Paweł,
Dla mnie sytuacja nie jest na tyle wyrazista bym potrafił z całkowitym przekonaniem wskazać powód słabnącej dynamiki Twojego auta.
Jednocześnie łatwo zauważyć, że do silnika trafia zbyt mało powietrza, co dosyć wyraźnie skutkuje widoczną (w 008) redukcją dawki paliwa.
Ponieważ moc bierze się właśnie z paliwa nie jest dziwne, że w okazanym stanie rzeczy brakuje dawnego wigoru.
Od razu zaznaczę, ze za słaby pomiar masy powietrza
NIE obwiniałbym przepływomierza ponieważ widać, że tam gdzie doładowanie pikuje wskazania MAF od razu też są zadowalające.
Jeżeli więc założymy, że filtr powietrza jest czysty a do kanału przed filtrem nie zassało szmaty (a miewałem już i takie sytuacje
), to zasadniczo jedynym podejrzanym zostaje turbina i/lub kompletnie zawalone nagarem kanały "metalowej" rury łączącej kolektory ssące.
Ale tradycyjnie od razu zaznaczam, że są to JEDYNIE wnioski (i spekulacje...) wyciągnięte z analizy logów, a niestety nie z osobistej oceny w realu i dlatego możliwość mojej pomyłki jest ogromna.
Ponieważ w nastawach podstawowych (BS) 011 widać, że zakres pracy zmiennej geometrii jest zadowalający prawdopodobnie możemy odrzucić podejrzenia w stronę zaworka N75 chociaż kontrolnie na pewno
warto ustalić czy wężyki podciśnienia sterującego pracą turbiny (i to na wszystkich odcinkach od vacuum pompy poczynając)
aby na pewno nie są zgremniałe bądź dziurawe.
Chip wydaje się w miarę delikatny i prawdopodobnie nie jest dziełem jakiegoś tempego wuja.
ECU w pełni prawidłowo reaguje na okrojoną masę powietrza i co bardzo ważne dobrze zachowuje funkcjonalność EGR'a.
Dlatego na razie dajmy mu spokój, przynajmniej do czasu przywrócenia pełnej sprawności osprzętu silnika.
Na tą chwilę najmniej nakładową czynnością będzie ustalenie i ewentualne pozbycie się mazi z układu dolotowego (szczególnie kolektory i łącząca je rura poczynając od klapy gaszącej).
Nie da się (teoretycznie) wykluczyć, czy nie zapchał się katalizator, co też wymagałoby starannego sprawdzenia zanim zaczniesz wydawać kasę na e
wentualną regenerację turbiny.
W sprawie fotek wałków doceniam Twoje starania w przedstawieniu jak najwięcej materiałów do oceny ale żeby miało to sens musiałbyś bardzo starannie obfocić każdy wznios krzywki z osobna (czyli 24 szt.), a i tak doświadczenie uczy, że taka ocena może być błędna.
To co pokazałeś zależnie "od kąta patrzenia" można uznać za stan bardzo dobry albo wręcz odwrotnie ... .
I to chyba tyle. W razie niejasności pytaj dalej. Piłka w grze, aktualnie po Twojej stronie
... . Powodzenia
PS:
Pawle, "poza konkursem", w profilu miałeś podać rocznik auta a nie jak się domyślam, własnej metryki
... .