Witam.
Zagadnienie tyczy się mojego AKE ale... przypuszczam , ze nie jeden user głowic z wałkami " starego typu " ma ten problem i bije się z myślami:
1. zmienić wycierające się wałki na takie same ( pewnie regenerowane ) ale w idealnej kondycji ( wg. mnie taka operacja nie wchodzi w rachubę )
2. wymienić całe głowice z " pustymi wałkami nowego " typu ( BAU , BDG , BDH )
3. wymienić cały silnik na ww.
Pytam bo nie mam " zielonego " pojęcia o jakich ( w przypadku pkt 2,3 ) kosztach jest mowa ?
Z ciekawości oglądam jakieś tam oferty na róznych portalach aukcyjnych i kpl silnik ( np. BAU ) to koszt ok 5.000 pln. ( 2004r ok 200.000km najechane )
Jedna zabudowana wałkami głowica ( BAU ) to koszt około 1.500 pln. Kupić 2 szt. , do tego pewnie dojdą spore koszta całej reszty ( nowe szpilki, hydraulika , uszczelki itp ) to mam małego " zonka " - co/na czym lepiej wyjdę/wyszedłbym ?
Nie wspominam o kosztach robocizny w jednym czy drugim przypadku .
Na razie - moje rozważania są czysto teoretyczne bo ( powiem szczerze )... od tego w jakiej sumie/kwocie jestem w stanie się " zamknąć " zależy dalsza współpraca z moją teraźniejszą A6
Nie chcę jej teraz sprzedawać ( biję sie z myślami ) ale... jeżeli " skórka niewarta wyprawki " to sami rozumiecie
Pozdrawiam