Strona 1 z 1

[A4 B6 2.5TDI BFC] Prośba o ocene/analize logów.

PostNapisane: 2018-12-22, 03:47
przez BlackGuardPL
Witam forumowicze!
Na wstępie chcę przeprosić Was za "wtargnięcie" tak na partyzanta na Wasze forum z mim postem, ale od wielu tygodni walczę z moim autkiem wg. poradnika stworzonego przez kolegę Piotruś, więc to do Was kieruję prośbę o pomoc.

Szczegółowy opis sytuacji wrzucam w spojler:
Spoiler:

Krótki opis sytuacji:
Po "regeneracji elektroniki" sterownika vp44 (lub jak wolicie zdrutowaniu) niesamowicie ciężki zimny start: silnik łapie dopiero za 3-4 kręceniem, przez minute do dwóch stabilizuje obroty do "znośnych" i do czasu osiągnięcia temp. w okolicach 60 ~ 70st. wydobywają się z obu stron wydechu gęste kłęby białego dymu. Rozrząd: wymiana pasków i kilku rolek/napinacze 45k temu. Podczas zmiany oleju przez wlew puściłem oko na wałek i wg.mnie (oko lvl. amator 2stopnia - wyciągnąć silnik i rozebrać umi ale poskładać już niekoniecznie) to zauważyłem "wżery" - głębsze rysy.

Logi tworzone jeden po drugim-dokładnie w tej kolejności jak niżej zamieszczone:
Statyczne:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_2b419.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_aEtBZ.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_wSnlV.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_8H7wg6D.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_27BB7U.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_q9Mki.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_PchWM.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_5zAEr0I.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_7221wV.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_3V723Ze.html

Basic settings:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_CUWW0VP.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_s0tZk4.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_4eN1K.html

Dziękuje i gorąco pozdrawiam.
Darek

Re: [A4 B6 2.5TDI BFC] Prośba o ocene/analize logów.

PostNapisane: 2018-12-22, 12:53
przez Piotruś
Witaj Darku,

Na wstępie składam Ci serdeczne wyrazy współczucia związane z jak sądzę nie do końca uświadomionym konsekwencji zakupem 2.5TDi, a yakże wyjątkowo nieprzyjemnych perturbacji w DE.

Dzięki za obszernego @, który dużo wyjaśnia.

Przestudiowałem całość (opis oraz logi) i jestem niemal całkowicie pewny, że podstawowym i największym problemem silnika wciąż pozostaje pompa VP44 z tym niby zreperowanym sterownikiem.
WYDAJE (podkreślam: wydaje) mi się, że problem jest bardziej rozległy niż tylko sam sterownik. Szczególnie dobrze widać to w porównaniu logowań 004 (statycznego i w nastawach BS), gdzie w nastawach kąt zdaje się być ustawiony idealnie, jednak w odczytach statycznych wygląda na niewiarygodnie opóźniony, aż do ponad 5* ATDC.
Abstrahując od sterownika (ciekawe czy w ogóle wrócił do Ciebie ten sam, który wysłałeś do "naprawy") za powyżej przedstawiony stan rzeczy może odpowiadać słabe ciśnienie wewnętrzne pompy i/lub zacierający się tłoczek przestawiacza albo/i zawór dawkujący.
Z kolei w statycznym logu 001, pomimo prawidłowej temperatury roboczej, uwidacznia się nienaturalnie niska dawka paliwa, co może być pochodną uszkodzonej VP44 jak tez zatartych wtryskiwaczy lub tego, ze (jeśli podmieniono sterownik) nie zgadzają się wartości kalibracyjne.

Osobiście najbardziej skłaniam się do hipotez "nie wykraczających" poza pompę wtryskową i wobec wyrównanych korekcji (013 i 014) sugerowałbym od niej zacząć wszelkie inwestycje. Nie wiem jaki zakres regeneracji będzie potrzebny, Może się skończyć na nowym sterowniku z kalibracją, ale może być też znacznie gorzej (aż po wewnętrze uszkodzenia obudowy, zaworów a nawet części wysokociśnieniowych).
Rzetelna regeneracja VP44 będzie kosztowała pomiędzy 1700 aż po około 3000 zł.- , co wydaje się nieuniknione po przeanalizowaniu logów.

W tej sytuacji proponowałbym poszukać uwiarygodnionego źródła z używaną pompą wtryskową, którą w razie niepowodzenia będzie można oddać lub wymienić na inną.

Po założeniu nowej/używanej/zregenerowanej VP44 wróć tutaj z nowymi logami do analizy.

Jeżeli cokolwiek kombinowałeś z adaptacją dawki biegu jałowego przywróć wartości fabryczne/seryjne.

Mam nadzieję (z logów statycznych i w nastawach nie da się tego ocenić), że silnik nie jest "chipowany". W przeciwnym razie anomalia zawiązane przede wszystkim z dawkowaniem paliwa mogą (częściowo lub w całości) wynikać właśnie ze zdrutowanego softu.

Jeżeli coś jest niejasne lub wątpliwe pytaj/konsultuj dalej. Postaram się odpowiedzieć w miarę posiadanej wiedzy i skromnego doświadczenia.

Powodzenia w naprawie :!:

Re: [A4 B6 2.5TDI BFC] Prośba o ocene/analize logów.

PostNapisane: 2018-12-25, 14:53
przez BlackGuardPL
Dziękuje za odpowiedź.
Osobiście nigdy nie zmieniałem żadnych wartości adaptacyjnych.
Za twoją wskazówką chciałem sprawdzić jakie mam wprowadzone wartości lecz mam dostęp tylko do kanału 1 a mam problem z zalogowaniem się do reszty.
Poczytam trochę w temacie logowania i wtedy zobaczę co tam mam.

Dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam.