Witam. W niedługim czasie będę wymieniał olej w tiptronicu. Olej jaki będę lał to ZF lifeguard 8. Dla upewnienia się jaki olej siedzi w skrzyni spuściłem 100ml oleju i moja narzeczona powiedziała że jest zielony
. Dla jeszcze większego upewnienia się kupiłem w ASO litr oleju orygnalnego i litr oleju ZF oba maja taki sam kolor, butelki są wykonane z takiego samego materiału różnią się tylko kolorem i etykietami. ( Pewnie wszystko jest lane w tej samej fabryce ) Co co ceny w ASO olej kosztuje około 200 a ZFowski około 100.
Spuszczony olej jest już ciemniejszy - będę robił próbę gliklową.
Olej będę wymieniał statycznie we własnym zakresie.
Do wymiany idzie: uszczelka miski, korek spustowy, podkładka pod korek wlewowy, filtr oleju i oczywiście olej
.
Co do zmiany softu i adaptacji na razie nie będę tego robił.
Skrzynia ma tylko jeden minimalny minus - jak się rozgrzeje olej przy wolnym hamowaniu z biegu 3 na dwa czuć czasami bardzo delikatnie stuknięcie, ale to bardzo delikatne.
Jak zmiana oleju nie pomoże na tą dolegliwość wybiorę się do Pana Sopy
Procedurę zmiany znam odnośnie temperatury przelania oleju.
Na co trzeba uważać podczas wymiany??
Widziałem na necie że czasami podczas odkręcania wyrabiają się gniazda śrub
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro