Strona 1 z 1

PostNapisane: 2013-08-05, 06:57
przez jakos78
Najprościej sprawdzić po kodach podanych na naklejke w bagażniku lub książce

PostNapisane: 2013-08-05, 16:53
przez Greg
A masz może kontrolkę taka pomarańczową z symbolem "klapniętej" opony?
Ostatnio spotkałem taka w najnowszej ibizie, co nawet właściciel nie podejrzewał że ma taki system. Po kilku próbach udało się kontrolkę wyłączyć, coś zwariowało bo ciśnienie w każdym kole było wg normy, mierzone manometrem

PostNapisane: 2013-08-05, 20:45
przez Piotruś
Zakopianczyk napisał(a):Zastanawiam sie bo troche czytałem na ten temat - czy mam taki system u siebie czy nie ?
W MMi nie potrafie tego odnaleźć wiec zasugerowałem się , ze tego nie mam. Kiepsko sie na tym znam.

Skoro MMi nie znajduje, to najprawdopodobnie nie masz tego systemu, albo (mało realne ale możliwe) ktoś wykodował system (np. ze względu na oszczędności).

Zakopianczyk napisał(a):Czy w ogóle występował ten system w biedniejszych weersjach czy tylko w bogatszych ?

Występowało też w wersjach "biedniejszych". Jak najbardziej tak (chociaż nie wiem po co).

Greg napisał(a):A masz może kontrolkę taka pomarańczową z symbolem "klapniętej" opony?
Ostatnio spotkałem taka w najnowszej ibizie, co nawet właściciel nie podejrzewał że ma taki system. Po kilku próbach udało się kontrolkę wyłączyć, coś zwariowało bo ciśnienie w każdym kole było wg normy, mierzone manometrem


Greg, kontrola ciśnienia w Ibizie a w Audi A6 to dwa całkowicie różne systemy. Ten w Audi A6 opiera się na czujnikach zabudowanych w kołach, zbierających informacje o ciśnieniu oraz temperaturze.
Systemy spotykane w Ibizach, i większości modeli niższych od A6 - opierają się na odpowiedniej kalibracji i sygnałach z czujników ABS'u obserwujących prędkość obrotową każdego koła z osobna ... .

PostNapisane: 2013-08-06, 07:43
przez Przemcio
można sobie tą funkcje urochomic z menu serwisowego, tylko że bez czujników i sterownika to nic nie daje

PostNapisane: 2013-08-06, 19:47
przez Greg
Piotruś napisał(a):Systemy spotykane w Ibizach, i większości modeli niższych od A6 - opierają się na odpowiedniej kalibracji i sygnałach z czujników ABS'u obserwujących prędkość obrotową każdego koła z osobna ... .

Sprytne. Faktycznie koło z mniejszą ilością powietrza będzie się zachowywać inaczej.
To potwierdza słowa właściciela, który mówił że nie zauważył czujników ciśnienia.
Dzięki za wyjasnienie