Wymiana amortyzatorów przód A6 C5

Wymiana amortyzatorów przód A6 C5

Postprzez alukard87 » 2013-06-08, 12:21

Witam
jesli sami zdecydujemy się na wymiane amortyzatorów , sprężyn .... :mrgreen:
zacznijmy od śruby która zawsze stwarza najwięcej problemów przy wielowahaczowym zawieszeniu ( jeśli ta śruba nie "wyjdzie" dalsza praca traci jakikolwiek sensu )

Obrazek

ok udało się otwieramy kolejne <piwo>

teraz czas na śrubę trzymającą amortyzator

Obrazek

teraz przydało by sie zacisnąć trochę sprężyny aby nam nie wystrzelił amorek przy wybijaniu śruby w dolnym wahaczu i dało się łątwiej wyciągnąć mcpersona

za pomocą jakiejś śrub,wybijaka itp.. wybijamy
Obrazek

otwieramy maske jak wczesniej tego nie zrobilismy :) i odkręcamy te śruby

Obrazek

wyciągamy całego mcpersona i kolejne <piwo>
Obrazek

odkrecamy
Obrazek

teraz za pomocą ściągaczy do sprężyn
lub ''prasy hydraulicznej <rotfl> ''
Obrazek
[nie pytajcie co mnie nakłoniło do zbudowania tej rakiety <rotfl>]

sciskamy sprężynę odkęcamy tą śrubę [tylko w tym momencie gdy sprężyna będzie tak 'ściśnięta'' aż wystąpi luz

Obrazek

składamy w odwrotnej kolejności na nowych śrubach, wszystko łądnie nasmarowane smarem miedzianym


by alukard <piwo>





a tutaj porada kolegi pawelk600 jak to zrobić bez demontazu wahaczy górnych

pawelk600 napisał(a):Dobra robota Aluś <ok>

Powiem szczerze że jak zobaczyłem to koromysło do ściskania sprzężyn to mało z krzeszła nie spadłem :shock: :shock: <rotfl> i powiem że jestem pełen podziwu <ok> , szacun z inwenjcę twórczą <ok> ;-)

Ja preferuję bardziej tradycyjne przyrządy ;-) :
[url=http://images43.fotosik.pl/293/c9dd97166b61e96bm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images41.fotosik.pl/288/1ca556e05839626am.jpg]Obrazek[/URL]

Odnośnie wymontowania amortyzatorów przednich bez demontażu górnych wahaczy żadnej ameryki nie odkryje, bo na forum już o tym ktoś pisał.

Jeśli okryta złą sławą śruba mocująca górne wahacze do zwrotnicy jest tak zapieczona, że jedynym ratunkiem jest grzanie palnikiem, a nie mamy palnika lub bardzo nie chcemy go używać w trosce o sworznie górnych wahaczy (chociaż mi się nie zdarzyło żeby je uszkodzić przez grzanie zwrotnicy) można odkręcić amortyzator od górnego wspornika robiąc sobie dostęp do śrub przez wyjęcie zaślepek znajdujących między ścianą grodziową a podszybiem:

[url=http://images43.fotosik.pl/293/924bb87be618abaam.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images50.fotosik.pl/293/801e3f511a136d70m.jpg]Obrazek[/URL]

Fakt faktem ja nie stosuję tej metody i uważam to za ostateczność gdyż myślę że te zaślepki nie są przeznaczone do wyciągania i wkładania od tak sobie,gdyż są pomalowane razem z nadwoziem a nawet częściowo zaklejone masą uczczelniającą łaczenia blach nadwozia:

[url=http://images37.fotosik.pl/288/765cd7eb676fbce1m.jpg]Obrazek[/URL]

A z lewej strony podejście kluczem nasadowym mocno utrudniają metalowe przewody hamulcowe.

Pozdrawiam
alukard87
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2013-05-31, 11:17
Lokalizacja: Rajcza
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004,12
Imię: Mateusz

Postprzez krzysztofput » 2013-06-08, 17:42

podłącze się pod temat
Audi A6C6 Demontaż kolumny Mc Phersona
demontaz-kolumny-mcpherson-you-tube-t56.html


“ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność u kierowcy ”
krzysztofput
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 217
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:27
Lokalizacja: Southend-on-Sea. UK
Model: VW Golf
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.6 FSI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Bogus³aw

Postprzez RomanS » 2013-06-08, 20:45

Jak juz na poważnie to ma być, to prosze usuńcie słowo "mcpherson" z całego tematu !!!

W A6C5 jest układ wielowahaczowy !!! Mcpherson to całkiem inna konstrukcja, mozna obejrzeć np w golfie 2,3,4, Octavii i wielu innych !!!

Po zmianach prosze o usunięcie mojego posta oczywiście :mrgreen:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Wymiana amortyzatorów przód A6 C5

Postprzez FAUSTYN » 2016-05-13, 07:58

Witam

Daje linka do pobrania, z instrukcję jak wymienić naprawić zawieszanie w Allroad a6 c5
https://megawrzuta.pl/download/93308f32 ... 67e39.html

hasło ALLROAD

Mam nadzieje żę komuś się przyda ja długo tego szukałem

Pozdrawiam
FAUSTYN
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-05-10, 08:01
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Faustyn

Re: Wymiana amortyzatorów przód A6 C5

Postprzez Kortes » 2020-10-01, 11:33

Szkoda , że obrazki nie działają
Kortes
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-09-03, 10:39
Model: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2008

Re: Wymiana amortyzatorów przód A6 C5

Postprzez Amatorek93 » 2021-12-18, 13:56

Łapcie filmik z wymiany
https://youtu.be/MOLGCs_fPKI
Amatorek93
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2021-12-18, 13:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AHU 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość