Witam. Mam nieszczelny układ klimatyzacji, po diagnozie wyszło że to prawdopodobnie parownik klimatyzacji ponieważ cały układ jak i pozostałe jego elementy są szczelne. Dodatkowo barwnik z czynnika klimatyzacji pokazał się przy pedałach od strony kierowcy więc nieszczelność jest gdzieś pod deska stąd właśnie padło na wyżej wymieniony parownik. Naprawy chce podjąć się samemu z uwagi na dość spory koszt w serwisie więc oto moje pytania do Was drodzy "forumowicze" czy kolejność moich działań będzie okej
1.) Opróżnienie układu klimatyzacji z czynnika chłodzącego w serwisie
2.) Samodzielne rozebranie deski
3.) Wyciągniecie całej nagrzewnicy i wymiana parownika
4.) Skręcenie wszystkiego do kupy
5.) Ponowne nabicie klimatyzacji czynnikiem
Krótkie pytania:
I. Czy po opróżnieniu klimatyzacji z czynnika jest możliwość zatarcia kompresora bo z tego co mi wiadomo pracuje cały czas, czy sprzęgło rozłącza napęd gdy jest za małe cisnienei w układzie? (Chodzi o powrót autem do domu na kołach ok.15km)
II. Kupić używany parownik (podobno szczelny) ceny 30-100zł czy nowy koszt ok. 500 zł? Myślałem nad używanym ponieważ różnica w cenie jest kosmiczna a nie jest to cześć jakaś specjalnie narażona na uszkodzenia. Co o tym sadzicie?
III. Czy po wyżej wymienionych czynnościach trzeba płukać układ?
IV. Na co uważać przy czynnościach związanych z rozbieraniem deski i sama wymiana parownika?
Mam zamiar zrobić sprawozdanie z tej czynności włącznie ze zdjęciami ponieważ nigdzie nie znalazłem podobnego tematu wiec każda wskazówka będzie na wagę złota
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam