Witam prosze o analize logow

Witam prosze o analize logow

Postprzez Domar3030 » 2016-10-10, 21:45

Witam jak w tytule audiczka jak w opisie ake 180 km auto slabo sie zbiera do 2 tys :( wczesniej wgniatalo w fotel :D:D robilem logi pierszy raz takze prosze o wyrozumialosc ;) z gory dziekuje :)
Statyczne
000 - http://vaglog.pl/log_281370.html
003 - http://vaglog.pl/log_281368.html
004 - http://vaglog.pl/log_281372.html
007 - http://vaglog.pl/log_281369.html
011 - http://vaglog.pl/log_281371.html
013 - http://vaglog.pl/log_281367.html
014 - http://vaglog.pl/log_281374.html
018 - http://vaglog.pl/log_281373.html
Dynamiczne
003 - http://vaglog.pl/log_281375.html
011 - http://vaglog.pl/log_281376.html
Basic settings
000 - http://vaglog.pl/log_281377.html
003 - http://vaglog.pl/log_281378.html
Domar3030
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2016-10-09, 14:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: pawel

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Piotruś » 2016-10-11, 07:06

Po pierwsze korekcje 1 i 3 cylindra są zatrważająco wysokie.
Przy takich wskazaniach bezzwłocznie trzeba ustalić stan wałków i hydrauliki zaworowej, a następnie zweryfikować wtryskiwacze pod względem zgodności z typem silnika jak też kondycji technicznej. Bezkompromisowo i nieodwołalnie.

Domar3030 napisał(a): auto slabo sie zbiera do 2 tys wczesniej wgniatalo w fotel

Ależ to oczywiste bo nie sposób "bezkarnie" korzystać z chipa w nieskończoność a każdy silnik prędzej czy później odmówi współpracy.
Wypierd..l gówno, którym ktoś zaraził ECU (sterownik silnika), przywróć serię i bezwzględnie wykonaj powyższe zalecenia.
Jeżeli nie jest za późno istnieje szansa, że auto zacznie jeździć w miarę normalnie.

Logi są zrobione dosyć dobrze ale niestety mocno niekompletne, co wyklucza postawienie wyczerpującej diagnozy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Domar3030 » 2016-10-11, 19:09

Witaj :) liczylem na odpowiedz wlasnie od Ciebie :) za co bardzo dziekuje :) mozesz mi powiedziec ktore grupy mam jeszcze zrobic albo ktore poprawic zeby moc wiecej sie dowiedziec :)? nie wiedzialem ze jest po chipie :O taka kupilem jakies 4-5 lat temu :) latala bardzo fajnie az nagle cos sie zje... i jedzie jak 1.9td :/ myslalem ze moze przeplywka ale po zmianie na inna bez zmian :( wgl ciezko powiedziec czy ten silnik byl w niej od zawsze bo to rocznik 97 a ake bylo chyba troszke wyzej ale nie wiem :) wiem ze kiedys byla pod automatem gosc ktory robil rozrzad niby sprawdzal walki ale wiadomo jak to jest mowil ze okej ale sam to sprawdze :) na chwile obecna audi umarlo przerwal sie waz od ropki i sie zapowietrzyla w weeken bede odpowietrzal wiec moge zrobic logi jesli bedziesz mial czas je zobaczyc i powiedziec cos wiecej :) ale wieklie dzieki za rozjasnienie tematu moze uda sie ja uratowac :) pozdrawiam Paweł.
Domar3030
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2016-10-09, 14:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: pawel

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Piotruś » 2016-10-12, 09:23

Domar3030 napisał(a):Witaj liczylem na odpowiedz wlasnie od Ciebie za co bardzo dziekuje

Drobiazg. Zrobiłem to z przyjemnością :] .
Domar3030 napisał(a):mozesz mi powiedziec ktore grupy mam jeszcze zrobic albo ktore poprawic zeby moc wiecej sie dowiedziec ?

Statycznie przydałby się 001, z dynamicznych najważniejszy jest 008 ale 010 nie pogardziłbym.
Poza tym w nagłówku tego działu masz naprawdę dobrze zredagowany poradnik jak logować, więc do dzieła :-D ... .
Domar3030 napisał(a):nie wiedzialem ze jest po chipie :O taka kupilem jakies 4-5 lat temu latala bardzo fajnie az nagle cos sie zje... i jedzie jak 1.9td myslalem ze moze przeplywka ale po zmianie na inna bez zmian wgl ciezko powiedziec czy ten silnik byl w niej od zawsze bo to rocznik 97 a ake bylo chyba troszke wyzej ale nie wiem wiem ze kiedys byla pod automatem

Skomplikowana historia niekoniecznie musi utrudniać diagnostykę. Jednak żeby dojść do ładu cenna byłaby pewność, że wtryskiwacze są dopasowane do pomy VP44 i zarządza nimi prawidłowo dopasowane oprogramowanie w ECU.
Domar3030 napisał(a):gosc ktory robil rozrzad niby sprawdzal walki ale wiadomo jak to jest mowil ze okej ale sam to sprawdze

Układ rozrządu (wałki/hydraulika) musi być już mocno nie teges żeby znajdowało to odzwierciedlenie w logach. Bardziej i częściej podejrzanym jest układ wtryskowy, co w Twoim przypadku tym bardziej jest możliwe. Ale tego przez neta się nie ustali ... .
Domar3030 napisał(a):moge zrobic logi jesli bedziesz mial czas je zobaczyc i powiedziec cos wiecej ale wieklie dzieki za rozjasnienie tematu moze uda sie ja uratowac

Sukces leży w Twoich rękach. Zależy od determinacji i niestety grubości portfela, a także "sensowności ekonomicznej".
Bezwzględnie warto się nad problem pochylić i gruntownie określić zakres potrzebnych napraw, a potem wybrać najkrótszą drogę do celu ;-) .
Powodzenia :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Domar3030 » 2016-10-30, 14:10

witaj dawno mnie nie bylo praca :( ale teraz mialem chwile to zrobilem reszte logow jesli masz chwilke zobacz :)
statyczny
001 http://vaglog.pl/log-001_srlg9.html
bs
004 http://vaglog.pl/log-004_G9xrKm.html
011 http://vaglog.pl/log-011_mLj80.html
dynamiczne
001 http://vaglog.pl/log-001_1ia6K06.html
004 http://vaglog.pl/log-004_xAGiB3.html
008 http://vaglog.pl/log-008_V5gVi.html
010 http://vaglog.pl/log-010_p22jnp.html

zaraz wrzuce jeszcze fotke walka wyglada chyba okej ale ciezko mi powiedziec nowych nie widzialem :(
Domar3030
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2016-10-09, 14:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: pawel

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Domar3030 » 2016-10-30, 14:28

Domar3030
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2016-10-09, 14:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: pawel

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Piotruś » 2016-10-31, 08:06

Paweł,

Dla mnie sytuacja nie jest na tyle wyrazista bym potrafił z całkowitym przekonaniem wskazać powód słabnącej dynamiki Twojego auta.
Jednocześnie łatwo zauważyć, że do silnika trafia zbyt mało powietrza, co dosyć wyraźnie skutkuje widoczną (w 008) redukcją dawki paliwa.
Ponieważ moc bierze się właśnie z paliwa nie jest dziwne, że w okazanym stanie rzeczy brakuje dawnego wigoru.

Od razu zaznaczę, ze za słaby pomiar masy powietrza NIE obwiniałbym przepływomierza ponieważ widać, że tam gdzie doładowanie pikuje wskazania MAF od razu też są zadowalające.

Jeżeli więc założymy, że filtr powietrza jest czysty a do kanału przed filtrem nie zassało szmaty (a miewałem już i takie sytuacje :-D ), to zasadniczo jedynym podejrzanym zostaje turbina i/lub kompletnie zawalone nagarem kanały "metalowej" rury łączącej kolektory ssące.
Ale tradycyjnie od razu zaznaczam, że są to JEDYNIE wnioski (i spekulacje...) wyciągnięte z analizy logów, a niestety nie z osobistej oceny w realu i dlatego możliwość mojej pomyłki jest ogromna.

Ponieważ w nastawach podstawowych (BS) 011 widać, że zakres pracy zmiennej geometrii jest zadowalający prawdopodobnie możemy odrzucić podejrzenia w stronę zaworka N75 chociaż kontrolnie na pewno warto ustalić czy wężyki podciśnienia sterującego pracą turbiny (i to na wszystkich odcinkach od vacuum pompy poczynając) aby na pewno nie są zgremniałe bądź dziurawe.

Chip wydaje się w miarę delikatny i prawdopodobnie nie jest dziełem jakiegoś tempego wuja.
ECU w pełni prawidłowo reaguje na okrojoną masę powietrza i co bardzo ważne dobrze zachowuje funkcjonalność EGR'a.
Dlatego na razie dajmy mu spokój, przynajmniej do czasu przywrócenia pełnej sprawności osprzętu silnika.

Na tą chwilę najmniej nakładową czynnością będzie ustalenie i ewentualne pozbycie się mazi z układu dolotowego (szczególnie kolektory i łącząca je rura poczynając od klapy gaszącej).
Nie da się (teoretycznie) wykluczyć, czy nie zapchał się katalizator, co też wymagałoby starannego sprawdzenia zanim zaczniesz wydawać kasę na ewentualną regenerację turbiny.

W sprawie fotek wałków doceniam Twoje starania w przedstawieniu jak najwięcej materiałów do oceny ale żeby miało to sens musiałbyś bardzo starannie obfocić każdy wznios krzywki z osobna (czyli 24 szt.), a i tak doświadczenie uczy, że taka ocena może być błędna.
To co pokazałeś zależnie "od kąta patrzenia" można uznać za stan bardzo dobry albo wręcz odwrotnie ... .

I to chyba tyle. W razie niejasności pytaj dalej. Piłka w grze, aktualnie po Twojej stronie :-P ... . Powodzenia :!:

PS:
Pawle, "poza konkursem", w profilu miałeś podać rocznik auta a nie jak się domyślam, własnej metryki :lol: ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Domar3030 » 2016-10-31, 19:35

Witaj bardzo dziekuje za odpowiedz oczywiscie zrobie to co napisales :) zapomnialem jeszcze dodac ze gdy przyspieszam i puszcze gaz slychac taki gwizd jakby blow-off :):) ale to nie jest dziura w dolocie slychac to tylko jak puszczam gaz :) nie mam pojecia dlaczego moze turbina sie zatrzymuje :( haha no faktycznie ten rocznik to moj a nie auta :P:P
Domar3030
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2016-10-09, 14:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: pawel

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Piotruś » 2016-11-02, 07:37

Domar3030 napisał(a):ale to nie jest dziura w dolocie slychac to tylko jak puszczam gaz

W tej sytuacji gorąco namawiałbym Cię jednak żebyś BARDZO STARANNIE PRZEJRZAŁ cały układ "doładowania", koniecznie począwszy od króciutkiego odcinka gumowego łączącego turbinę z rurą metalową "biegnącą" wzdłuż prawej głowicy :!:
Jeżeli osiągniesz absolutne 100,1% pewności, że dolot jest szczelny, wtedy dźwięk "blowoffa" możesz ostrożnie przypisać turbinie (to się zdarza).
Diagnozę potwierdzisz (lub przynajmniej uprawdopodobnisz) po odpięciu górnej pokrywy filtra powietrza. "Blowoff" będzie wtedy bardzo wyraźnie dochodził właśnie stamtąd.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Domar3030 » 2016-11-09, 11:50

Witaj dziekuje za pomoc mam jeszcze pytanie czy moge miec zapieczona heometrie turbiny? Audi jezdzi kobieta i raczej nie wstawia jej :) dlugi weekend blisko moze bym sprawdzil to tylko nie wiem czy jest sens :( mozna to wyczytac z logow? Bardzo bede wdzieczny za pomoc pozdrawiam :)

ps. nie wiem czy wnosi to cos do tematu ale napisze audiczk wgl nie kopci nawet przy ostrym przyspieszaniu a praktycznie wszystkie ktore widzialem troszke chmurke puszczaly :) aaa i co z tymi wtryskami ? mowiles ze dwa podlewaja troche moge uzyc czegos do czyszczenia wtryskow ?? jutro jade do domu takze bede mial troche czasu dla niej :):) z gory bardzo Ci dziekuje i pozdrawiam :)
Domar3030
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2016-10-09, 14:39
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: pawel

Re: Witam prosze o analize logow

Postprzez Piotruś » 2016-11-12, 07:04

Domar3030 napisał(a):czy moge miec zapieczona heometrie turbiny? Audi jezdzi kobieta i raczej nie wstawia jej dlugi weekend blisko moze bym sprawdzil to tylko nie wiem czy jest sens mozna to wyczytac z logow?

Na 1000 przypadków czyszczenie turbiny w AKE (i innych 2.5 TDi) - 999 nie przynosi zauważalnego efektu.
Zamiast babrać się (najprawdopodobniej bezsensownie) po prostu weź furę na autostradę i "przeleć się" jakąś godzinkę z butem w podłodze. Wtedy zobaczysz czy jest jakakolwiek poprawa. '
Co do logów da się wyczytać gdy geometria już całkiem niedomaga. W lżejszych przypadkach obraz parametrów wygląda tak jak w tym przypadku - prawidłowo (log 011 w nastawach BS). Ale to może być i często bywa mylące. Zresztą czytaj dokładniej moje posty, bo ja ten temat już Ci powyżej wyjaśniłem tymi słowami :
Ponieważ w nastawach podstawowych (BS) 011 widać, że zakres pracy zmiennej geometrii jest zadowalający prawdopodobnie możemy odrzucić podejrzenia w stronę zaworka N75 chociaż kontrolnie na pewno warto ustalić czy wężyki podciśnienia sterującego pracą turbiny (i to na wszystkich odcinkach od vacuum pompy poczynając) aby na pewno nie są zgremniałe bądź dziurawe.

Domar3030 napisał(a):aaa i co z tymi wtryskami ? mowiles ze dwa podlewaja troche moge uzyc czegos do czyszczenia wtryskow

Nie mówiłem, że "trochę podlewają" tylko napisałem, że:
korekcje 1 i 3 cylindra są zatrważająco wysokie.

co jednak może wynikać z wielu różnych powodów NIEKONIECZNIE związanych z wtryskiwaczami ... .
Oczywiście stoją w pierwszym rzędzie najbardziej podejrzanych. Mogą zalewać, mogą być nieprawidłowo dobrane, a być może istnieje inne uszkodzenie w silniku.
Wlewając (najlepiej przed ewentualnym przegonieniem turbiny na autostradzie) porządnego "czyścika" niczego nie uszkodzisz a cośtam pomóc zawsze możesz, ale na żadne wielkie cuda bym w tej kwestii nie liczył. Jakiś problem jest, ponieważ z tak wysokimi korekcjami jeździć ABSOLUTNIE nie powinieneś.
Zagrożony jest nie tylko silnik ale też między innymi koło dwumasowe i wiele innych podzespołów :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość