VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Wszystko o diagnostyce nie koniecznie powiązane z marką Audi.

VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Don_Masters » 2015-10-04, 14:23

Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Piotruś » 2015-10-04, 17:08

Don_Masters, generalnie OK ale aż kłuje po oczach niewiarygodnie wysoka temperatura, jak sądzę zasysanego powietrza, ale ze względu na brak opisu poszczególnych kolumn nie jestem całkiem pewny (log 007, przedostatnia kolumna).
Tak czy siak, odczyt na poziomie grubo ponad 130*C, czegokolwiek by nie dotyczył (wody, paliwa czy oleju) bezspornie jest niewiarygodny/nieprawdziwy.

Jeśli dobrze typuję - za pomiar temperatury w dolocie najprawdopodobniej odpowiada przepływomierz ale to trzeba by jeszcze ustalić po nr VIN.
Teoretycznie może być odrębny czujnik.

Reasumując - ja zdecydowanie zacząłbym od "uporządkowania temperatur", gdyż mają one kluczowy i bezpośredni wpływ na wielkość dawki paliwa, a więc na wielkość zadymienia z wydechu jak najbardziej też.

<luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Don_Masters » 2015-10-05, 17:53

Piotruś, dzięki za cenne wskazówki. Zajmę się tym czujnikiem i zobaczymy jakie będą efekty.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Arturr » 2015-10-05, 18:40

Ten silnik nie ma intercoolera i takie temperatury są możliwe, czujnik jest na rurze dolotu i w zależności od rocznika map sensor jest razem z czujnikiem temperatury lub wewnątrz ECU :-)
Arturr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2014-08-13, 18:24
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Don_Masters » 2015-10-05, 18:47

Artur czy to jest ten czujnik ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Piotruś » 2015-10-05, 20:57

Arturr, miałbym prośbę, a nawet dwie :

- pokaz mi choć jedno ECU wyposażone w czujnik temperatury powietrza zasysanego do dolotu i wyjaśnij jak by to miało funkcjonować.
Ja rozumiem, że człowiek uczy się całe życie ale z taka wersją jeszcze się nie spotkałem ... .

- wyjaśnij proszę skąd w dolocie miałoby być ponad 135*C (intercooler na biegu jałowym, przynajmniej w mojej opinii, nie ma żadnego wpływu na temperaturę powietrza zasysanego przez silnik) ?
135 *C to nawet olej nie osiąga pomimo forsownej jazdy autostradowej, a Ty wskazujesz na powietrze zasysane wprost z atmosfery ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Arturr » 2015-10-05, 21:18

Chodziło mi o czujnik doładowania w ECU.

Tak w tym miejscu znajduje się czujnik w dolocie.

Zgadzam się, że pomiar temperatury w dolocie jest absurdalnie wysoki ale te silniki z IC podczas jazdy autostradowej mają sporo powyżej 80 stopni w dolocie. Mowa o wersji z ic nad silnikiem. Stąd napisałem że bez niego jest teoretycznie możliwy taki wynik. Może i zbyt pochopnie, przyznaje.
Zapnij do takiego auta lawetę jak w temacie, do tego kiepski olej i zobaczysz że wyjdzie te 130 stopni dla oleju :-)
Arturr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2014-08-13, 18:24
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Don_Masters » 2015-10-05, 22:32

No może i by wyszło ale nie będę testował :D
Natomiast logi były robione statycznie więc zostajemy przy opcji "absurdalnie wysoka temperatura" czyli czujnik do sprawdzenia.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Piotruś » 2015-10-06, 09:36

Don_Masters napisał(a):zostajemy przy opcji "absurdalnie wysoka temperatura" czyli czujnik do sprawdzenia


Paweł, zanim zaczniesz cokolwiek głębiej "grzebać", proponuję, po długim ((prawdopodobnie całonocnym) postoju, wtedy gdy zauważasz największe dymienie, podłącz ponownie VCDS'a i dwukrotnie zaloguj grupę 007:
- najpierw bez uruchamiania silnika (naturalnie z włączonym zapłonem)
- po logowaniu wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej dwie minuty dając czas świecom żarowym na ostygnięcie
- uruchom silnik (normalnie, tak jak zawsze to robisz) i ponownie zaloguj 007
Wyniki pokaż na Forum <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez itomi » 2015-10-07, 19:38

Don_Masters napisał(a):Witam proszę o analizę logów.
Samochód od jakiegoś czasu silnie kopci na zimnym silniku na szaro.


Witam,
mam taki sam problem co ty kolego z t4 a mianowicie na zimnym silniku tak samo kopci moja t4 2.5 tdi,
u mnie wskazania w logach temperatur są ok. także u ciebie duża temperatura zasysanego powietrza nie będzie raczej wpływała na ten objaw,
aczkolwiek czujnik masz padnięty.
Ja kiedyś walczyłem z tym tematem i nic nie wywalczyłem , jeśli dojdziesz co jest przyczyną tego dymienia chętnie bym się dowiedział!!!
itomi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2015-09-03, 18:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: romek

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Piotruś » 2015-10-08, 06:16

itomi napisał(a): mnie wskazania w logach temperatur są ok. także u ciebie duża temperatura zasysanego powietrza nie będzie raczej

Itomi, a wiesz kiedy dym z diesla jest najbardziej szaro-siwy :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez itomi » 2015-10-08, 14:28

Piotruś napisał(a):
itomi napisał(a): mnie wskazania w logach temperatur są ok. także u ciebie duża temperatura zasysanego powietrza nie będzie raczej

Itomi, a wiesz kiedy dym z diesla jest najbardziej szaro-siwy :?:

Piotruś,
nie do końca rozumiem twoje pytanie ale jeśli znasz odpowiedź na swoje pytanie to podziel się wiedzą.
itomi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2015-09-03, 18:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: romek

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez Piotruś » 2015-10-09, 07:41

W dieslu (zakładając, że silnik jako taki jest całkiem sprawny, a układ wtryskowy pracuje z pełną wydajnością) siwo-szare zadymienie wskazuje na ZBYT UBOGIE dawkowanie paliwa.
Stąd łatwo sobie wyobrazić sytuację, że ECU "widząc" aż tak wysoką temperaturę (w dolocie) nadmiernie obcina dawki paliwa co skutkuje szarymi kopcinami, na co uskarża się Don_Masters. Rozgrzany silnik nie potrzebuje tyle samo paliwa co "zimny", dlatego wraz z rozgrzewaniem niskie dawkowanie zaczyna wystarczać a dymienie zanika.

Właśnie na powyższych przesłankach oparłem swoją TEORETYCZNĄ diagnozę wynikającą z logów przedstawionych przez Don_Masters.
Ponadto usterkę czujnika (lub uszkodzenie instalacji) i tak należy bezwzględnie usunąć, zarówno w kontekście dalszej eksploatacji jak i w kontekście kolejnych poczynań diagnostycznych.

Itomi, to, że Twój silnik też kopci w żadnym razie nie upoważnia do szukania jakichkolwiek analogii do sprawy Don_Masters.
Skoro u Ciebie temperatury są w porządku, to awarii być może trzeba będzie poszukać w zacierających się wtryskach, kiepskiej kondycji pompy wtryskowej czy też przenikaniem oleju silnikowego do cylindrów albo bardziej prozaicznie - w nieprawidłowo wyregulowanym kącie wtrysku.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez itomi » 2015-10-09, 17:34

Piotruś napisał(a):Itomi, to, że Twój silnik też kopci w żadnym razie nie upoważnia do szukania jakichkolwiek analogii do sprawy Don_Masters.Skoro u Ciebie temperatury są w porządku, to awarii być może trzeba będzie poszukać w zacierających się wtryskach, kiepskiej kondycji pompy wtryskowej czy też przenikaniem oleju silnikowego do cylindrów albo bardziej prozaicznie - w nieprawidłowo wyregulowanym kącie wtrysku.


Piotruś,
rozmawiamy o aucie vw t4 2,5 tdi z przebiegiem 270tys.km 2000rok,także zacierające się wtryski lub niedomagania pompy od razu wykluczam dlatego że nie słyszałem i nie spotkałem się w swoim życiu z czymś takim w tych silnikach. Znam ludzi z takimi autami i przebiegami 600 - 800 tys.km bez remontu pompy czy wtrysków, dodam że ciepły silnik jeździ perfekt bez kopcenia ma super przyspieszenie i pali na trasie z lawetą 8-9litrów/100km,być może tak jak napisałeś dostaje się olej do cylindrów ale jeśli tak to tylko jak jest zimny i to niewielkie ilości bo od wymiany do wymiany nie dolewam nic i stan jest w normie.
Rozrząd z paskiem pompy i regulacją kąta wtrysku robił mi kolega który pracował 12lat w serwisie vw także myślę że wszystko jest dobrze , poza tym jeśli kąt jest źle ustawiony to auto ciężko pali jak jest zimne.
Podsumowując przyzwyczaiłem się do porannego "dymka" i w drogę <okok>
itomi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2015-09-03, 18:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: romek

Re: VW T4 2.5 TDI 88KM - Proszę o analizę logów

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-10-09, 20:21

itomi, albo się uczysz i wyciągasz wnioski albo opuszczasz lekcję.

Bez urazy ale zdaj sobie sprawę, że Kolega Piotruś doskonale wie co pisze i DOBRZE Ci radzi.

Pozdrawiam.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Następna strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron