Witam. .
Na początku należy zdemontować górny kolektor ssący wraz z przepustnicą. W tym celu trzeba odkręcić śruby zaznaczone strzałkami(śruby oznaczone czerwonymi strzałkami są dłuższe od śrub zaznaczonych strzałkami zielonymi NIE POMYLIĆ PRZY MONTAŻU!!), a także bolce osadcze górnej osłony silnika, które mocują plastik z wiązkę elektryczną do kolektorów (patrz czerwone kółka) u w miarę możliwości unieść wiązkę do góry.
Następnie poluzować rurę przy przepustnicy, i odpiąć wtyczkę. Dla bezpieczeństwa można zatkać czystą szmatą rurę!!!
Teraz mamy górny kolektor wymontowany.
Dalej odkręcamy rurkę paliwową łączącą obie szyny paliwowe, oraz rurkę zasilającą szyny.
Po wymontowaniu rurek, należy zabezpieczyć króćce gwintowane na szynach i pompie, plastikowymi lub gumowymi korkami, aby kurz nie dostał się do układu paliwowego.
Teraz odkręcamy silniczki od kolektorów i odpinamy cięgna klap wirowych, odpinamy wtyczki i wyciągamy silniczki.
Teraz musimy (niestety) wymontować zawór EGR.
Dalej odkręcamy śruby mocujące kolektory i najlepiej przy użyciu magnesu teleskopowego wyciągamy śruby.
Dalej przy prawym kolektorze trzeba odgiąć wspornik rurki ukł. chłodzenia.
Natomiast przy lewym kolektorze rurkę wraz z wspornikiem trzeba delikatnie odciągnąć w stronę prawego kolektora.
Teraz już możemy próbować wyciągać kolektory, będzie trochę przeszkadzać instalacja elektryczna ale po malej gimnastyce powinny wyjść.
Teraz trzeba odkręcić tłumik szumów ssania(czerwone strzałki) aby odkręcić śrubę wspornika (zielona strzałka) gdyż ten wspornik(niebieska strzałka) jest już zamontowany w nowym kolektorze,
a ze względu na to że śruby mocujące silniczek mają "plomby" odkręcenie tych śrub skutkuje utratą gwarancji, co pociąga za sobą konieczność montażu nowego kolektora razem z silniczkiem, co wcale nie ułatwia sprawy więc ja powypinałem wtyczki ze świec żarowych aby ułatwić sobie włożenie nowych kolektorów.
Oczywiście przed zamontowaniem kolektorów trzeba oczyścić powierzchnie przylegania kolektorów z głowicami.
Teraz trzeba wszystko poskładać w odwrotnej kolejności, trochę utrudnione jest włożenie śrub mocujących kolektory (tych pod silniczkiem)bo silniczek zasłania otwory ale z pomocą magnesu teleskopowego wejdą bez problemu.
Warto też zaopatrzyć się w nowe uszczelki do EGR (059 131 120 i 059 131 797G) i do górnego kolektora (059 145 215A i 059 145 723).