Wymiana słupka AFB na AKE - głośna praca i stukot

Wymiana słupka AFB na AKE - głośna praca i stukot

Postprzez arri18 » 2013-09-15, 20:55

Witam,

Temat niektórym znany... i przekopiowany (ale mój :) )

Miałem kiedyś pecha bo zdecydowałem się na A6 C5 z niesprawdzonym 2,5 TDI... :> .. nie ważne... Nowa przepływka, N75, czyszczenie turbo, rozrząd, kpl. hydrauliki INA (bez wałków) itp itd... I potem miałem jeszcze większego "pecha"... bo pękło mi koło zębate na wałku rozrządu :( Bardziej mi się opłaciło wymieniać cały silnik (przekładając hydraulikę, oprócz dźwigienek bo je zmasakrowało) i osprzęt od starego AFB do AKE konsultując to na forum.

Silnik składałem dość bogato, (nowe uszczelki gdzie się dało, oringi, podkładki miedziane itp.) oczywiście nowe 2 koła zębate na wałki itp itd...

Jednak po odpaleniu i doregulowaniu kąta wtrysku silnik bardzo głośno pracuje i wydobywa się z niego metaliczny dźwięk :/ Nie bardzo potrafię go zlokalizować bo w każdym miejscu jest słyszany inaczej. Zastanawiam się nad starą pompą bo już wczesniej na starym silniku miałem taki dźwięk (wtryski po regeneracji na ori bosch) Korekcje pompy dokładnie takie same jak właśnie na starym AFB... ok. 1,5....3,25 wiec porażka. Zastanawia mnie tylko to czy to od rozjechanej pompy i ewentualnie (bo nie wykluczam) źle ustawionych wtrysków może być taki stukot??

Poniżej zamieszczam link do filmiku:

YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=DDs2N2w6cxk

Oprócz tego zaczyna się pojawiać problem z porannym odpaleniem - czego nie miałem wcześniej nawet zeszłej zimy bo w największy mróz V-ka paliła na dotyk (nowy biały Banner 100Ah:> )

Piotruś chyba jest moją ostatnią deską ratunku... :)
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez oli80 » 2013-09-16, 20:11

chydraulika dla silnika jest jak para majtek dla człowieka i nie powinno się jej przekladać z jednego do drugiego nawet gdy nowa(chociaż sam piszesz że po przejściach)nic też nie piszesz czy były zastosowane blokady i kto składał ten silnik. :?:
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez arri18 » 2013-09-16, 20:43

oli80 napisał(a):czy były zastosowane blokady i kto składał ten silnik.


hydraulika miała może... 2 tys km zrobione (oprócz wałków - one jak na razie są w 99% jeszcze OK ), a przekładałem tylko wałki i hydropopychacze . Silnik składałem sam, a do tego celu zakupiłem komplet blokad i wiele razy sprawdzałem czy rozrząd jest dobrze ustawiony.

Uprzedzając... NIE nie jestem mechanikiem ale wszystko lubię robić sam :) i nie jest to mój pierwszy poskładany silnik.. pech chciał, że wszystkie pracują dobrze, a mój nie :/
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez oli80 » 2013-09-16, 21:18

arri18 napisał(a):hydraulika miała może... 2 tys km zrobione
ale jesli dobrze zrozumiałem przeżyła katastrofę w poprzennim silniku :-/
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez arri18 » 2013-09-16, 21:36

oli80 napisał(a):ale jesli dobrze zrozumiałem przeżyła katastrofę w poprzennim silniku


tak, wałki wyszły bez szwanku, dźwigienki połamane. Uważasz że po tej katastrofie hydropopychacze mogły się uszkodzić ?
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez oli80 » 2013-09-16, 22:04

jak najbardziej tak uważam ;-) ale niech sie jeszcze Piotr wypowie :mrgreen:
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez arri18 » 2013-09-18, 20:19

oli80 napisał(a):jak najbardziej tak uważam


... niechętnie (bo od razu fruwają mi przed oczami żółto-złote banknoty) ale w weekend chyba zdejmę pokrywki i z ciekawości ponaciskam mocno dźwigienki. Jak to ma być jedyne 500 zł i silnik zacznie ładnie pracować to jeszcze w sobotę bedę szturmował sklep VW :)

Póki co czekam na jeszcze jakieś podpowiedzi i sugestie... logi coś tu pomogą ?
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez Piotruś » 2013-09-19, 06:43

oli80 napisał(a):jak najbardziej tak uważam ;-) ale niech sie jeszcze Piotr wypowie :mrgreen:


Ale co ja mam po Tobie "poprawiać" ? Oczywiście zgadzam się z tym, że "główki/łebki" hydrosztosów mogły konkretnie oberwać i po kolizji silnika należało je (również moim zdaniem) wymienić .

Jednak moją uwagę zwraca też uwaga arri18, że "klepanie" było słyszalne jeszcze przed awarią rozrządu, do tego wtryskiwacze są już po regeneracji a korekcje wychodzą daleko poza akceptowalny zakres :-x .

Cóż - na początek "mimo wszystko" proponowałbym logi statyczne 000, 001, 003, 004, 007, 010, 011, 013, 014.
Ale to tak dla podtrzymania tradycji, bo najprawdopodobniej bez ponownej weryfikacji wtryskiwaczy "w Boschu" się nie uda ... .

Przydałby się (bardzo) pomiar kompresji silnika ale skoro niemiłe dźwięki były słyszane jeszcze przed katastrofą, to nie chce mi się wierzyć żeby to była przyczyna problemów (różnica w stopniu sprężania AKE vs AKN w kontekście odgłosów silnika jest pomijalna).

Dobrze, ze Kolega arri18 daje radę samodzielnie dłubać, bo to bardzo ułatwia sprawę przy pomocy na odległość ;-) .

"Po kościach" czuję, ze to wtryski.
Nawet mocno zużyta pompa VP44 nie ma nic do zwiększonych korekcji czy tez "metalicznie pogłośnionej" pracy silnika.

Arri18 - jeśli chcesz - pokaż wyżej wymienione logi ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez arri18 » 2013-09-19, 18:54

Piotruś napisał(a):różnica w stopniu sprężania AKE vs AKN w kontekście odgłosów silnika jest pomijalna


No właśnie z tego co wiem, lub tylko mi się wydaje, że wiem to AKE i AKN mają takie same a nieszczęsny AFB właśnie o 1 więcej?

... ide grzać bryczkę i zaraz logi na stół :)

Piotruś napisał(a):Dobrze, ze Kolega arri18 daje radę samodzielnie dłubać


niestety "TEN" samochód powoduje, że zaczynam tego nienawidzić :]

+

stat:

Log (0 - 004,007,010)
Log (1 - 011,013,014)
Log (2 - 000,001,002)

BS:

Log (0 - 003,003)
Log (1 - 011,011)
Log (2 - 004,004)

Ku mojemu zdziwieniu z każdym tysiącem km korekcje delikatnie spadają :o
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez Piotruś » 2013-09-20, 06:35

arri18 napisał(a):No właśnie z tego co wiem, lub tylko mi się wydaje, że wiem to AKE i AKN mają takie same a nieszczęsny AFB właśnie o 1 więcej?


Z tego co pamiętam jest dokładnie tak jak napisałeś ale wolałbym się upewnić (będę w firmie to sprawdzę), jednak moim zdaniem uzupełnimy sobie tylko wiedzę teoretyczną, gdyż w praktyce pozostaje to bez wpływu na odgłosy dochodzące z silnika (przetestowane wielokrotnie).

Zróżnicowany stopień sprężania bez wątpienia przekłada się na osiąg silnika, choć w zwykłej próbie drogowej różnice nie są wyczuwalne, a na hamowni nigdy tego nie porównywałem.

arri18 napisał(a):niestety "TEN" samochód powoduje, że zaczynam tego nienawidzić

Cóż :-P ... .

arri18 napisał(a):Ku mojemu zdziwieniu z każdym tysiącem km korekcje delikatnie spadają

Typowa cecha wtryskiwaczy po regeneracji (tzn. po wymianie rozpylaczy).
Mówiąc potocznie - "doklepują się".

Arri18, pytanie za 100 punktów jest takie czy chciałoby Ci się podłubać jeszcze trochę i zamienić miejscami wtryskiwacz nr 2 z wtryskiwaczem nr 5 8-) :mrgreen: ?!

Z tego co pokazałeś niepokojące są tylko korekcje, co znajduje też swoje odbicie w nieco zawyżonym szacowaniu dawki biegu jałowego. Ewentualna przekładka wtrysków raczej nie zmieni niczego w szacowaniu ale pokaże czy korekcje wędrują za wtryskami.
Moim zdaniem byłoby warto to wiedzieć przed ewentualną wizytą w Bosch'u ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez arri18 » 2013-09-20, 06:46

Piotruś napisał(a):czy chciałoby Ci się podłubać jeszcze trochę i zamienić miejscami wtryskiwacz nr 2 z wtryskiwaczem nr 5 ?!


z "dziką rozkoszą" :D cóż przy okazji sprawdzę jeszcze raz dokładnie hydraulikę.
Piotruś napisał(a):arri18 napisał/a:
Ku mojemu zdziwieniu z każdym tysiącem km korekcje delikatnie spadają

Typowa cecha wtryskiwaczy po regeneracji (tzn. po wymianie rozpylaczy).
Mówiąc potocznie - "doklepują się".


też o tym kiedyś słyszałem - nawet była taka opinia o BS gdzie je robiłęm - że (cytuję) "strasznie ciasno" je składają, czy coś w tym guście

//edit

Znalazłem stare logi, które były robione na pewno na starym AFB i po regeneracji:
Praktycznie takie same - nie pamiętam ale chyba 1:1 wtrysków nie przekładałem z AFB do AKE. Na dniach spróbuje je zamienić 2gi z 5tym dla 100% pewności

http://vaglog.rtnet.pl/arturtargosz_115527.html

a to komplet logów które były zrobione niedługo po zakupie auta (na pewno przed regeneracją (tylko nie wiem czy nie na innej pompie VP44 (po numerach pompa od BDG...)

BS
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 011)

Statyczne
Log (0 - 004,007,013)
Log (1 - 014,018)
Log (2 - 000,003)

A tutaj na "właściwej już", używanej pompie 106DX do AFB'ka - na której jeżdżę do teraz (logi również przed regeneracją wtryskiwaczy):


Log (0 - 000,001,003)
Log (1 - 004,007,013)
Log (2 - 004,014,018)

BS
Log (0 - 000)
Log (1 - 011)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)

[ Dodano: 2013-09-22, 17:40 ]
Piotruś napisał(a):Arri18, pytanie za 100 punktów jest takie czy chciałoby Ci się podłubać jeszcze trochę i zamienić miejscami wtryskiwacz nr 2 z wtryskiwaczem nr 5 ?!


Piotruś jesteś wielki!! :)

Log (0 - 013,014)

jak dla mnie to jest gigantyczna różnica w wartościach :o co nie zmienia faktu że silnik jak klepał tak klepie :/ hydraulika na swoim miejscu, hydrosztosy twarde jak kamień...

Uważasz, że powinienem jutro zajechać do BS, zrobić wejście smoka i kazać im wszystkie wtryski wyciągać ? :] MI zamiana zajęła w garażu 2h. Ale nie zamierzam tracić czasu za nie moje błędy :)

[ Dodano: 2013-10-25, 23:45 ]
Witam,

PO długiej przerwie z powodu wyjazdu za granicę. Wtryski po kolejnej regeneracji wyglądają tak...:

Log (0 - 013,014,013,014) - najpierw stare i poniżej nowsze

:((((

Porażka, Oprócz tego auto nie jedzie w cale, do 3 tys obrotów zbiera się jakby miało 40 KM potem nagle skok mocy i jedzie.

Auto stało 3 tygodnie i popsuło się całkiem ... z wynikow MAF widziałem coś że jest 200 mg/xxxx różnicy

Przy teście turba... sztanga rusza się około 1 cm..

Piotruś ratuj!! albo weź ją pod swe skrzydła bo mi już moje podcieło totalnie :(
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez zibi06 » 2013-10-26, 09:05

arri18 napisał(a):Porażka, Oprócz tego auto nie jedzie w cale, do 3 tys obrotów zbiera się jakby miało 40 KM potem nagle skok mocy i jedzie.

Auto stało 3 tygodnie i popsuło się całkiem ... z wynikow MAF widziałem coś że jest 200 mg/xxxx różnicy

arri18, proponuję abyś zrobił zestaw nowych logów. Najlepiej zapisz je pojedynczo nie w blokach po trzy (to może powodować "zafałszowanie" odczytów)
Po prostu widziałeś że jest różnica ale via net to nic za bardzo nie mówi.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez lukidb » 2013-10-26, 18:25

Nie ukrywam, że zaciekawił mnie Twój problem, mam ten sam - tzn. "grzechotnik" dobiegający spod prawej głowicy. Może coś wspólnymi siłami ustalimy. Ja walczę z tematem już od prawie roku i do tej pory nic się nie udało z tym zrobić.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez arri18 » 2013-10-26, 21:28

lukidb napisał(a):Ja walczę z tematem już od prawie roku


to tak jak ja dokładnie od zeszłego października. Regenerowałeś może pompę?

zibi06 napisał(a):arri18, proponuję abyś zrobił zestaw nowych logów. Najlepiej zapisz je pojedynczo nie w blokach po trzy (to może powodować "zafałszowanie" odczytów)


Ok tylko najpierw muszę rozruszać turbinę albo ją wymienić... po 4 tygodniach w garażu - zatarło geometrie :O... w lutym była czyszczona :(
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez lukidb » 2013-10-27, 18:47

arri18 napisał(a):to tak jak ja dokładnie od zeszłego października. Regenerowałeś może pompę?


pompa była u mnie podmieniana na inną, która w innym samochodzie śmigała bez problemu, z resztą moja w tym (drugim) samochodzie też chodziła bardzo dobrze. u mnie to na pewno nie pompa.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości