Wymiana oraz adaptacja w automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP

Wymiana oraz adaptacja w automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP

Postprzez kevin_007 » 2017-05-16, 11:32

Witajcie

Postanowiłem założyć ten temat aby pomóc innym w przyszłości podczas wymiany oleju w skrzyni biegów oraz adaptacji.
Instrukcja się tyczy skrzyni ZF 8HP stosowanej miedzy innymi w audi a6 3.0 BiTDI 313 KM (8 biegowy tiptronic)

Wklejam oryginalną instrukcję producenta.
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_PL.pdf

Jednak czytając ją trochę zgłupiałem i mam parę pytań jak dobrze to zinterpretować.
Na początku wszystko jest jasne odkręcamy korek spustowy wymieniamy olej filtr zintegrowany z miską. zalewamy olej, odpalamy silnik znowu dolewamy.
Teraz następnie mamy taką wzmiankę, "czy obecna jest chłodnica oleju przekładniowego"
W Moim aucie jest więc ok rozumiem że trzeba dolać 0.5 litra oleju następnie zakręcić śrubę. Wszystko jasne ale kolejny krok jest dla mnie nie jasny. Uruchomić pojazd, i jechać aż do otwarcia zaworu. To znaczy że mam opuścić podnośnik i wybrać się autem na spacer pod obciążeniem aby osiągnąć temp 75oC. ? Dziwne bo adaptacja jest później.
Kolejne kroki to właśnie adaptacja oraz odpowiedni stan oleju. Kolejna wzmianka to utrzymywać samochód przez 30 sekund na poziomie 2000 tyś obrotu. Ale na jakim biegu ? Bieg jałowy(N) czy P. Kolejny punkt mówi aby auto zostawić na biegu jałowym.

Co myślicie o tych dwóch moich zagwozdkach ?
kevin_007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2013-07-10, 08:09
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CGQB 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2014

Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości