Strona 2 z 3

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2015-12-24, 06:54
przez Piotruś
Moim zdaniem ludzkie zmysły nie maja szans wychwycić tej różnicy.
Skoro odczuwasz zmianę może to być placebo ( też tak miewam gdy bardzo mi na czymś zależy ;-) ), albo skutek regulacji PD, albo wszystko naraz :-D .

Synchronizacja AVF'a zdecydowanie powinna być jak najbliżej 0*, jednak doświadczenie uczy, że czasem po użyciu blokad pojawia się zakres np. 0,6 - 1,1.
Zatem, jeżeli silnik pracuje zadowalająco i prawidłowo, niczego już nie ruszaj. Alternatywą było by jedynie założenie blokad, gdyż jedynie tą metodą można uzyskać pewność "fizycznego zera" bez względu na to co pokazuje komputer.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2015-12-29, 17:07
przez robsonslowik
długo się nie nacieszyłem pojechałem za Bydgoszcz, zrobiłem z 900 km i coś się porobiło ,silnikiem rzuca na wolnych obrotach
oto logi Grupy: 004, 013, 023.
http://vaglog.pl/log_245071.html

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-01-15, 19:28
przez robsonslowik
Chcialbym zapytać o ocene logów po naprawie
http://vaglog.pl/log_246740.html

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-01-17, 16:25
przez Piotruś
Logi oczywiście bardzo fajne. A co było przyczyną awarii :?:

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-01-18, 14:48
przez robsonslowik
Przyczyną awarii był pompowtrysk na 2 cylindrze brak zapłonu chodził na trzech garach , wiec pompki do serwisu boscha , diagnoza 2 się przycierał a reszta lała.
Pompki już po regeneracji, tylko zastanawia mnie jak jest z tymi bitami w bloku 23 bo są minusowe ?
Wszystko ładnie złożone według instrukcji , kąty na 225 bo tak były jak wyjmowałem, niektórzy piszą że na 180 sam już nie wiem ? , no i te bipy czy są w porządku ? , może dlatego że pompa vacum trochę niedomaga?
Wszystko zaczęło się po tankowaniu na shell V-Power Nitro+ Diesel, a może to tylko zbieg okoliczności

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-01-19, 08:18
przez Piotruś
robsonslowik napisał(a):Pompki już po regeneracji, tylko zastanawia mnie jak jest z tymi bitami w bloku 23 bo są minusowe ?

Ale co z tego, że minusowe ?
Po pierwsze ABSOLUTNIE nie ma czego demonizować, pod drugie lepsze minusowe niż dodatnie (przynajmniej moim zdaniem), a po trzecie pompki mogą się jeszcze doklepać (po regeneracji), co nie musi ale może wpłynąć na korekcje (013) i trochę na wielkość bipów.

robsonslowik napisał(a):Wszystko ładnie złożone według instrukcji , kąty na 225 bo tak były jak wyjmowałem, niektórzy piszą że na 180 sam już nie wiem ?

Z tego co pamiętam już raz Ci tłumaczyłem jak to jest ... . Odkąd pojawiły się "nowe" zestawy naprawcze praktycznie zawsze ustawia się na 180* ale takie rzeczy ustala się pod model silnika czerpiąc dane z ELSA'y, ale nie z tego co ktoś wypisuje w internecie.

Warto mieć świadomość, że zarówno wielkość wwym. kątów i synchronizacja rozrządu RÓWNIEŻ mają realny wpływ na bipy.
Tak czy siak, w Twoim przypadku są OK i nie ma nad czym się rozczulać.

robsonslowik napisał(a): może dlatego że pompa vacum trochę niedomaga?

Przypuszczam, że się mylisz ale ciekawi mnie skąd taki wniosek ?

Raz - gdyby pompa tandemowa nie domagała (po stronie paliwa) silnik pracowałby kulawo przy wyższych obrotach, a na biegu jałowym niekoniecznie.
Dwa - ewentualne problemy z dostawa paliwa widać w innych blokach VCDS'a.
Trzy - osobiście nie widzę żadnego związku pomiędzy bipami a uszkodzoną pompą podwójną tak długo jak długo silnik pracuje równomiernie (czyli dopóki nie wystąpią przerwy w dostawie paliwa, co u Ciebie nie ma miejsca).

robsonslowik napisał(a):Wszystko zaczęło się po tankowaniu na shell V-Power Nitro+ Diesel, a może to tylko zbieg okoliczności

Moim zdaniem jest mało prawdopodobne żeby Shell pozwolił sobie na taką aferę.
Nie da się za to wykluczyć problemu z lokalną pompą, z której brałeś paliwo ale tego do tego zapewne nikt nie zechce się dobrowolnie przyznać.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-01-19, 11:57
przez robsonslowik
Dziękuje za obszerne wyjaśnienie , czy masz może możliwość sprawdzenia z ELSA'y jaki kąt ustawić 180 czy 225 do mojego silnika AVF 130 KM 2001 r po lifcie ?

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-01-19, 17:00
przez kowal51
robsonslowik napisał(a):jaki kąt ustawić 180 czy 225 do mojego silnika AVF 130 KM 2001


:arrow: 1-9-tdi-regulacja-pompowtryskiwaczy-t878.html
Dodatkowo
Obrazek
AJM, AWX, AVF to pompowtrykiwacze elektromagnetyczne (PPE). Według starych procedur 180* według nowych 225*

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-01-19, 21:17
przez robsonslowik
Czyli wychodzi na to że w AVF 225*jeżeli po regeneracji Boscha nic się nie zmienia
dzięki!

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-02-18, 04:38
przez robsonslowik
Mam pytanie odnośnie logów z grupy 13 co może oznaczać minusowa wartość na pierwszym cylindrze porównując do pozostałych ? (pompki po regeneracji w serwisie Boscha)


http://vaglog.pl/log_250604.html

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-02-18, 09:08
przez Piotruś
Korekcje wcale nie muszą wynikać z różnej kondycji pompek. Wystarczy niewielka ilość (nawet "starego") nagaru żeby warunki pracy układu wtryskowego uległy zmianom uwidocznionym w korekcjach.
Naturalnie może być i tak, że korekcja rzeczywiście wynika z kondycji/sprawności jednej lub kilku pompek.

W tym konkretnym przypadku, zważywszy dodatkowo że mówimy o silniku PD, różnice wydają się w pełni akceptowalne i w niczym nie niepokojące.
Niemniej warto co kilka miesięcy poobserwować w jakim kierunku sytuacja się rozwija (podejrzewam, że nic ważnego nie będzie się zmieniać).

Reasumując, moim zdaniem, na ta chwilę nie ma żadnego powodu do niepokoju ani tym bardziej powodów do podejmowania jakiegokolwiek działania.
Czysto hipotetycznie, najprostszą rzeczą jaka można by zrobić jest przełożenie pompek miejscami celem sprawdzenia czy korekcje będę za nimi podążały albo pozostaną przypisane do cylindrów.
Tyle tylko, że ABSOLUTNIE nie ma potrzeby ani żadnych realnych powodów do takiego eksperymentowania.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-02-18, 11:48
przez robsonslowik
Dziękuję bardzo i pozdrawiam !

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-04-23, 16:47
przez robsonslowik
Piotruś Witam cię ponownie chciałbym cię prosić o zerkniecie na mój problem w wątku post65803.html#p65803
Pozdrawiam Robert

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-08-03, 22:14
przez robsonslowik
Witam
Czy mógłby ktoś zerknąć i ocenić te logi:
http://vaglog.pl/log_272917.html
z góry dziękuje

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-08-13, 20:16
przez robsonslowik
halo nikt już się nie udziela na forum?