Strona 1 z 5

2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-06, 14:11
przez Don_Masters
Witam
Ostatnio wydaje mi się że po 3 tyś. obrotów samochód słabiej "ciągnie", a na 6 biegu to już całkowicie słabo.

Po auto skanie pokazały się następujące błędy.
Proszę o wskazanie możliwych rozwiązań.
01561 - Left Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
36-00 - Open Circuit
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00560 - Exhaust Gas Recirculation System
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
oraz poniżej logi statyczne.
Proszę o ocenę logów
Podstawowe:
http://vaglog.pl/log_234073.html
http://vaglog.pl/log_234074.html
oraz statyczne:
http://vaglog.pl/log_234075.html
http://vaglog.pl/log_234077.html
http://vaglog.pl/log_234076.html

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-06, 20:48
przez Piotruś
Don_Masters, zapis błędów nie bardzo wskazuje na powody pogorszonej dynamiki.
Oczekując pomocy przez internet musisz nam to umożliwić, uzupełniając "się" o logi w nastawach statycznych oraz dynamiczne.
Szanse wskazania usterki są duże ale bez wwym. odcztów jesteśmy bez szans ... .

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-06, 22:40
przez Don_Masters
Statyczne są wlepione, jutro dodam dynamiczne.

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-07, 05:05
przez Piotruś
Don_Masters napisał(a):Statyczne są wlepione.

Ups, oczywiście że statyczne są wlpeione.
Obok dynamicznych miałem na myśli nastawy podstawowe (tzw. BS'y) z grup 003, 004 i 011. Przejęzyczenie. Sorry.

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-07, 09:10
przez Don_Masters
Piotruś napisał(a):
Don_Masters napisał(a):Statyczne są wlepione.

Ups, oczywiście że statyczne są wlpeione.
Obok dynamicznych miałem na myśli nastawy podstawowe (tzw. BS'y) z grup 003, 004 i 011. Przejęzyczenie. Sorry.


Są nastawy podstawowe w 2 i 5 linku pierwszych linkach.
http://vaglog.pl/log_227684.html
http://vaglog.pl/log_227681.html

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-07, 09:29
przez Piotruś
Don_Masters, zdejmij wężyk podciśnienia z membranki EGR i bardzo porządnie go zaczopuj (np. plastikowym kołkiem do tapicerki).
Potem trochę pojeździj i sprawdź czy cokolwiek poprawiło się z dynamiką. Nie wiem czy EGR jest nieszczelny (w pozycji zamkniętej), ale w nastawach podstawowych ewidentnie widać, że NA PEWNO działa bardzo nieprawidłowo, a to akurat może realnie i znacząco wpływać na znaczny ubytek mocy/dynamiki silnika.
Proste doświadczenie z odłączonym (ale zaślepionym) wężykiem może nam znacząco ułatwić diagnozę problemu.

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-07, 21:45
przez Don_Masters
Piotruś napisał(a):Don_Masters, zdejmij wężyk podciśnienia z membranki EGR i bardzo porządnie go zaczopuj (np. plastikowym kołkiem do tapicerki).
Potem trochę pojeździj i sprawdź czy cokolwiek poprawiło się z dynamiką. Nie wiem czy EGR jest nieszczelny (w pozycji zamkniętej), ale w nastawach podstawowych ewidentnie widać, że NA PEWNO działa bardzo nieprawidłowo, a to akurat może realnie i znacząco wpływać na znaczny ubytek mocy/dynamiki silnika.
Proste doświadczenie z odłączonym (ale zaślepionym) wężykiem może nam znacząco ułatwić diagnozę problemu.


Odłączony zaślepiony, pojeżdżę jeszcze jutro i napiszę co wyszło z testów.
Teraz kwestia niedomykającego się EGR:
Przyczyny: Uszkodzona membrana w gruszce lub mocno zabrudzony EGR, coś jeszcze może być przyczyną ?

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-08, 07:07
przez Piotruś
Don_Masters napisał(a):Teraz kwestia niedomykającego się EGR: Przyczyny: Uszkodzona membrana w gruszce lub mocno zabrudzony EGR, coś jeszcze może być przyczyną ?


W mojej opinii najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie membrany.
Zabrudzenia "na grzybku", nie sposób wykluczyć, a czyszczenie nieraz już załatwiło problem, ale to obstawiałbym na drugim miejscu.

Spekulacja:
Teoretycznie wydaje mi się (ale w realu chyba nigdy nie miałem takiej sytuacji) i łatwo sobie to wyobrazić, że zaworek sterujący pracą EGR (N18) nie odcina skutecznie podciśnienia, co też może skutkować minimalnym (lub spowolnionym) niedomknięciem grzybka.

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-10, 08:15
przez Don_Masters
Wydaje mi się że po odłączeniu Egr już nie muli.
Membrana w gruszce wydaje się cała i szczeln. Co proponujesz? Czyścić Egr? Robimy logi dynamiczne?

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-10, 22:28
przez Cuba12
Don_Masters napisał(a): Robimy logi dynamiczne?

Zawsze można sprawdzić.
Ps. Nie wiem czy nie powinieneś lekko przyspieszyć kąt wtrysku. "Lżej" dla pompy.

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-11, 06:22
przez Piotruś
Don_Masters napisał(a):Wydaje mi się że po odłączeniu Egr już nie muli.

Bingo :-D .

Don_Masters napisał(a):Membrana w gruszce wydaje się cała i szczeln.

Tego raczej nie da się ocenić bez ... rozwalenia puszki w której pracuje ;-) .
Moim skromnym zdaniem na obecną chwile wiadomo "tylko", że głównym sprawcą mulenia jest (był) EGR, a co do przyczyn i sposobów usunięcia problemu trzeba działać dalej.

Don_Masters napisał(a):Co proponujesz? Czyścić Egr?

Zawór na pewno MUSISZ wybudować, a co będzie to już dobry czas pokaże.

PS: Przy ewentualnym mega-fatalnym zbiegu okoliczności, skoro już jest z nim coś nie tak może się zdarzyć, że grzybek się rozleci i uszkodzi silnik. Już tak bwało. Rzadko, a nawet bardzo rzadko, ale jednak ... .

Po wybudowaniu zawora raczej już bezbłędnie będziesz mógł ocenić co tak naprawdę mu dolega.
Jeżeli grzybek nie będzie uszkodzony i nie będzie tam syfu w ilości uzasadniającej trudne domykanie zawora, będzie znaczyło, że zawór ciężko się domyka w końcowej fazie z powodu uszkodzonej membranki (ale to przecież oczywiste).

Byłoby też warto zaopatrzyć się w pompkę podciśnienia i podłączenie jej do wybudowanego zawora, co już jednoznacznie umożliwi Ci ocenę faktów.

To czyste spekulacje ale myślę, że przy takich symptomach jak w tym przypadku, bez wymiany EGR'a nie obejdzie się.

Don_Masters napisał(a):Robimy logi dynamiczne?

To już zależy tylko od Ciebie.
Zgodnie z tym co napisał Cuba12 lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć ;-) ... .

Jeżeli nie chce Ci się teraz, to po usunięciu problemów z EGR oraz po
Cuba12 napisał(a):Nie wiem czy nie powinieneś lekko przyspieszyć kąt wtrysku. "Lżej" dla pompy.
już zdecydowanie powinieneś się poświęcić <luzik> .

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-31, 08:34
przez Don_Masters
A co myślicie o zaślepieniu EGR-a ?

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-08-31, 10:27
przez mwx
Nie idź tą drogą. Napraw zamiast psuć ;-)

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-09-05, 08:01
przez Don_Masters
Nowy EGR tylko w serwisie ? Macie jakieś informacje gdzie to można dostać ?
Czy do wymontowania EGR będę musiał wyjąć także turbo ?
Czy warto zaopatrzyć się wcześniej w jakieś uszczelki ?
No i czas na chwalenie, poprawiłem kąt wtrysku z -3,4 na -0,4.

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

PostNapisane: 2015-09-05, 14:34
przez RomanS
Co do zaworu EGR to jak swego czasu szukałem to tylko oryginał był. Może ASO, może gdzie indziej, zależy gdzie i za ile znajdziesz :-)
Nie musisz wyjmować turbo.
Ja dałem nowe uszczelki.