Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez mwx » 2015-10-08, 21:00

uploadfromtaptalk1444334413606.jpg


Wymieniałem ostatnio zbiorniczek wyrównawczy.
Zauważyłem, że po ostrzejszej szarży dolny wąż jest mokry, a poniżej są ślady różowego wycieku.

Wąż założyłem tak, że "wskoczył" w swoje stare miejsce. Próbowałem nim trochę pokręcić ale wciąż pluje na łączebiu.Wyciek jest malutki, liczyłem że jakoś to się ułoży, ale chyba nie chce. Ubytek nie jest zauważalny, no ale przecież nie mogę tego tak zostawić.

Jest na to jakiś myk? Może trzeba ten wąż jakos od srodka przeczyścić? Jakieś uszczelniacze? A może trochę jeszcze poczekać? (Minął tydzień od wymiany)

Przyznam się że zalałem swojego nowego V6 TDi roztworem G13 z ASO, zamiast G12. Skusiła mnie specyfikacja G13, która sugerowałaby większą niż w różnych odmianach G12 zawartość składników smarujących i antykorozyjnych - czy to możliwe że mój wąż nie lubi z jakiegoś powodu G13?


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-10-08, 21:10

Heyah .

Ja, pierwsze co, to zmieniłbym ten cybant (z zaciskanego na skręcany) . Dokręcić z wyczuciem i powinno być szczelne <okok> .

<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez bendzji » 2015-10-09, 06:37

Dokładnie - miałem ten sam problem , te cybanciki musiałem wymienić na skręcane.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez RomanS » 2015-10-09, 10:53

mwx napisał(a):Przyznam się że zalałem swojego nowego V6 TDi roztworem G13 z ASO, zamiast G12. Skusiła mnie specyfikacja G13, która sugerowałaby większą niż w różnych odmianach G12 zawartość składników smarujących i antykorozyjnych - czy to możliwe że mój wąż nie lubi z jakiegoś powodu G13?


O to akurat nie masz się co martwic. W ASO już od dawna nastąpiła ewaluacja z G12 najpierw na G12+ a potem na G13. G12 już tam nie kupisz. Wszystko zamienne i mieszalne.

Co do wycieku to jeśli masz ori zbiorniczek to chyba faktycznie opaska sprężysta uległa jakiemuś osłabieniu ?
Ja po niedawnej wymianie zbiorniczka założyłem ją dokładnie w odciśnięte wcześniej na wężu położenie i trzyma idealnie.
Jeśli nie zwracałeś na to uwagi to może spróbuj właśnie, żeby ją ustawić na wężu tak jak była poprzednio? Wąż ma już swoje lata i guma nie jest tak sprężysta jak nowa, spróbować możesz, nic nie kosztuje. Zakładam, że w wężu nie ma jakichś osadów, złogów itp. bo to też sprzyja nieszczelnościom. Jeśli nie wsadziłeś do niego palucha i nie sprawdzałeś to teraz już byś musiał wyssać płyn ze zbiorniczka aby to uczynić. Też niby nie problem bo raptem kilka minut roboty :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez mwx » 2015-10-09, 12:04

Zbiorniczek z ASO.
Właśnie nie mogę zlokalizować "odcisku" po opasce :/
Chyba będę musiał znowu odessać płyn i tam podziałać.
Przy okazji może wymienię tę opaskę - mają to jeszcze w ASO?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez Piotruś » 2015-10-09, 12:22

Mwx, uważam, że wymiana opaski nic ale to kompletnie nic Ci nie da.
Jest dokładnie jak napisał Roman - albo wyciek uszczelni się po założeniu opaski idealnie na starych śladach, albo będziesz zmuszony wymienić wąż (a nie opaskę).
Oczywiście doraźnie możesz jeszcze ratować się opaskami "na śrubkę" ale to syzyfowa robota jeśli wąż uległ już trwałemu zniekształceniu od temperatury i wpływu otaczającej go "chemii".

Koniecznie odszukaj te stare ślady. Jest naprawdę duża szansa że pomoże.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez mwx » 2015-10-09, 14:50

Na prawdę przyglądałem się starannie i nie widzę śladów :/ A jakby ten wąż skrócić o 5-10mm?
Nie lubię takiej fuszery odwalać, ale zupełnie nie mam w aktualnych temperaturach ochoty na spuszczanie płynu z całego układu i wymianę tego wężyka :cry:
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez Piotruś » 2015-10-09, 15:13

Żeby miało sens musiałbyś uwalić dokładnie tyle ile wchodzi na króciec zbiorniczka, ale wątpię (choć nie pamiętam) czy masz tam aż tyle rezerwy.
Mwx, myk sprowadza się do tego, że ideą tego badźiewnego patentu jest kołnierz na króćcu zbiorniczka i to on pełni rolę zasadniczego "uszczelniacza". Opaska sprężynująca (zaciskowa jak i każda inna również) pełni jedynie rolę pomocniczą (coś jakby stabilizującą połączenie).
Dlatego jeśli nie uda Ci się dopasować węża i opaski idealnie na starych śladach, albo nawet i dopasujesz ale i tak będzie nieszczelne, to żadną opaską tego nie ściśniesz. Zostaje wymiana (lub skrócenie o ile możliwe) węża.

W razie czego innym (gdybyś rzeczywiście musiał upitolić nie dający się doszczelnić wąż) awaryjnym rozwiązaniem byłoby skombinowanie wystarczająco długiego odcinka węża o identycznej średnicy i dosztukowanie go do fabrycznej długości przy pomocy (dostępnych w handlu na taką okoliczność), specjalnych króćców ułatwiających takie awaryjne połączenia (chyba FEBI'k to robi).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez bendzji » 2015-10-09, 16:26

Zakręć opaską na śrubę i spokój ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wyciek z węża pod zbiorniczkiem :(

Postprzez mwx » 2015-10-09, 19:15

Ten wąż na szczęście jest dość krótki, więc jeśli już nic nie pomoże to kupię nowy.

Właśnie datego, że połączenie uszczelnia się na kołnierzu wymyśliłem, że nasunięcie węża te 5mm głębiej tak aby kolnierz dotarł w nieodciśnięte wcześniej w wężu miejsce, mogłoby pomóc.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość