przez samuray » 2016-05-25, 08:01
Odnośnie wyjmowania.
Wyjmuje się górą od lewej strony, trzeba zdjąć przewody powietrza i osłonę paska rozrządu i najlepiej jeszcze silnika.
Problemem są trytki które trzymają przewód elektryczny w dolnej części i od dołu trzeba je przeciąć, z góry nie da rady.
Wyjąłem wiatrak w miarę bezproblemowo, położyłem na ziemi, ostukałem trochę z każdej strony silnik i włączyłem auto i klimę.
Wiatrak zaczął pracować, jednak po kilku sekundach przestał i zaczynał z powrotem. Podejrzewam, że szczotki są na wykończeniu.
Nie bardzo wiem jak rozłożyć silnik, czym najlepiej ścisnąć te metalowe blokady...
... Dodane po jakimś czasie:
okazało się, że szczotki się skończyły.
Szczegóły dla zainteresowanych. Kupiłem 4 szczotki polskiej firmy Promot model K002B w rozmiarze 6x8x18 po 4zł./szt., więc raczej tanio. Dodam, że lepsze byłyby klocki w lekko większym rozmiarze 7x8x18. Niestety problemem było dla mnie zamknięcie i zaklepanie obudowy silnika. Silnik kręci się jak nowy i jest cichy. Z tego co czytałem, to najtańsze nowe wentylatory potrafią być bardzo głośne, ale za to kosztują od 100zł, więc też nie aż tak drogo.