[ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

[ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez mati3c » 2017-01-25, 22:00

Witam Serdecznie

Allroad dziwnie się zachowuje, po weryfikacji innych postów i błędów które miało zawieszenie, kupiłem rozdzielacz i chciałbym go wymienić.
Czy ktoś kto przez to przechodził, mógłby opisać mi jego wymianę? Głównie chodzi o kwestie co zrobić z ciśnieniem układzie, który przewód najpierw odkręcić (jeśli ma to znaczenie) i jak napełnić układ powietrzem po wymianie.

Z góry dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam :-)
mati3c
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2017-01-13, 18:52
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Mateusz

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Piotruś » 2017-01-27, 08:58

mati3c napisał(a):Tytuł: Allroad C5 zawieszenie nie reaguje pomocy

Piotruś napisał(a):)* - z oczywistych względów ze swojego przedostatniego postu usunąłem login oraz numerację kanałów umożliwiających serwisową procedurę napełniania pneumatyki powietrzem.

Każdemu STAŁEMU użytkownikowi naszego zacnego Forum oczywiście udostępnię te dane ale tylko przez PW.
Nie ma żadnego powodu aby dalej wisiały w tym temacie.



Witam Serdecznie.

Od kilku dni staram się szukać po forum informacji na temat wymiany rozdzielacza ciśnienia w Allroad C5. Prosił bym Cię, o ile to możliwe, żebyś odpowiedział mi na kilka pytań.
1. Czy włączać tryb podnośnika do wymiany rozdzielacza? Teoretycznie nie ma to sensu prawda?
2. Co zrobić z ciśnieniem w układzie przed odkręceniem jakiego kolwiek przewodu ciśnieniowego. Poprostu odkręcić pierwszy przewód? jeśli tak to istnieje jakaś kolejność odkręcania?
3. Mógłbym prosić o login i kanały do napełnienia powietrzem układu po wymianie rozdzielacza.

Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam Mateusz


Pytania przyszły na PW ale myślę, że odpowiedź powinna znaleźć się na "publicznym".

Ad.1
Oczywiście jak najbardziej jest sens I KONIECZNOŚĆ uruchomienia "trybu podnośnika", ponieważ dzięki temu rozdzielacz, który zamierzasz wymienić nie będzie sterowany w trakcie naprawy. Tak samo inne podzespoły pneumatyki pozostaną uśpione (kompresor, czujniki, etc.).

Ad. 2
Po wprowadzeniu "trybu podnośnika" kolejność odkręcania poszczególnych przewodów przestaje mieć znaczenie, tylko co oczywiste auto faktycznie powinno wcześniej zawisnąć na podnośniku lub zostać podlewarowane w przypadku naprawy "z kanału".

Ad. 3
Oczekuj PW

Uzupełniająco - przygotuj sobie wg. własnych możliwości trochę blachowkrętów i innych "cudów", z których dorobisz wspornik pod nowy rozdzielacz, bo stare nakrętki i "śruby" na 90% się ukręcą.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Michal750 » 2017-07-16, 21:36

Dzień Dobry
Podłączę się pod temat.
Od jakiegoś czasu pojawia mi się błąd związany z zespołem zaworów pneumatycznych.
Pojawia się, po wyłączeniu i włączeniu stacyjki znika, czasem nawet w czasie jazdy zaświeci się poziomowanie
Wyłączę, włączę i jadę dalej.
Ponieważ wszytko inne sprawdzone i jest w porządku, przyszedł czas na wymianę samego zespołu zaworów.
Niestety bardzo trudno o taki zawór (Moja Rolada z 2001) numer ETKA - 4Z7616013A
Podobno można założyć nowszy model ma grubsze przewody do akumulatora ciśnienia i do pompy
ale pytanie na który? który będzie dobrym zamiennikiem?
Czy ktoś już ćwiczył taką zamianę?
Pozdrawiam
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Piotruś » 2017-07-17, 05:19

Michal750, osobiście już od dawna nie jestem na bieżąco z pneumatyką modelu C5 ale trochę poszperałem i wychodzi na to, że obecnie właściwym dopasowaniem jest zespół zaworów z modelu C6 z numerem katalogowym 4F0616013.
Cena detaliczna w ASO ok. 1500 zł. przed rabatami ale w sieci można wysznupać nieporównywalnie taniej.
Przykładowo tu: http://www.air-suspension-shop.com/Audi ... -4F0616013

Wydaje mi się jednak, że bez (niewielkich) kombinacji z elementami połączeniowymi ("przejściówkami") się nie obejdzie, ale to już mniejszy problem.

Zaznaczam jednak stanowczo, że moja wypowiedź jest teoretyczna. Być może u LIMAK'ów też są do zdobycia takie zawory w rozsądnych pieniążkach, to od razu zaopatrzyliby Cię w odpowiednie końcówki <mysli> :?:

Koniecznie daj znać jak się ta sprawa zakończy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Michal750 » 2017-07-17, 14:54

Piotruś jak zwykle niezawodny
Wielkie Dzięki.
jedno już wiem na pewno
Nie pasuje 4H0616013, nie jest zamiennikiem dla 4Z7616013
przejściówki 4mm na 6mm kosztują grosze i są łatwo dostępne w każdym sklepie z pneumatyką i coraz częściej z hydrauliką siłową
O ciągu dalszym oczywiście poinformuję :-)
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Piotruś » 2017-07-17, 20:28

Michal750 napisał(a):Nie pasuje 4H0616013

Oczywiście, że nie jest. Pochodzi z A6 serii C7 (i pochodnych, np. A7 i adekwatnych A8).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Michal750 » 2017-07-19, 23:14

Dziś zamontowałem zespół zaworów 4F0616013 od C6.
Pasuje dziurka w dziurkę, ale niestety błąd związany z G291 wciąż się pojawia.
Co ciekawe, kontrolka poziomowania nie zapaliła się ani razu
Ciekawostką jest, że zawory kół bardzo rzadko się otwierają, po wypoziomowaniu i ruszeniu w drogę ok 30km chyba raz otworzył się jeden "tylny" zawór
Natomiast cała wariacja odbywała się przy pompie, ciśnieniu w zbiorniku, bardzo często załączała się pompa wówczas ciśnienie wskazywało na ok12 barów, po czym jak tylko wyłączał się kompresor, natychmiast ciśnienie spadało do niecałych 3 barów.
Zapchany przewód oz zaworów do zbiornika? jak wyjąć zmieniarkę, navi że by dostać się do tego zbiornika?
Może trzeba go wyczyścić? Może wymienić przewód?
Przyznam, trochę zgłupiałem, prośba o pomoc jeśli ktoś z forumowiczów ćwiczył podobny przypadek i poradził sobie :-)
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Michal750 » 2017-07-20, 20:21

Piotruś ratunku
Nie mogę znaleźć do Ciebie PW
Chodzi o serwisową procedurę napełniania po wymianie takiego zaworu.
Nie chce mi się podnieść. Świeci błąd ale żadne zawory się nie otwierają, nie chodzi kompresor
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Piotruś » 2017-07-23, 11:01

Michal750 napisał(a):Dziś zamontowałem zespół zaworów 4F0616013 od C6.Pasuje dziurka w dziurkę, ale niestety błąd związany z G291 wciąż się pojawia.Co ciekawe, kontrolka poziomowania nie zapaliła się ani razuCiekawostką jest, że zawory kół bardzo rzadko się otwierają, po wypoziomowaniu i ruszeniu w drogę ok 30km chyba raz otworzył się jeden "tylny" zawór

Raczej tak ma być i jest to zgodne z filozofią oprogramowania pneumatyki.
Michal750 napisał(a):Natomiast cała wariacja odbywała się przy pompie, ciśnieniu w zbiorniku, bardzo często załączała się pompa wówczas ciśnienie wskazywało na ok12 barów, po czym jak tylko wyłączał się kompresor, natychmiast ciśnienie spadało do niecałych 3 barów.

A to już raczej nie jest normalne i być może ma ścisły związek z błędem czujnika G291.
Osobiście typuję "bardziej" w usterkę kompresora i/lub jego osprzętu ale na odległość to zwykłe wróżbiarstwo. no i nie mam wiedzy czy nie występują jakieś inne uszkodzenia "mechaniczne" (np. powypadkowe), bo to całkiem zmieniałoby postać rzeczy.
Michal750 napisał(a):Piotruś ratunkuNie mogę znaleźć do Ciebie PW

Sorry ale wyłączyłem PW. Roszczeniowość niektórych (najczęściej przypadkowych i chwilowych) userów przechodzi ludzkie pojęcie przyzwoitości, a niechęć do "głupiego" słowa "dziękuję" to już epidemia. Po prostu stało się to nie do zniesienia ... .
Michal750 napisał(a):Chodzi o serwisową procedurę napełniania po wymianie takiego zaworu.Nie chce mi się podnieść. Świeci błąd ale żadne zawory się nie otwierają, nie chodzi kompresor

Po pierwsze primo, skoro "nie chodzi" kompresor, to (być może warto) zainteresuj się jego (bodajże 40 A) bezpiecznikiem oraz przekaźnikiem. Obydwa elementy znajdują się w plastykowym uchwycie nad nogami kierowcy (trzeba zdemontować dolną osłonę deski rozdzielczej).

Po drugie primo proszę bardzo, oto procedura napełniania (inicjowania) pneumatyki:
Adres 34 > LOGIN (11) > [......]

I tyle. Jeśli chcesz, to zapisz sobie kolejne kroki na dysku lub zrób skrina, bo akurat ten urywek mojego posta bardzo szybko stąd zniknie (sorry).

Powodzenia :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Michal750 » 2017-07-23, 17:34

Piotruś
Wielkie dzięki za "procedurę" zapisałem skrzętnie na HDD
zanim pójdziemy dalej, auto jest bezwypadkowe proste (nie śmigło :-)) itd. mam go kilka lat i po początkowym ogarnięciu wtyczek przy czujnikach kół, dotąd było ogólnie OK a na pewno nie było "wypadku"
Jeśli chodzi o brak napełniania, najciekawsze jest to że kompresor działał ale zespół zaworów nie puszczał dalej - po prostu był uszkodzony.
(Całkiem możliwe że sam go uszkodziłem wpuszczając do środka trochę WD-40)
Założyłem drugi, też od C6 i... poszło, auto wstało.
Stan aktualny - z dziś: auto jeździ, nie zapala się kontrolka od poziomowania ale pojawiają się błędy związane z przegrzaniem kompresora, czujnikiem G291(również na drugim zespole zaworów) i kompresor wciąż włącza się często w czasie jazdy ale w blokach pomiarowych nie obserwuję otwierania zaworów kół ani zaworu akumulatora ciśnienia. Auto na postoju nie opada, raczej nie ma nieszczelności w miechach i po drodze do zaworu (zaworów)
szczelność wszystkich przewodów przy zaworze też sprawdzona przy opuszczaniu i podnoszeniu żadna z sekcji nie puściła bąka :-)
Jedyne miejsce do którego nie dotarłem to sam zbiornik ciśnienia. Po prostu nie wiem jak wygruzić navi i zmieniarkę.
Choć w blokach pomiarowych ciśnienie nie spada
Kompresor całkiem niedawno wymieniłem na nowy (nie regenerowany tylko nówka) - możliwe żeby już "zjadło" pierścień??
Nie rozumiem polityki programu zawieszenia który uruchamia kompresor nie kierując ciśnienia do żadnego koła
Wersja to:
Control Module Part Number: 4Z7 907 553 GG
Component and/or Version: - 2C1A1 D052

Trochę odpadłem od ściany... :-(
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Piotruś » 2017-07-23, 18:05

Michal750, ja też nie rozumiem dlaczego kompresor się uruchamia po próżnicy ale bardzo mnie dziwi, że nufkasztuka pompa się przegrzewa.
Może jestem do tego zwyczajnie za krótki, a może na odległość nie da się odpowiedzieć na Twoje "niedokończone pytania".
Doradzałbym wnikliwie prześwietlić całą wiązkę pneumatyki, a gdyby to nie pomogło poszedłbym na łatwiznę, podmieniając najpierw sterownik, potem ewentualnie kompresor. Ale najpierw kabelki do sprawdzenia bo potrafią się zsypać pomimo idealnie wyglądającej izolacji. Co jeszcze - sorry - brak mi pomysłu. Przecież tam niczego więcej do sprawdzenia już nie ma ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Michal750 » 2017-07-23, 19:03

Dzięki za błyskawiczna reakcję.
Rurki powietrza raczej całe, bo opadałoby auto i/lub spadało ciśnienie w blokach pomiarowych.
Swoją drogą jakie powinno być prawidłowo? na postoju i w czasie jazdy?
Jak już wspomniałem, w czasie pompowania 12-15 barów (chwilami dochodzące do 18 barów), jak kończy prace kompresor natychmiast ciśnienie spada do 3 barów. Ale właśnie zaparkowałem teraz i w bloku pomiarowym widzę 8 barów, sprawdzę za godzinę.
krótka ścieżka wydaje się nęcąca, zwłaszcza że za tydzień jadę na wakacje... sprawdzę możliwość podmiany sterownika.
teraz mam 4Z7 907 553 GG. Będzie pasował od C6? :-|
I jeszcze pytanie- Gdzie siedzi ten sterownik? gdzie go szukać w aucie?
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Piotruś » 2017-07-25, 20:57

Michal750 napisał(a):Rurki powietrza raczej całe, bo opadałoby auto i/lub spadało ciśnienie w blokach pomiarowych.

Nie zrozumieliśmy się. Chodziło mi o wiązkę ELEKTRYCZNĄ pneumatyki. Skorodowana potrafi mocno namieszać.
Michal750 napisał(a):Swoją drogą jakie powinno być prawidłowo? na postoju i w czasie jazdy?

Do 16 bar.
Michal750 napisał(a):Jak już wspomniałem, w czasie pompowania 12-15 barów (chwilami dochodzące do 18 barów), jak kończy prace kompresor natychmiast ciśnienie spada do 3 barów.

Właśnie dlatego kompresor wciąż się uruchamia (moim zdaniem).
Michal750 napisał(a):krótka ścieżka wydaje się nęcąca, zwłaszcza że za tydzień jadę na wakacje... sprawdzę możliwość podmiany sterownika.teraz mam 4Z7 907 553 GG. Będzie pasował od C6?

Uważam, że absolutnie nie będzie pasował.
Michal750 napisał(a):Ale właśnie zaparkowałem teraz i w bloku pomiarowym widzę 8 barów, sprawdzę za godzinę.

I :?:
Michal750 napisał(a):I jeszcze pytanie- Gdzie siedzi ten sterownik? gdzie go szukać w aucie?

Na tylnym lewym nadkolu. "Przed" zmieniarką i resztą elektronicznych gadżetów. Trzeba zdemontować tapicerkę.
Bardzo ważne - sterownik MUSI być prawidłowo przykręcony do nadkola, w jednej jedynie słusznej pozycji.

PS:
Odbierz PW. Coś Ci wyślę.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Michal750 » 2017-07-25, 21:12

Piotruś dzięki za wsparcie.
Fakt, elektryka potrafi płatać figle. jestem po wymianie a właściwie po wymianach wtyku na zespole zaworów.
Pierwszy raz kupiłem nowy wtyk z napisem GERMANY, ale chyba śmierdział ryżem bo waliły błędy.
na szczęście kupiłem zespół zaworów z uciętą w dobrej długości i w dobrym stanie ORI wtyczką.
Przelutowałem i błędy takie znikąd "znikli" <rotfl> , niestety wciąż dzieje się ciekawie przy pompie i ciśnieniu w układzie.
Muszę dokopać się do sterownika, czasem wystarczy zdjąć i założyć wtyk żeby się poprawiło. Niestety bez zdjęcia boczku nie da rady :-/
Zastanawiam się czy nie zrobić ponownie kalibracji zawieszenia, niby jak mierzyłem wychodzą pomiary pomiędzy 400 a 410mm
Nie jest idealnie zawsze tak samo. Przejadę kawałek postawię, pomierzę - raz ciut więcej, raz ciut mniej ale raczej amplituda nie przekracza +-6mm.
czy ta kalibracja coś zmieni? z punktu widzenia załączania kompresora i pomiaru ciśnienia na poziomie 3barów?
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [ALLROAD] Wymiana rodzielacza ciśnienia-jak to zrobić

Postprzez Piotruś » 2017-07-25, 21:19

Odbierz @.
Powinieneś już mieć moją odpowiedź, ale wysłaną spod niemieckiego adresu, więc wiadomość może trafić do spamu.
Gdyby coś poszło nie tak - monituj
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości