[center]Tydzień temu zabrałem się w końcu za wymianę termostatu w moim silniku( podobno w tych silnikach często padają)[/center]
A więc tak:
1. Spuszczamy płyn chłodzący ( lub nie -jak kto woli)
2. Odciągamy samonapinacz płaskim kluczem 17 , który jest połączony paskiem wielorowkowym z alternatorem i go ściągamy ( ja go tylko ściągnąłem z alternatora a nie wyciągałem w całości)
3. Odpinamy wtyczkę od alternatora i odkręcamy śrubę którą jest przykręcony przewód prądowy do alternatora
4. Odkręcamy alternator - dwie śruby z góry i dwie śruby z dołu
5. Ja dla łatwiejszego dojścia do termostatu odkręciłem również rurę z kolektora ssącego
6. Teraz odkręcamy małą śrubkę, którą jest przykręcony termostat, drugą śrubkę, którą są przymocowane rurki chłodzące do bloku silnika i trzecią od góry aby rurki chłodzące były w luźne
7. Ściągamy wszystkie węże dochodzące do termostatu- górny wąż jest na zacisk, dolny wąż jest wsuwany i aby go zdemontować należy wysunąć najpierw klamrę, którą jest połączony termostat z wężem, natomiast trzecia rurka jest wciskana i dokręcona śrubką o której mowa w pkt 6
8.Możemy zacząć demontaż termostatu , który jest przykręcony dwoma śrubami
9. Wyciągamy stary termostat i montujemy nowy, składamy wszystko w odwrotnej kolejności
10. Po złożeniu wszystkiego odpalamy silnik z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i dolewamy płynu chłodzącego, który podczas naprawy nam "uciekł"
11. W celu odpowietrzenia układu chłodzącego odkręcamy śrubkę, która znajduje się na podszybiu ( obok zbiorniczka na płyn hamulcowy) i czekamy aż zacznie lecieć sam płyn chłodniczy bez pęcherzyków powietrza
[center]W TYM CZASIE CAŁY CZAS KONTROLUJEMY STAN PŁYNU W ZBIORNICZKU[/center]
- po tej operacji odkręcamy śrubkę odpowietrzającą na rurce chłodzenia, która przebiega wzdłuż silnika i również czekamy, aż zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza
12. Pamiętajmy, że w przypadku zimnego silnika poziom płynu powinien znajdować się na poziomie MAX, natomiast w przypadku sinika, który osiągnął temperaturę roboczą poziom MAX może być przekroczony
13. Teraz cieszymy się z wykonanej naprawy i zaoszczędzone pieniądze( które musielibyśmy oddać mechanikowi) możemy wydać na cokolwiek
[center]Jakby miał ktoś jakieś pytania proszę śmiało pisać na PW[/center]