BDG Jakie wtryskiwacze ?

BDG Jakie wtryskiwacze ?

Postprzez slawinio82 » 2013-10-14, 15:03

Panowie mam pytanie.


Do silnika BDG jakie mają być oznaczenia wtryskiwaczy.

Ktoś też tu pisał ze przełożył osprzęt od AFB do BDG i to wszystko ładnie śmiga. można coś więcej info na ten temat?


pzdr
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Re: BDG Jakie wtryskiwacze ?

Postprzez krysti » 2013-10-17, 20:46

slawinio82 napisał(a):Panowie mam pytanie.


Do silnika BDG jakie mają być oznaczenia wtryskiwaczy.

Ktoś też tu pisał ze przełożył osprzęt od AFB do BDG i to wszystko ładnie śmiga. można coś więcej info na ten temat?


pzdr

Lepiej pakuj takie jakie mają iść do bdg
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Postprzez slawinio82 » 2013-10-18, 15:05

no właśnie tylko jakie??? macie jakieś numery?
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez pawel510 » 2013-10-19, 23:16

nr. sterujacy 0432133792, 902 202
reszta 059130201F, nr bosch 0432133795
silnik BCZ, tez nowy typ 163ps
pawel510
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-09-16, 08:59
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Piotruś » 2013-10-20, 06:41

pawel510 napisał(a):nr. sterujacy 0432133792, 902 202
reszta 059130201F, nr bosch 0432133795
silnik BCZ, tez nowy typ 163ps


Troszkę się pomyliłeś ;-) . Silnik BCZ spełnia normę spalin EU3 i D4, zaś silnik BDG spełnia normę EU4, dlatego potrzebuje innych wtrysków, o następujących oznaczeniach :
1. Wtrysk "sterujący" 1 szt : 059130202G
2. Wtryski pozostałe, 5 sztuk: 059130201G
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pawel510 » 2013-10-20, 12:26

Piotruś napisał(a):
pawel510 napisał(a):nr. sterujacy 0432133792, 902 202
reszta 059130201F, nr bosch 0432133795
silnik BCZ, tez nowy typ 163ps


Troszkę się pomyliłeś ;-) . Silnik BCZ spełnia normę spalin EU3 i D4, zaś silnik BDG spełnia normę EU4, dlatego potrzebuje innych wtrysków, o następujących oznaczeniach :
1. Wtrysk "sterujący" 1 szt : 059130202G
2. Wtryski pozostałe, 5 sztuk: 059130201G


ale gapa ze mnie <uoee>
Piotrus jak zawsze perfekcyjny w szczegolach :-D
SLawinio oczywiscie Piotrus jak zawsze ma racje <lol>
pawel510
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2013-09-16, 08:59
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Przemcio » 2013-10-20, 15:09

Ta norma E4 to pewnie DPFem wyciągnięta a bez filtra dalej bedzie E3,
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2013-10-20, 16:19

Przemcio napisał(a):Ta norma E4 to pewnie DPFem wyciągnięta a bez filtra dalej bedzie E3,


100% nonsens :-x .
Po pierwsze Przemcio, w modelu C5 nie było DPFów, o czym zapewne wiesz ... .
"Pomijając" fakt, że nawet w modelach C6 wypełnienie warunków EU4 też nie wymaga DPF ...

Po drugie norma EU4 w silnikach BDG i BDH została osiągnięta poprzez:

1. Zmianę oprogramowania sterownika ECU
2. Zmianom w oprogramowaniu sterownika pompy VP44
3. Znacznemu przyśpieszonej komunikacji pomiędzy wwym. sterami.

i co najważniejsze:

4. Istotnym zmianom w kształtowaniu poszczególnych faz wtrysku ze strony VP44
5. Istotnym zmianom w rozpylaczach DSLA (inne ciśnienia otwarcia I i II, inna dawka paliwa na wtrysk i tak dalej).

Zważywszy szczególnie na pkt. 4 i pkt.5 jakiekolwiek "zastępowanie" wtryskiwaczy przeznaczonych dla silników z normą EU4 wtryskiwaczami dla EU3+D4 nie jest możliwe, a ograniczenie działa w obie strony (wtryski EU4 nie pracują prawidłowo w jednostkach EU3 i niższych).

Reasumując jakiekolwiek druciarstwo i bagatelizowanie istotnych różnic technicznych w przypadku nadzwyczajnie precyzyjnych układów wtryskowych nie wchodzi w grę.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Lechu » 2013-10-20, 17:36

Czyli nie można przekładać pompy z wtryskami od innych np. AKE, bez ECU ?
Nie patrząc już na to czy ma 163 KM czy 180.
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Przemcio » 2013-10-20, 19:57

Piotruś, Dzięki za roświetlenie mi całej sytuacji normalnie wracam do C5 do słynnego 2,5 tdi :mrgreen: Generalnie chodzi mi o DPF a w sumie jego brak z zieloną nalepką E4 :lol: są te motory w Allroad'ach? roczniki zapewne RM 2004 ??

Tak se posmamuje i powiem szczerze że C6 jest fajne, fajnie jeżdzi (3,0 tdi) ma pare bajerów światełek itd ale jak ostatnio jeżdziłem swoim starym AKE z przebiegiem 410tyś km to gdyby nie uszy to usmiech miałbym dookoła głowy miejsce za kierownicą jest jakieś lepsze niż C6 tyle pieniedzy a jakoś słaba vs. C5 :-| dobra sorry za spam :)
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez slawinio82 » 2013-10-20, 20:57

dziękuje za odpowiedz, wszystko już wiem o numerach. a druga częsć pytania


Ktoś też tu pisał ze przełożył osprzęt od AFB do BDG i to wszystko ładnie śmiga. można coś więcej info na ten temat?

To tak z ciekawosći.

pzdr
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez oli80 » 2013-10-21, 15:14

slawinio82, Czuje sie wywolany do tablicy :-D ,Orginalnie w moim aucie siedzial silnik AFB ktory sprawny z nową chydrauliką zaworową i idealnymi walkami został przezemnie sprzedany za 3000zł z montażem ;-) na jego miejsce powendrował słupek silnika BDG a osprzęt został z AFB (pompa ,wtryski,alternator,kompresor klimy itd).Podsumowujac,kultura pracy silnika na B o wiele wyższa,przy obr ok 1800 można pomylic go z bęzyniakiem :-P od roku śmiga na czipie 190 hp/460nm i nic mu nie ma oprucz tego że pompa wtryskowa powoli wybiera sie na remont :evil:
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez slawinio82 » 2013-10-21, 15:39

i o to mi chodziło. dziękuje kolego Oli80 za wyczerpujacą informacje.

460 niutków to pewnie łeb musi urywać...???

pzdr
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Postprzez oli80 » 2013-10-21, 16:18

Już mi mało :-P
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez Mirooo » 2013-10-21, 22:03

to do ilu teraz pompuje turbo ?
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości