Strona 3 z 3

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2016-08-14, 05:52
przez Piotruś
robsonslowik napisał(a):Czy mógłby ktoś zerknąć i ocenić te logi:

Widywałem bardziej stabilne silniki ale wszystko mieści się z odpowiednim zapasem w granicach normy.

robsonslowik napisał(a):halo nikt już się nie udziela na forum?

No ... jakby Ci to powiedzieć ... aktywność na Forum jest dobrowolna ... .

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2017-07-25, 14:48
przez robsonslowik
Witam
Chciałbym prosić o ocenę logów , najbardziej zastanawia mnie drugi cylinder
logi na biegu jałowym
http://vaglog.com/log-004_013_023_x2V69J.html
logi na wyższych obrotach
http://vaglog.com/log-004_013_023_gfPqcE.html
chciałem nadmienić że zamieniałem pompowtryski z pierwszego na drugi , parametry 23 przeniosły się na drugi cylinder , czyli wina nie leży po stronie cylindra ,co może być przyczyną tak wysokich bipów ?

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2017-07-26, 08:57
przez Piotruś
BIP'y raczej nigdy nie zależą od sprawności cylindra.
Żonglujesz pompkami z jakiegoś ważnego powodu (bo silnik źle "chodzi" ?), czy do działania motywują Cię jedynie "zwiększone cyferki" :?:

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2017-07-26, 09:12
przez robsonslowik
Pompowtrysk na drugim cylindrze miał słabe parametry [wcześniej na pierwszym] jakoś nierówno odpalał, wymieniłem uszczelniacze i przy okazji zamieniłem miejscami parametry w bloku 13 się poprawiły lecz w 23 niestety nie , stąd moje pytanie odnośnie zwiększonych bipów na tym pompowtrysku.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2017-07-26, 14:45
przez Piotruś
Moim zdaniem, jeśli aktualnie pracuje i odpala OK, nie ma co dalej grzebać.
A jeśli miałbyś brnąć w temat dalej, to bezwzględnie należałoby wykonać dwie niezależne diagnozy:
- pomiar kompresji silnika (nie ma związku z BIPami ale przybliży odpowiedź na pytanie czy warto kłaść worki pieniędzy)
- profi diagnostyka pompowtrysków (celem wyrównania warunków pracy wszystkich cylindrów o ile pomiary kompresji wyjdą prawidłowo i podobnie dla wczystkich)
Naturalnie pomiar kompresji też nie jest wymiernikiem wszystkiego, bo zawsze można się zastanowić nad ilością nagarów, doszczelnianiu olejem i tak dalej i właśnie dlatego na samym początku zasugerowałem żeby nie przestrzelić się z ewentualnymi inwestycjami po bandzie.
Sam musisz zadecydować czy tak jak jest wystarczy, czy zmierzasz do ideału jak fabrycznie nowej jednostki.
Same BIPy na poziomie nawet +/-50 jednostek nie za każdym razem wyrażają konieczność inwestycji. Nawet na naszym Forum osobiście znam i miałem przyjemność serwisować silnik, który "na moich oczach" przejechał (dokładnie nie pamiętam) grubo ponad 100 kkm, a tez od samego początku "bipował się" na jednym cylindrze w okolicach 50 jednostek. Dalsze losy nie znane, bo albo już jest sprzedany albo będzie w najbliższym czasie. Oczywiście wciąż w "pełnej" sprawności.

Re: Audi A6 C5 1.9TDI 130 KM AVF logi prośba o analizę

PostNapisane: 2017-07-26, 19:08
przez robsonslowik
dzięki Piotruś ,jak zwykle na Ciebie można liczyć
Pozdrawiam!