Strona 1 z 1

[ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

PostNapisane: 2013-06-04, 10:00
przez Lechu
Informacja dla wszystkich. jak powinien odpalać diesel 2.5 TDI R5.

zimny




ciepły (powyżej progu grzania świec żarowych)




a tak z pewnością nie powinien odpalać (niezadbany przelot ok 500 tkm)





Pamiętajmy o najważniejszych sprawach, które mają wpływ na odpalanie.
Kolejno sprawdzamy:

- świece żarowe (muszą wszystkie grzać tak jak powinny)
- drożny układ paliwowy (mam tu na myśli głównie filtr paliwa)
- akumulator (ma być w pełni sił, rozruch ok 600 A)
- rozrusznik (ma kręcić swobodnie jak helikopter :P )
- kąt wyprzedzenia zapłonu (ustawiony odpowiednio)
- sprężanie

prawidłowe odpalanie 2.5 tdi , odpalanie zimnego 2.5 tdi , odpalanie AEL AAT, zimny start AAT AEL, zdrowy AEL AAT , odpalanie od strzała 2.5 TDi AAT AEL

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

PostNapisane: 2014-06-01, 11:57
przez mas0n
Witam. Widzę wesoły temat
Obrazek
Jak odkręcić te śruby? Ta z brzegu, ok, spoko, jest dostęp. Ale reszta?
Druga rzecz, te wartości odczytane to co to jest? bo chyba nie są to stopnie. chyba że np. 80 oznacza 8.0 stopnia
Mój wynik


Mam za wczesny kąt. Aby opóźnij trzeba przekręcić pompę w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) patrząc od strony zderzaka?

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

PostNapisane: 2014-06-05, 17:47
przez Lechu
śrubę zaznaczoną na czarno odkręcasz przy pomocy przedłużki .

nie są to stopnie tylko wartości przeliczone na reprezentację bajtową .
Zgodnie z wykresem kąt masz za wysoki.

http://a6forum.pl/sprawdzenie-i-zmiana-kata-wyprzedzenia-zapl-t32.html

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

PostNapisane: 2014-06-07, 11:52
przez mas0n
To że za wysoki to ja wiem. tylko cholernie tam ciasno. Szkoda że nie ma przeliczenia na stopnie, wtedy wiadomo by było o jakie wartości należy obrócić, a nie na "oko".

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

PostNapisane: 2014-06-07, 18:00
przez Andi
mas0n napisał(a):Szkoda że nie ma przeliczenia na stopnie, wtedy wiadomo by było o jakie wartości należy obrócić, a nie na "oko".

nie przestawiasz na oko , tylko z podlaczonym komputerem widzac c,o sie dzieje na wykresie -- ruszasz pompa w lewo lub w prawo :arrow: wykres ok, blokujesz pompe najwygodniejsza sruba i dokrecasz pozostale po zgaszeniu silnika .