Nie tylko , wygłuszenie kompletne całkowicie izoluje odgłosy z zewnątrz i również bardzo poprawia jakość dźwięków właśnie przez wyeliminowanie drgań blachy , plastików , kabli itp. itd.
Żeby kompletnie wygłuszyć drzwi potrzebne są 2-3 rodzaje mat wygłuszających , wewnątrz drzwi , na zewnątrz drzwi oraz na wewnątrz tapicerki.
Żeby wszystko miało ręcę i nogi , to najpiepiej trzeba by było wygłuszyć również bagażnik i grodź silnika , bo z tych miejsc wydobywa się najwięcej "głośności" z zewnątrz.
Wiadomo , że takie zabiegi niestety nie są tanie , bo wygłuszenie kompletne samych drzwi w warsztacie to koszt ok. 1000-1500zł za 4 drzwi , a w przypadku wygłuszania samemu to ok. 500-700zł.
Jeśli chcemy do tego wygłuszyć resztę to już się robi sumka niezła.
W przypadku "kiepskich" aut , z marnym wygłuszeniem , KAŻDE maty poprawią przede wszystkim wytłumienie środka od zewnętrznych odgłosów , a to już naprawdę dużo , bo z pewnością więcej niż 50% sukcesu.
W przypadku dobrze wytłumionych aut jak np. Audi A6 , to ja to bym się nastawiał na tłumienie drgań , czyli uzyskanie "soczystości" dźwięku.
Można o tym peplać i peplać , ja oczywiście w większości z teorii i malutkiej praktyki , bo niestety kiepsko z funduszami , więc nie mogę tego sprawdzić w 100% odsłuchowo ale w większości potwierdzają takie zabiegi osoby obeznane dobrze w temacie