukcję jak rozbierać w jakiej kolejności, bądź z jaką siła dokręcać . Istnieje coś takiego
Wylistowałęm z ojcem części jakie pewno będzie trzeba wymienić
Pasek rozrządu Contitech - 88
zawór wydechowy - 5 x 30
zawór ssący - 5 x 31,2
uszczelniacze - 10 x 2
prowadnice ssące - 5 x 7
prowadnice wydechowe - 5 x 12
uszczelniacze wałka rozrządu - 2 x 12
śruby głowicy - 1 kpl(12 śrub) 42 czy to konieczne
uszczelka kolektora wydechowego - 5 x 3
uszczelka kolektora ssącego - 15
Uszczelka głowicy - 125
Uszczelka pod pokrywę zaworów - 40