Wymiana uszkodzonej skrzyni multitronic na tiptronic

Wymiana uszkodzonej skrzyni multitronic na tiptronic

Postprzez PiotrC5 » 2013-10-10, 21:51

Witam
Pozbyłem się mojej poprzedniej A6 ale szukam kolejnej tylko że już z rocznika 03/04.
Znalazłem fajną C5 1,9 tdi w sedanie ale z uszkodzoną skrzynią Multitronic. Mam możliwość kupienia pewnej skrzyni Tiptronic od Passata 1,9 tdi AVF. Jeżeli te silniki są takie same to czy bez problemów można przełożyć skrzynię z Passata B5 FL do Audi A6C5?
Skrzynia będzie pasowała P&P czy jednak potrzebne będą przeróbki które w zasadzie wykluczają takie rozwiązanie ?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Wymiana uszkodzonej skrzyni multitronic na tiptronic

Postprzez Piotruś » 2013-10-11, 07:28

PiotrC5 napisał(a):Witam
Pozbyłem się mojej poprzedniej A6 ale szukam kolejnej tylko że już z rocznika 03/04.
Znalazłem fajną C5 1,9 tdi w sedanie ale z uszkodzoną skrzynią Multitronic. Mam możliwość kupienia pewnej skrzyni Tiptronic od Passata 1,9 tdi AVF. Jeżeli te silniki są takie same to czy bez problemów można przełożyć skrzynię z Passata B5 FL do Audi A6C5?
Skrzynia będzie pasowała P&P czy jednak potrzebne będą przeróbki które w zasadzie wykluczają takie rozwiązanie ?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi


P&P na pewno nie będzie.

Po stronie "mechanicznej" oprócz skrzyni potrzebujesz inne koło zamachowe, konwerter i co najmniej kilka innych drobiazgów.

Po stronie elektrycznej czeka Cię praktycznie całkowita likwidacja instalacji obsługującej skrzynię multi, a w jej miejsce musisz zaadoptować zupełnie inną instalację tiptronika - aż po sterownik GCU oraz zespół przełącznika "biegów" na tunelu środkowym.

Szczerze mówiąc - osobiście pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem (przeróbki multi na tipa) ale generalnie potrafię sobie wyobrazić realizację czegoś takiego, choć łatwo na pewno nie będzie.

Uważam, że realne szanse na sukces istnieją pod "jednym" niezbywalnym warunkiem, że wraz z tipem "dostaniesz" wszystkie inne części i podzespoły odróżniają te dwa rodzaje napędu (koło zamachowe, konwerter, skrzynia i przełącznik biegów, prawdopodobnie przewody układu chłodzenia oleju, sterownik GCU z obudową, kompletną wiązkę elektryczną skrzyni biegów i tak dalej ... ).

Jaka decyzja ;-) ?!
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pastaldo » 2013-10-11, 10:45

Piotruś napisał(a):Jaka decyzja ?!

Zamiast TIP założyć manual :->
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez jkil27 » 2013-10-11, 17:17

pastaldo napisał(a):Zamiast TIP założyć manual

Niby tak ale trochę roboty też jest i jak ktoś nie lubi "wajchlować". Do tego
Piotruś napisał(a):Szczerze mówiąc - osobiście pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem (przeróbki multi na tipa)

Więc temat może być naprawdę ciekawy. To kwestia (tylko lub aż) potrzebnych gratów i przeróbek.
jkil27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-09-05, 11:18
Lokalizacja: pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014

Postprzez PiotrC5 » 2013-10-11, 19:14

Piotruś napisał(a):Szczerze mówiąc - osobiście pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem (przeróbki multi na tipa)

Tak jakoś wpadło mi to do głowy więc zapytałem :). Dla mnie automat jest wygodniejszy.
Piotruś napisał(a):Uważam, że realne szanse na sukces istnieją pod "jednym" niezbywalnym warunkiem, że wraz z tipem "dostaniesz" wszystkie inne części i podzespoły odróżniają te dwa rodzaje napędu

Myślę że jakoś "w czasie" udałoby się pozbierać je "do kupy". Jedynie jakimś problemem jest to że nie posiadam dostępu do Etki (oprócz tej "okrojonej" online).
Jaka decyzja ;-) ?!

Można podziałać :). Mam czym "zastępczo". Audi znajomego i jeszcze trochę postoi w garażu więc co potrzeba ;-) ?
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Postprzez Piotruś » 2013-10-11, 19:18

PiotrC5 napisał(a):Można podziałać . Mam czym "zastępczo". Audi znajomego i jeszcze trochę postoi w garażu więc co potrzeba ?


Odradzam kompletowanie części z ETKI.
Uważam, że realne szanse powodzenia dałby Ci jeden dawca wszystkiego - najlpiej kupiony na części "angol". Inwestycja w nowe elementy z ASO może przekroczyć rynkową wartość samochodu, o kosztach robocizny, a w zasadzie rękodzieła "nie mówiąc" :shock: ;-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez PiotrC5 » 2013-10-14, 17:36

Piotruś napisał(a):Uważam, że realne szanse powodzenia dałby Ci jeden dawca wszystkiego - najlpiej kupiony na części "angol". Inwestycja w nowe elementy z ASO może przekroczyć rynkową wartość samochodu, o kosztach robocizny, a w zasadzie rękodzieła "nie mówiąc" :shock: ;-) ... .

Po edycji postu
Piotruś Dzięki za wszelkie informacje i poświęcony czas. Po przeanalizowaniu Twoich informacji stwierdziłem ze lepszym i łatwiejszym rozwiązaniem będzie znalezienie profesjonalnego i doświadczonego warsztatu zajmującego się multi, dostarczenie samochodu "w całości" (mam taką możliwość) i naprawa skrzyni z pełną gwarancją. Rezanie to jednak rezanie, koszty w sumie do końca niewiadome, na sprzedawanie "pozostałości" po prostu nie mam czasu.
Jeszcze raz dzięki. Jeżeli zajdzie taka potrzeba chętnie będę odwiedzał forum.

Ps.
Problem z multi prawdopodobnie "wyszedł" ze względu na wadliwie dobrany olej podczas wymiany.
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-10-14, 17:39

PiotrC5 napisał(a):Jeszcze raz dzięki. Jeżeli zajdzie taka potrzeba chętnie będę odwiedzał forum.
drzwi otwarte dla "każdego" :mrgreen: zapraszamy ponownie :-/
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości