Wymiana termostatu w silniku BPJ

Wymiana termostatu w silniku BPJ

Postprzez jakos78 » 2013-06-22, 11:07

[center]Tydzień temu zabrałem się w końcu za wymianę termostatu w moim silniku( podobno w tych silnikach często padają)[/center]
A więc tak:


1. Spuszczamy płyn chłodzący ( lub nie :mrgreen: -jak kto woli)


2. Odciągamy samonapinacz płaskim kluczem 17 , który jest połączony paskiem wielorowkowym z alternatorem i go ściągamy ( ja go tylko ściągnąłem z alternatora a nie wyciągałem w całości)


Obrazek


3. Odpinamy wtyczkę od alternatora i odkręcamy śrubę którą jest przykręcony przewód prądowy do alternatora


4. Odkręcamy alternator - dwie śruby z góry i dwie śruby z dołu


5. Ja dla łatwiejszego dojścia do termostatu odkręciłem również rurę z kolektora ssącego


6. Teraz odkręcamy małą śrubkę, którą jest przykręcony termostat, drugą śrubkę, którą są przymocowane rurki chłodzące do bloku silnika i trzecią od góry aby rurki chłodzące były w luźne


Obrazek


7. Ściągamy wszystkie węże dochodzące do termostatu- górny wąż jest na zacisk, dolny wąż jest wsuwany i aby go zdemontować należy wysunąć najpierw klamrę, którą jest połączony termostat z wężem, natomiast trzecia rurka jest wciskana i dokręcona śrubką o której mowa w pkt 6


8.Możemy zacząć demontaż termostatu :-P , który jest przykręcony dwoma śrubami


Obrazek


9. Wyciągamy stary termostat i montujemy nowy, składamy wszystko w odwrotnej kolejności :mrgreen:


10. Po złożeniu wszystkiego odpalamy silnik z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i dolewamy płynu chłodzącego, który podczas naprawy nam "uciekł" :-P


11. W celu odpowietrzenia układu chłodzącego odkręcamy śrubkę, która znajduje się na podszybiu ( obok zbiorniczka na płyn hamulcowy) i czekamy aż zacznie lecieć sam płyn chłodniczy bez pęcherzyków powietrza



[center]W TYM CZASIE CAŁY CZAS KONTROLUJEMY STAN PŁYNU W ZBIORNICZKU[/center]


Obrazek


- po tej operacji odkręcamy śrubkę odpowietrzającą na rurce chłodzenia, która przebiega wzdłuż silnika i również czekamy, aż zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza


Obrazek


12. Pamiętajmy, że w przypadku zimnego silnika poziom płynu powinien znajdować się na poziomie MAX, natomiast w przypadku sinika, który osiągnął temperaturę roboczą poziom MAX może być przekroczony


13. Teraz cieszymy się z wykonanej naprawy i zaoszczędzone pieniądze( które musielibyśmy oddać mechanikowi) możemy wydać na cokolwiek <soczek> <piwo>


[center]Jakby miał ktoś jakieś pytania proszę śmiało pisać na PW[/center]
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez Voytec » 2013-06-22, 14:15

Dużo płynu wyciekło ? Bo rozumiem że nie spuszczałeś całkowicie :-D
Avatar użytkownika
Voytec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 2013-05-31, 17:51
Lokalizacja: Eindhoven/Wschowa
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Wojtek

Postprzez jakos78 » 2013-06-22, 14:33

Voytec, jakiś literek, poltora :-P
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez Przemcio » 2013-06-22, 15:09

jakos78 napisał(a):Voytec, jakiś literek, poltora :-P
trzeba było zmienić za jednym "zamachem" po co znów tam zaglądać przed zimą ?
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: Wymiana termostatu w silniku BPJ

Postprzez michal_gol1981 » 2015-09-13, 08:55

jakos78,
Cześć,

zabrałem się za wymianę termostatu i pozwoliłem sobie skorzystać z Twojego opisu.
Utknąłem jednak w momencie ściągania węży z termostatu - górny poszedł łatwo, ale dolny mimo ściągnięcia spinki nie chce zejść.
Szarpię go na boki, w różne strony jak się da i nic. Czy w twoim wypadku też tak ciężko było? Czy miałeś taką samą złączkę jak ja w linku na zdjęciu?
Może trzeba to lekko przekręcić w jakąś stronę , aby zeszło?
Z góry dzięki za podpowiedź.


Pozdrawiam
Michał
michal_gol1981
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015-09-13, 08:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2008
Imię: Michał


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości